  • 31. Data: 2018-01-24 20:27:51
    Temat: Re: Ogrzewanie nadmuchowe zamiast klasycznego
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    dyskusyjnych:8a7dcce3-5406-40fb-a8cb-24920ce812b4@go
    oglegroups.com...

    W dniu poniedziałek, 22 stycznia 2018 20:20:51 UTC+1 użytkownik Mateusz
    Bogusz napisał:

    >Po prostu nie lubię partactwa, a to co robi 90% instalatorów to czyste
    >partactwo :)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Krugera-Dunninga
    z pozdrowieniami na naszego narcyza :-)

  • 32. Data: 2018-01-24 21:24:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ciekawe. A jakie kryteria? Smrodek, wzrost stezenia CO2, dym z papierosow,
    gotowanie bigosu czy jakies inne.

  • 33. Data: 2018-01-24 23:14:09
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > To ciekawe. A jakie kryteria? Smrodek, wzrost stezenia CO2, dym z papierosow,
    gotowanie bigosu czy jakies inne.

    Programator czasowy ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2018-01-24 23:52:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 24-Jan-18 21:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > To ciekawe. A jakie kryteria? Smrodek, wzrost stezenia CO2, dym z papierosow,
    gotowanie bigosu czy jakies inne.

    Nie mam zielonego pojęcia. Centrala ma trzy tryby manualne + "turbo" i
    jeden tryb automagiczny - cokolwiek miałoby to znaczyć.

    Osłuchowo (głośność centrali) tryb auto odpowiada dwójeczce manualnej
    czyli wychodzi coś około 250m3/h

    Ale ponieważ sama centralka "umi" płynnie regulować obroty (bo ma do
    integracji dostępną między innymi linię 0-10V sterującą wentylatorami)
    to być może jest tam jakaś większa magia.

    Jeśli temat mocniej Cię interesuje to szukaj manuali do centralki Aeris
    CA 550.

    Piotrek

  • 35. Data: 2018-01-25 02:24:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dobrzy sa, w nawijaniu makaronu na uszy, maja wersje o sprawnosci calkowitej 127%.
    Wychodzi ze nie trzeba miec zadnego ogrzewania bo rekuperator odzyskuje wiecej ciepla
    niz bylo w wyrzucanym powietrzu.

  • 36. Data: 2018-01-25 08:22:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 25-Jan-18 02:24, Zenek Kapelinder wrote:
    > Dobrzy sa, w nawijaniu makaronu na uszy, maja wersje o sprawnosci calkowitej 127%.
    Wychodzi ze nie trzeba miec zadnego ogrzewania bo rekuperator odzyskuje wiecej ciepla
    niz bylo w wyrzucanym powietrzu.

    Nowieszpan ...

    Po uwzględnieniu w bilansie ciepła z wentyli to bez kozery mogliby
    napisać i pińcset procent.

    Tak więc ja bym raczej powiedział, że mają słabych marketoidów ;-)

    Piotrek

  • 37. Data: 2018-01-25 13:40:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Swietnych maja tych od marketingu bo debile wierza w to co napisali w opisach swoich
    produktow. Jesli ludzie uwierzyli w nadsprawnosc kotlow kondensacyjnych to dlaczego
    inni nie mogli pojsc na calosc i napisac ze ich jest jeszcze lepsze.

  • 38. Data: 2018-01-25 21:22:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    dlaczego inni nie mogli pojsc na calosc i napisac ze ich jest jeszcze lepsze.

    Zenek przeintelektualizowujesz podawane wartości sprawności pieców
    kondensacyjnych. Ja rozumiem słowo "sprawność", a mimo to nie
    zastanawiałem się nad tym tylko patrzyłem na zasadzie więcej to lepiej.
    Przypuszczam że inni robią tak samo.

    A gdy już nauczysz się rozróżniać wartość opałową od wartości grzewczej,
    to może przestaniesz się czepiać marketingu.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz