  • 1. Data: 2011-06-12 11:10:10
    Temat: syfon do zlewozmywaka
    Od: Michał <b...@b...pl>

    Witam,
    mam kłopot z syfonem do zlewozmywaka. Meble do kuchni były robione ponad
    10 lat temu i za chińskiego boga nie mogę namierzyć obecnie sklepu z
    takim wyrobem. Firma, która kuchnię robiła oczywiście już nie istnieje ;-).

    Problem polega na tym iż totalnie zatarły sie mechanizmy automatycznych
    korków, ostatnio przy probie użycia pokrętło pękło ale jeszcze jakoś
    dałem radę skleić. A mechanizm był podwojny tzn obslugiwal 2 korki -
    zlew jest stalowy 1,5 komorowy. Chciałbym uniknąc wymiany zlewu bo to
    troche kosztowna impreza. Spotkał się ktoś z takim syfonem (orginal
    syfonu ma nazwe STALA-4S a zlew Polmax Star 96), czy tez kombinować taka
    konstrukcję z pojedynczych elementów syfonu i składać to jakoś do kupy?

  • 2. Data: 2011-06-12 19:26:03
    Temat: Re: syfon do zlewozmywaka
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Jun 2011 13:10:10 +0200, Michał napisał(a):

    > Chciałbym uniknąc wymiany zlewu bo to
    > troche kosztowna impreza. Spotkał się ktoś z takim syfonem

    A nie prościej byłoby kupić ZWYKŁY syfon i korki? Te automaty to jakiś cel
    życiowy czy co? - jak widzę, tylko komplikacje i nic więcej. Moje zwykłe
    syfony działają od ponad 20 lat i jest ok, jedyna sprawa to wymiana
    uszczelek co kilka lat. I widzę, że miałam rację, ze nie uległam chętce
    wymiany na jakieś "nowoczesne" badziewie... Takich jak produkowano kiedyś
    to już nie ma, są nie do zdarcia. I baterie takoż. Aż strach, co będzie,
    keidy przyjdzie w tym roku łązienkę remontować - gdzie ja porządne baterie
    kupię? Aż mnie chętka bierze, żeby stare zostawić...
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 3. Data: 2011-06-13 09:40:12
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup

[...]

    Nie wiem, gdzie mieszkasz. Jak ja miałem problemy z dokupieniem czegoś z
    hydrauliki- to po prostu wybierałem się w rajd po hurtowniach z hydrauliką-
    tych w mieście Łodzi dostatek. Jak przyniesiesz ten mechanizm- to masz dużą
    szansę, że w jakiejś hurtowni Ci coś dobiorą i zamówią. Może to i potrwa
    kilka tygodni- ale będziesz miał. Ba! Ja się spotkałem z tym, że ta sama
    firma zaczęła wypuszczać zupełnie inne syfony- przystosowane do młynka- i
    nie pasowały do poprzednich (to znaczy: nawet średnice były inne- mniejsze)
    do zlewozmywaka- choć sam zlewozmywak się nie zmienił.
    --

    Prawda, Prostota, Miłość

    Chiron

  • 4. Data: 2011-06-13 16:03:09
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-12 21:26, Ikselka pisze:

    > A nie prościej byłoby kupić ZWYKŁY syfon i korki? Te automaty to jakiś cel
    > życiowy czy co? - jak widzę, tylko komplikacje i nic więcej.

    Jakby tu powiedziec, w zlewozmywaku wycieto 2 dziury:
    1 pod baterię, 2 pod pokrętło do sterowania automatycznych korków.
    Tak więc raczej musze czymś tą dziurę zatkac :-) najlepiej nowym
    pokrętłem do nowego korka, raczej nie zostawię otwartej bo się będzie
    lało :-), a stare pokretło jak pisałem wcześniej jest już klejone i
    trzyma sie bardziej na słowo honoru niż na pęknięty gwint.

  • 5. Data: 2011-06-13 16:07:01
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-13 11:40, Chiron pisze:

> [...]
    > nie pasowały do poprzednich (to znaczy: nawet średnice były inne- mniejsze)
    > do zlewozmywaka- choć sam zlewozmywak się nie zmienił.

    Wariant z dostarczeniem mechanizmu do hurtowni odpada, bo nie zdemontuję
    w używanym na bieżąco zlewie syfonu. Niestety w sklepach internetowych
    jakie oglądałem, a obejrzałem dużo, nie ma syfonu z podwójnym
    automatycznym korkiem. Może zdecyduję się tylko na jeden automat a drugą
    komora bedzie bez ?...

  • 6. Data: 2011-06-13 18:56:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2011 18:03:09 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > lało :-), a stare pokretło jak pisałem wcześniej jest już klejone i
    > trzyma sie bardziej na słowo honoru niż na pęknięty gwint.

    Dzięki za wyjaśnienie - bo już wiem, czego sobie nie fundować ;-)

  • 7. Data: 2011-06-13 20:59:33
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-12 13:10, Michał pisze:
> [...]
    > takim wyrobem. Firma, która kuchnię robiła oczywiście już nie istnieje ;-) ciach...
    Caly zestaw automatycznego korka dokupisz w kazdym hipermarkecie (sa na
    pewno w Liroju i Casto).
    Wada - cena (100-150zl), dwa czasem wykonanie jest dalekie od oryginalu
    (ale srednice otworow pasuja).
    Nie spotkalem sie jeszcze z jakimis zestawami naprawczymi do w/w ;)
    A co sie dokladnie zatarlo?
    Bo rzadko sie psuje to tak zeby sie nie dalo naprawic.
    Albo wylatuje ten bebenek co to napedza albo jakas przetyczka wylazi z
    plastiku.
    A co do oporow przy zamykaniu to niestety w tanszych wersjach pancerz a
    raczej jego srodek jest do kitu.
    Mozesz na jakis czas przedluzyc agonie wciskajac tam troche smaru np
    silikonowego ze spray'a. Smaru a nie WD40 ;)
    A i jezeli w srodku pancerza jest teflon to nie ma sensu smarowac bo to
    nic nie da (teflon jest niesmarowalny).

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 8. Data: 2011-06-14 05:38:20
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Zestaw automatycznego korka sterowanego linką i pokrętłem da się kupić
    wszędzie gdzie handluje się armaturą. W sklepach/hurtowniach instalacyjnych
    handlujących markowym sprzętem (kludi, grohe, deante itp) zazwyczaj można
    zamówić pojedyncze elementy na warunkach serwisowych - drogo i długo się
    czeka, ale można. Rozpoznaj ceny i zastanów się czy nie kupić lepiej całego
    nowego syfonu z automatycznym korkiem w wydaniu marketowym. Może być taniej
    ale jakość może też być trzykrotnie niższa.