    From: "@" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci,pl.rec.dom
    Subject: Odp: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Date: Wed, 4 Mar 2015 19:55:44 +0100
    <p7tz2gvxirvy$.q7kfaios15r3.dlg@40tude.net> <md2pjj$61n$1@dont-email.me>
    <1iw30f7zmcci4.1ija6a9hrcgfl$.dlg@40tude.net>
    <md2qh2$d7j$1@dont-email.me> <1l7q1rxglyili.hryo9r3ho2rp$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@4...net>
    <X...@1...0.0.1>
    <t3fo0ef3l6wt$.1c3t39vbyhgvd.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <qmpf97o2mk3v.18omnoz1b0znd$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <n6lypm4jcx8o$.1aikimuinjfen$.dlg@40tude.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <md4vqv$4l3$1@node1.news.atman.pl>
    <de1sg9ivdy6t$.1tmoxxcbjoxh7$.dlg@40tude.net>
    <md58hs$ekm$1@node1.news.atman.pl> <md60v1$97b$1@node2.news.atman.pl>
    <1hfv3xs10t33k.1alxga69ht8f5$.dlg@40tude.net>

    news:1hfv3xs10t33k.1alxga69ht8f5$.dlg@40tude.net...

    > Nie, nie o to chodzi w homeopatii.

    O to rowniez. Kazda terapia ma wieksze szanse powodzenia, kiedy nastawienie
    pacjenta jest pozytywne i kiedy wierzy w jej efekty. Psychika ma ogromne
    znaczenie - najprostszy przyklad - nieumiejetnosc radzenia sobie ze stresem,
    zwlaszcza dlugotrwalym, moze doprowadzic nie tylko do depresji w postaci
    "obnizonego nastroju", ale tez szeregu objawow somatycznych. Oczywiscie
    wszystkie te objawy leczone sa osobno, przez rozmaitych specjalistow
    (kardiolog - bo arytmia i przyspieszone tetno, albo skoki cisnienia,
    neurolog - bo bole i zawroty glowy, gastrolog - bo ucisk w zoladku, itd.) -
    bezskutecznie. W efekcie lekarze przepisuja multum lekow "na wszystko", co
    tylko pogarsza stan zdrowia, bo taka "terapia" nie eliminuje przyczyn a
    jedynie wycisza objawy. Na tym sie niestety skupia medycyna akademicka - nie
    patrzy na organizm jako calosc, tylko na organy, ktore rzekomo niedomagaja.
    Bez wnikania w przyczyny dlaczego niedomagaja.

    Co do homeopatii, ja nie wierze w jej moc lecznicza, co wcale nie oznacza,
    ze jej nie posiada.
    U mojego dziecka nie przyniosla zadnego rezultatu - tonacy brzytwy sie
    chwyta, wiec gdy juz nic, ale to absolutnie nic nie pomagalo na jego wieczne
    infekcje, a comiesieczne kuracje antybiotykowe mnie wreszcie zezlily, bo go
    calkowicie pozbawily flory bakteryjnej - poszlam do znanej i uznanej w
    Krakowie homeopatki. Wydalam 2 stowy na wizyte, tyle samo na leki, a za
    miesiac trzeba bylo podac kolejny antybiotyk.
    Zapewne dlatego, ze podstawa homeopatii to pobudzenie do dzialania
    naturalnych sil odpornosciowych organizmu (o! mechanizm podobny do dzialania
    szczepionki, a to sie Lawa ucieszy), a wiec moze sie sprawdzac tylko wtedy,
    kiedy ktos ta odpornosc juz posiada. Mam kolezanke, ktora z powodzeniem
    stosuje homeopatie u swojego dziecka (od urodzenia), nie uzywala nigdy lekow
    chemicznych, a dziecko - w tej chwili 6 letnie - okaz zdrowia.

    Pozdrawiam
    @

    ---
    Avast.