    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Odkamienienie wymiennika ciepła
    Date: Tue, 2 Oct 2018 21:22:47 +0200

    Witajcie.

    Wygląda na to, że trzeba odkamienić wymiennik ciepła.
    Będę pisał nieco z pamięci, bo go widziałem kilka lat temu ostatni raz.

    Wymiennik na rurze chyba 2-calowej (rura od CO), moc ok. 20kW.
    Wymiennik stalowy z instalacji CO grawitacyjnej.
    Ma być wyjęty do odkamieniania.

    1. Jakim środkiem to odkamienić, aby nie zeżarło stali? Kupić jakiegoś
    Krupsa lub coś w tym stylu do ekspresów? A może coś do pralki/zmywarki?
    Może techniczny kwasek cytrynowy? Albo jeszcze coś innego?

    2. Czy trzeba uzyskać w trakcie działania środka duży przepływ, czy
    zalać i zostawić na chwilę? Ile wtedy takich cykli?
    Jeśli przepływ, to może być mały problem. Jest kilka hydroforów i
    ewentualnie basen, który służył do przygotowywania nawozów, ale
    najmniejszy hydrofor jest chyba 5-stopniowy, coś tego typu:
    http://hydrodom.pl/opis/3883945/pompa-ska-603-55kw40
    0v-200lmin-10-bar-grudziadz.html
    krócej: https://tiny.pl/gbv8s
    Nie wiem, czy mosiądz hydroforu polubi się z czynnikiem, a poza tym to
    ma dużą wydajność bez obciążenia.

    3. Jak długo później płukać? Myślę, że puszczenie wody przez jakieś pół
    godziny (czyli niecały kubik) powinno wystarczyć.

    Po odkamienieniu wymiennik ma ponownie pracować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam