  • 1. Data: 2011-06-14 06:41:21
    Temat: Odp: Re: Filtr do wody
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2011, 22:52:29 UTC+2 użytkownik Artur Lew napisał:
    > W dniu 2011-06-13 21:59, ZbyszekZ pisze:
    > W Twoim przypadku problem jest w tym ze oprocz zawiesiny ktora latwo
    > usunac mechanicznie masz tez pewnie inny, niekoniecznie akceptowalny ;)
    > smak wody.

    Do wody pitnej używam dzbanka Brita, działa ok, z resztą woda nie jest zła (jak nie
    jest zardzewiała), nawet twardość jest akceptowalna (nic nie zostaje na ubraniach po
    praniu, a do zmywarki używam tylko tabletek i też nie widać żadnego osadu).

    > Co do pierwszego latwo go usunac za pomoca zestawu:
    > * zawor do wody z metalowym sitkiem rewizyjnym
    > * filtr do wody 50 mikronow
    > Sitko na przedzie dlatego ze szkoda obciazac glowny duza iloscia czastek
    > stalych bo sie zapcha po miesiacu. Co do samego filtra to wazne sa dwie
    > kwestie. Obudowa ktora determinuje wielkosc i rodzaj uzytych filtrow
    > oraz sam filtr.

    Dzięki, o taki konkret mi chodziło.
    Wygląda bardzo sensownie, sitko i filtr.

    > Dla domku oczywiscie w/w rozwiazanie mzoe byc za malo wydajne, ale
    > jezeli masz na mysli tylko wode pitna spokojnie obskoczy.

    Tylko właśnie co z tą wydajnością? Chcę zainstalować toto zaraz za licznikiem, trawy
    też nie muszę doprawiać żelazem jak nie ma takiej konieczności.

    > Cala instalacje samodzielnie zlozysz bardzo szybko i dosc skutecznie
    > redukujac koszt.
    > Koszt fachowej instalacji moze byc kilkukrotnie wyzszy (porownywalem
    > ceny w Rzeszowie).
    > Co bedzie potrzebne?
    > Oprocz zlaczek i przejsc z instalacji wodociagowej bardzo przyda sie
    > tasma teflonowa do gazu (do wody to sciema :D), wazelina apteczna (za
    > grosze wiadomo gdzie) do uszczelek filtra, specjalny klucz do korpusow
    > obudowy filtra (jakies max 10 zl).

    Oraz zgrzewarka do rur, co chyba rozkłada całą koncepcję samodzielnego montażu, bo
    nie wiem czy będzie mi potrzebna drugi raz.

    --
    ZZ@private

  • 2. Data: 2011-06-14 17:49:33
    Temat: Re: Filtr do wody
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 08:41, ZbyszekZ pisze:
> [...]
    praniu, a do zmywarki używam tylko tabletek i też nie widać żadnego osadu).
    Hmm, ja mam mieszane opinie co do tych filtrow (wklady sa aktywne a nie
    pasywne jak zwykly filtr sedymentacyjny + wegiel)...
    Najtanszy RO szybko sie zwroci w porownaniu do Brity...

    > Tylko właśnie co z tą wydajnością? Chcę zainstalować toto zaraz za licznikiem,
    trawy też nie muszę doprawiać żelazem jak nie ma takiej konieczności.
    Jezeli nie masz przygotowanej oddzielnej instalacji pod to to bedziesz
    mial problem a kuc dom zeby zrobic dodatkowa to nie ma sensu.
    W tym momencie zostaja Ci w sumie dwa rozwiazania.
    Albo uderzysz w instalacje dla calego domku i idziesz z kosztami w dwa
    tysie ;) albo zakladasz ze uzywasz instalacji do filtrowania tylko wody
    pitnej. Takowa da sie upchac pod zlewem albo za sciana (np garazu).
    Wtedy mowimy o kosztach o ktorych pisalem w pierwszym emilu.

    > Oraz zgrzewarka do rur, co chyba rozkłada całą koncepcję samodzielnego montażu, bo
    nie wiem czy będzie mi potrzebna drugi raz.
    Zgrzewarka bedzie niepotrzebna jezeli wepniesz sie pod instalacje
    zlewozmywakowa. W innym wypadku j/w ;)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 3. Data: 2011-06-15 12:33:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Artur Lew wrote:
> [...]
    > garazu). Wtedy mowimy o kosztach o ktorych pisalem w pierwszym emilu.

    > Zgrzewarka bedzie niepotrzebna jezeli wepniesz sie pod instalacje

    zgrzewarke się pożycza w castoramie za 35 złotych.