  • 21. Data: 2018-01-22 21:14:56
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe zamiast klasycznego
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 20:20:51 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz
    napisał:

    > Widzę, prawdziwy makroekonomista z Ciebie ;-)

    Po prostu nie lubię partactwa, a to co robi 90% instalatorów to czyste
    partactwo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2018-01-22 22:30:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 21 Jan 2018 23:06:58 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Jakiego klasycznego? grzejniki, to możliwe ale w stosunku do
    > podłogówki
    > na pewno nie
    > jest oszczędniejsze.

    Klasyczne czyli grzejniki+ podłogówka.

    > To niewiele zmienia, powietrze trzeba zagrzać i to dość mocno, a to
    > generuje straty

    a grzanie blachy w piecu, która ma ogrzać wodę, która z kolei ma
    grzać grzejnik, który w końcu dopiero ma grzać powietrze to mniej
    start generuje, tak?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-01-22 22:38:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-01-22 o 22:30, Marek pisze:

    > Klasyczne czyli grzejniki+ podłogówka.

    > a grzanie blachy w piecu, która ma ogrzać wodę, która z kolei  ma grzać
    Ale żeby zagrzać powietrze też musisz tą blachę zagrzać, obojętne czym
    będziesz grzał kotłem czy PC przy niskotemperaturowym ogrzewaniu są
    najmniejsze straty, i żadne nadmuchy tego nie zmienią. Koniec kropka.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 24. Data: 2018-01-22 22:39:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek zastanawia się:

    > a grzanie blachy w piecu, która ma ogrzać wodę, która z kolei ma
    > grzać grzejnik, który w końcu dopiero ma grzać powietrze to mniej
    > start generuje, tak?

    Dlaczego grzanie blachy, która ma ogrzać wodę, która z kolei ma grzać
    grzejnik, który w końcu dopiero ma grzać powietrze ma powodować jakieś
    straty? Gdyby po drodze coś jeszcze było ogrzewane bezużytecznie, to
    by straty były. Samo przekazywanie energii strat nie powoduje.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2018-01-23 22:28:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Jan 2018 22:39:31 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > straty? Gdyby po drodze coś jeszcze było ogrzewane bezużytecznie, to
    > by straty były. Samo przekazywanie energii strat nie powoduje.

    No jak, każdy sprzedawca ogrzewania nadmuchowego zaczyna od
    argumentu, że lepiej grzać powietrze od razu a nie pośrednio :).

    --
    Marek

  • 26. Data: 2018-01-23 23:59:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > No jak, każdy sprzedawca ogrzewania nadmuchowego zaczyna od
    > argumentu, że lepiej grzać powietrze od razu a nie pośrednio :).

    Z kolei sprzedawca żelastwa będzie dowodził, że taka wielka masa
    żeliwa w kaloryferach jak się rogrzeje, to potem będzie długo
    i długo grzać, nawet gdy już sama niczym ogrzewana nie będzie.
    Panie, musi być cieplej jeśli to samo grzeje! Może taki jeden
    z drugim sprzedawca czy hydraulik słyszał co kiedy na temat
    przemiany masy w energię, wie kto to Einstein, a nawet zna wzór
    E = m c^2. Ale to jednak nie o to chodzi.

    Jarek

    --
    Uszy mają odmrożone, nosy w szalik otulone,
    spodnie mają zeszłoroczne, miny mroczne.

  • 27. Data: 2018-01-24 03:29:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak powietrze przenosi malo energii to po co rekuperacja. Przy stu metrach
    szesciennych na godzine i roznicy temperatur 15stopni jest to 400W minus prad zuzyty
    przez rekuperator. A odzyskanie ciepla z wody po jednym kapaniu to cirka jebalt
    1,5kWh.

  • 28. Data: 2018-01-24 07:11:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 24-Jan-18 03:29, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    przez rekuperator. A odzyskanie ciepla z wody po jednym kapaniu to cirka jebalt

    U mnie jest między innymi po to, żeby po nogach nie ciągnęło jak zimą
    pracuje wentylacja.

    Nie chce mi się wyciągać kamery termowizyjnej coby zmierzyć temperaturę,
    ale kiedyś podawałem wyniki. Przy -15 na dworze z wentylacji leciało +12
    czy jakoś tak. Do odszukania w archiwach.

    Piotrek

  • 29. Data: 2018-01-24 15:24:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A przy jakim przeplywie?

  • 30. Data: 2018-01-24 17:16:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 24-Jan-18 15:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > A przy jakim przeplywie?

    Wartość przepływu ustawiana automatycznie :-) Cieszęsiężemogłempomóc :-)

    Piotrek