  • 51. Data: 2020-06-26 10:05:46
    Temat: Re: Odbiór częściowy - pozwolenie na użytkowanie
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Między urządzeniami różnej natury? Jest slrn na androida? Kolega chyba
    > znów teoretyzuje (i bardzo fajnie, ale rozróżniajmy usenetowe
    > teoretyzowanie od praktyki życiowej).

    > O, i to jest życiowe rozwiązanie. Tylko nie każdy ma ochotę lub
    > możliwość stawiać w domu (lub gdzieś indziej) serwer ssh i terminalować
    > się na niego zdalnie żeby skrobnąć dwa zdania na p.m.b lub inne p.m.e.

    No ja jestem informatyczny człowiek, ale fakt, że logowanie się ssh na
    jakiś inny komputer, żeby tam sobie odpalić grupę, nawet dla mnie wydaje
    się na co dzień dość karkołomnym rozwiązaniem ;)

    > To nie jest problem inny/nowy. Ten sam problem występuje przy każdym
    > innym usługodawcy usenetowym - wszak czytnik nntp z reguły pobiera
    > body artykułów w momencie ich ściągania, sprytny serwer nntp może zatem
    > z łatwością dowiedzieć się, które grupy a w szczególności które
    > artykuły przyciągają uwagę Jarosława, nieustraszonego jeźdźca
    > jastrzębia leśnego z Warszawy. Jakimś obejściem mogłoby być
    > skonfigurowanie czytnika lub innego proxy w taki sposób, by zaciągał
    > wszystkie możliwe grupy i wszystkie dostępne artykuły. Ale to takie...
    > mało ekologiczne.

    Można by postawić coś w rodzaju kiedyś używanego lokalnie na komputerze
    Hamstera tylko jako serwer dostępny na zewnątrz, w internecie. Wtedy
    każde swoje urządzenie konfigurujesz na ten właśnie Hamsterowy serwer i
    niezależnie od miejsca w którym przebywasz i urządzenia, z którego się
    łączysz, masz go zawsze dostępnego. Ale w sumie nawet się nie orientuję,
    jak to w tej chwili wygląda i jakie są proste, dostępne rozwiązania.
    Aczkolwiek nie rozwiąże to raczej problemu oznaczania postów jako
    przeczytane/nieprzeczytane. Chyba, że dodatkowo bawić się w jakieś
    synchronizacje, jak proponował Jarek.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 52. Data: 2020-06-26 10:14:05
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 26.06.2020 Kżyho <k...@c...pl> napisał/a:

    > No ja jestem informatyczny człowiek, ale fakt, że logowanie się ssh na
    > jakiś inny komputer, żeby tam sobie odpalić grupę, nawet dla mnie wydaje
    > się na co dzień dość karkołomnym rozwiązaniem ;)

    Ale co w tym takiego karkołomnego? Bo ja jakoś nie czuję
    specjalnego dyskomfortu w związku z tym. A za to mam
    wygodę tego samego środowiska newsowego czy to z domu,
    czy z pracy czy z telefonu.

    Oczywiście, stawianie vps czy jakiegoś raspberry
    w domu _tylko_ do tego celu to pewnie przesada,
    ale jeśli już jest- to wykorzystanie go do newsów
    nie jest szczególnie kłopotliwe.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 53. Data: 2020-06-26 10:21:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 czerwca 2020 10:14:07 UTC+2 użytkownik Dominik Ałaszewski napisał:

    > A za to mam
    > wygodę tego samego środowiska newsowego czy to z domu,
    > czy z pracy czy z telefonu.

    Nieśmiało zauważę ze dokładnie to samo zapewnia Google;)

  • 54. Data: 2020-06-26 10:22:25
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-26 o 08:14 GMT, Dominik Ałaszewski napisał:
    > Ale co w tym takiego karkołomnego? Bo ja jakoś nie czuję
    > specjalnego dyskomfortu w związku z tym. A za to mam
    > wygodę tego samego środowiska newsowego czy to z domu,
    > czy z pracy czy z telefonu.

    Serio łączysz się po ssh z telefonu na zdalny komputer by odpalić
    czytnik news w trybie tekstowym i w nim działać palcem po ekranie
    smartfona? No to szacun.

    Mateusz

  • 55. Data: 2020-06-26 10:36:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kris napisał:

    > A to akurat przypadłość gógla z androida
    > Tam niestety przy odpowiedzi cytaty się nie pojawiają
    > Na Windowsie nie ma tego problemu

    Tyle że ten gugiel miał mieć taką przeogromną zaletę, że jako jedyny
    na świecie tak samo wygląda i działa na każdym systemie i w każdym
    urządzeniu.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2020-06-26 10:47:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 czerwca 2020 10:36:40 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Tyle że ten gugiel miał mieć taką przeogromną zaletę, że jako jedyny
    > na świecie tak samo wygląda i działa na każdym systemie i w każdym
    > urządzeniu.

    Jak widzisz ma tez drobną wadę. Niewygodnie z niego odpisywać na posty korzystając z
    telefonu z androidem.
    ale pisanie z telefonu jest mało wygodne delikatnie mówiąc więc wada małego kalibru
    to jest;)

  • 57. Data: 2020-06-26 11:03:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Jun 2020 09:55:20 +0200, Kżyho<k...@c...pl>
    wrote:
    > Nie wiem. Kupiłem już dom z takim tylko oddanych parterem i
    > zmierzam
    > wreszcie do oddania całości. Bo nie mam zielonego pojęcia, czemu
    > całość
    > oddana później nie była...

    To był odbiór warunkowy? Dziś się dowiedziałem, że pozwolenie na
    użytkowanie (odbiór częściowy) jest z reguły warunkowe tj. nadzór
    określa termin w jakim ma być dokończona inwestycja. Po tym terminie
    pozwolenie może być cofnięte...

    --
    Marek

  • 58. Data: 2020-06-26 11:04:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Jun 2020 10:00:01 +0200, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > M.in. dlatego, że nie do końca wiadomo na co ani komu odpowiadasz.

    Mam prośbę zróbcie sobie obok dyskusje p.t. "jak korzystać z usenetu"
    a nie w tym wątku....

    --
    Marek

  • 59. Data: 2020-06-26 11:04:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Warto zauważyć, że użytkownicy aioe bywają traktowani podobnie.

    Inaczej. Użytkownicy aioe bywają eliminowani na poziomie serwerów NNTP
    -- osoby piszące z aioe nie mają pozwolenia na użytkowanie takiego serwera.
    Jeśli ktoś podłączy przeglądarkę do takiego serwera, ma tylko odbiór
    częściowy grupy, bez tych ludków z aioe.

    Od strony przeglądarki aioe nie róni się od innych serwerów. Póki nie
    zajrzymy do nagłówków, nie widać z jakiego serwera korzysta nadawca.
    Guglowców łatwo rozpoznać zaraz po otwarciu wiadomości -- jako że ta
    kaszana bywa całkiem niestrawna, bez czytania przechodzi się do kolejnej
    wiadomości.

    > "całkiem" to może nie, jak widać. Jednak trudno się nie zgodzić, że to
    > cios w tradycjonalizm i ogólno pojętą netykietę usenetu.

    Całkiem. Bo nie chodzi o netykietę -- to niektórym osobom korzystającym
    z googla daje się ogarnąć. Chodzi o techniczną realizację, co ma swoje
    konsekwencje już w samym sposobie używania.

    > Może ktoś powinien się spiać i stworzyć webowy interfejs do usenetu z
    > prawdziwego zdarzenia? Tylko gdzie takiego delikwenta znaleźć i jak go
    > namówić...

    Przecież stworzono! Na przełomie wieków wyroiło się od webowych bramek
    do Usenetu. Niektóre były stworzone świetnie. Dało się w nich czytać
    grupy niemal tak wygodnie, jak w średniej jakości czytniku. Można też
    było napisać -- i nikt nie rozpoznał (bez analizy nagłówków), że to
    z bramki.

    Wtedy też nastąpił ogromny atak "społeczności" na te bramki, zupełnie
    dla mnie niezrozumiały. Argumenty były mniej więcej takie: "teraz
    jacyś profani, co to nie potrafią zainstalować czytnika, będą pisać
    w Usenecie, świat upada". A niech sobie piszą, co mi tam. Problem
    jest w kompatybilności z resztą -- dopiero gugiel ją olał.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2020-06-26 11:18:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Między urządzeniami różnej natury? Jest slrn na androida? Kolega
    > chyba znów teoretyzuje (i bardzo fajnie, ale rozróżniajmy usenetowe
    > teoretyzowanie od praktyki życiowej).

    Nie teoretyzuje, tylko zestawia w praktyce z porównywaną opcją --
    użyciem gugla. Korzystając z zasobów guglowych serwerów nie mamy
    w ogóle możliwości wyboru interfejsu. Teoretyzując można powiedzieć,
    że da się napisać innyć czytnik, korzystający z slrnowego pliku grup.
    W przypadku gugla żadnego wyboru nie ma.

    > O, i to jest życiowe rozwiązanie. Tylko nie każdy ma ochotę lub
    > możliwość stawiać w domu (lub gdzieś indziej) serwer ssh i terminalować
    > się na niego zdalnie żeby skrobnąć dwa zdania na p.m.b lub inne p.m.e.

    Nie twierdzę, że każdy musi, tylko że to jest wygodne (terminaluję
    się nie tylko po to, by skrobnąć, skrobanie mam przy okazji).

> [...]
    > skonfigurowanie czytnika lub innego proxy w taki sposób, by zaciągał
    > wszystkie możliwe grupy i wszystkie dostępne artykuły. Ale to takie...

    Kiedyś chyba podstawowy czytnik w Windows był tak ekologiczny. A ja,
    mając tylko modem, ciągnąłem wszystko jak leci z wybranych grup do
    lokalnego INNa. W celu dalszego spokojnego przeczytamia, ewentualnie
    też napisania.

    --
    Jarek