  • 161. Data: 2013-07-23 12:19:56
    Temat: Re: Odmienne podejście do budowania.
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 12:15:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > A to ciekawa teoria. Ja mam mieszkanie w mieście, mam tam lokatrów i jak wprowadza
    podatek katstralny do przerzucę cięzar tego podatklu na nich podwyższając opłate za
    wynajem. Tak samo jak przerzuciłem na nich podatek smieciowy czy np wzrost funduszu
    remontowego itp.

    Dokladnie - takich jak Ty jest wiecej - ja akurat mieszkania wlasnego nie mam ale moi
    sasiedzi - owszem. Trzymaja docelowo dla swoich dzieci, a poki co wynajmuja!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 162. Data: 2013-07-23 12:49:53
    Od: k...@g...com

> [...]
    wynajem. Tak samo jak przerzuciłem na nich podatek smieciowy czy np wzrost funduszu

    Problem mieszkaniowy w Polsce praktycznie nie istnieje. Z wyjątkiem dwóch miast które
    będą się rozwijały do roku 2030 w innych spadek liczby mieszkańców będzie na poziomie
    kilkunastu procent. Jedno z nich to Warszawa a drugiego nazwy nie pamiętam. Spowoduje
    to sporą nadwyżkę wolnych mieszkań. Przy okazji należy zadać pytanie czy w Warszawie
    jest problem mieszkaniowy. Nie ma. Mając odpowiednią ilość pieniędzy można w
    przeciągu jednego dnia wynająć mieszkanie Kupić ze względów innych niż finansowe w
    jeden dzień się nie da. Jeśli doliczysz do czynszu podatek katastralny to jeśli
    mieszkanie nie jest w jednym z tych dwu miast to stracisz najemcę. Przeprowadzi się
    do tańszego. Rynek najmu mieszkań kształtują ci co mają całe domy do wynajęcia, domy
    z dużą ilością mieszkań a nie ci od wynajmu okazjonalnego czy jak to się w przepisach
    nazywa. W Łodzi stawki za najem okazjonalny mieszkań spadły drastycznie. Do tego
    stopnia że nie warto trzymać jednego mieszkania na najem. Zdarzają się sytuacje ze
    jest to czynsz + opłaty + 100-150 złotych dla właściciela. I to nie w ruderach albo
    lepiankach a w blokach. Są oczywiście mieszkania z dużo wyższym czynszem. Ale to
    mieszkania tak komfortowe że większość budownictwa jednorodzinnego przy nich to
    slumsy.

  • 163. Data: 2013-07-23 12:52:14
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 12:09:59 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > dojazd do miejsca gdzie pracuje od mojej miejscowosci mam perfekcyjny
    >
    > (od mojego domu do autostrady 15 minut, potem autostrada 30 minut, zjazd
    >
    > - 500mb i jestem na miejscu - w centrum Katowic!! 72km, 40-45min).
    >
    > Czasem jak stad mam przejechac na drugi koniec miasta (~5-10km) to w
    >
    > szczycie zajmuje mi to tyle samo czasu co dojazd do domu ;)
    >

    > Czym tu sie jarac - duze miasto = beton, beton, beton, halas, tlok, spaliny.
    >

    > A co do Twojego hamaka - sa takie ze stelazem, mozesz tez zamocowac hamak
    >
    > do wystajacych krokwii dachowych na tarasie np. :)

    Autostrada oczywiście darmo. Jak by inaczej mogło być jak Ty taki farciarz jesteś.

  • 164. Data: 2013-07-23 13:14:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 12:49:53 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:
    > Jeśli doliczysz do czynszu podatek katastralny to jeśli mieszkanie nie jest w
    >jednym z tych dwu miast to stracisz najemcę. Przeprowadzi się do tańszego.

    A ten "tańszy" to niby z podatku będzie zwolniony czy może jednak równiez koszt
    podatku doliczy do ceny wynajmu?
    >Rynek najmu mieszkań kształtują ci co mają całe domy do wynajęcia, domy z dużą
    >ilością mieszkań a nie ci od wynajmu okazjonalnego czy jak to się w przepisach
    >nazywa.

    W moim miescie nie ma nikogo kto ma cała kamienice do wynajecia. Są tylko właściciele
    pojedynczych mieszkań, ew dwóch trzech w różnych lokalizacjach.

    > W Łodzi stawki za najem okazjonalny mieszkań spadły drastycznie.
    Bo Łódz pewnie umiera i ludzie się wyprowadzaja do mniejszych miast lub buduja domy.
    Ale to moje gdybanie bo niogdy w Łodzi nie byłem i nie wiem jak to jest na prawdę

    Tak na szybko:
    http://www.morizon.pl/5376975/mieszkania/wynajem.htm
    Widzisz tam cos za 150zł?

  • 165. Data: 2013-07-23 13:39:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 12:52:14 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Autostrada oczywiście darmo. Jak by inaczej mogło być jak Ty taki farciarz jesteś.

    3 lata jakos jezdze i tak - darmo. Odcinek A1 Swierklany - Gliwice Sosnica,
    potem A4 Gliwice Sosnica - Katowice Mikolowska. 0 pln w obie strony.

    Moze faktycznie jestem farciarz :D
    Jak wprowadza oplate to mam wislanke - 12km blizej, 20min dluzej. W 50 min da
    sie dojechac. Za darmo.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 166. Data: 2013-07-23 21:49:55
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 13:14:25 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    czynszem. Ale to mieszkania tak komfortowe że większość budownictwa >jednorodzinnego

    Dobre jest to ze nie znasz Łodzi a po ekspercku dajesz na szybko link do strony z
    cenami. napisać to każdy może co chce. Na stronie ceny nie mają nic wspólnego z
    rzeczywistością. Na dodatek w takich firmach 90% ofert jest lipnych. W łodzi stawki
    czynszu w prywatnych kamienicach zaczynają się od 7zł za m2. Co ciekawsze ceny lokali
    użytkowych od 6 złotych netto za m2. Miasto wystawiło na przetarg kilkadziesiąt
    lokali w centrum łodzi. Sporo przy ulicy Piotrkowskiej. Cena wywoławcza 7,18 za metr2
    za lokale nie pod handel, pod handel 7,80. teraz bez przetargu można te lokale
    wynająć po tych samych cenach. Miasto oddaje ze swoich zasobów mieszkania, co prawda
    w złym stanie technicznym, darmo. I odracza zapłatę czynszu na czas remontu ( nie
    dłużej niż 2 lata).

  • 167. Data: 2013-07-23 21:56:31
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 13:39:25 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Moze faktycznie jestem farciarz :D
    >
    > Jak wprowadza oplate to mam wislanke - 12km blizej, 20min dluzej. W 50 min da

    na dodatek samochód firmowy i firma za paliwo płaci. Normalnie w czepku urodzony. A
    na wsi 50 metrów do sklepu, przedszkola, lekarza. Żony tez trzymasz krótko, góra dwa
    lata?

  • 168. Data: 2013-07-23 22:20:40
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > na dodatek samochód firmowy i firma za paliwo płaci. Normalnie w
    > czepku urodzony.
    > A na wsi 50 metrów do sklepu, przedszkola, lekarza. Żony tez trzymasz
    > krótko, góra dwa lata?

    Może po prostu nie jest dupomarudą tak jak ty, narzekającym na wszystko
    i na wszystkich, tylko umiał wziąć swoje życie w swoje ręce.
    Pięknym podsumowaniem twojej osobowości jest temat "Może jednak
    k...@g...com ma rację? :-))"

  • 169. Data: 2013-07-24 01:41:09
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 01:18:04 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Tak jak chcą a nie tak jak muszą. Nikt tutaj nie podał innego sposobu spędzania
    wolnego czasu jak grill. W każdym temacie w którym poruszone są atrakcje związane z
    mieszkaniem na terenach podmiejskich jest nieśmiertelny grill.

    --------------------

    To ja Ci podałem inny sposób. Impreza dla 50-100 osób, gitary i nie tylko, brak
    ograniczeń czasowych, sąsiad nie będzie straszył policja bo późno, nie ma problemów z
    noclegiem.
    Z innej beczki, mogę sobie spokojnie bez ograniczania się przestrzenią budować plan
    do sesji foto; można organizować warsztaty fotograficzne z większym rozmachem na
    własnym terenie.

  • 170. Data: 2013-07-24 02:36:46
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2013 01:41:09 UTC+2 użytkownik Przemek Lipski napisał:

> [...]
    do sesji foto; można organizować warsztaty fotograficzne z większym rozmachem na

    To teraz napisz nie co możesz a co musi robić posiadacz domu za miastem. Wolność to
    nie że możesz coś zrobić ale to czego nie musisz robić.