  • 1. Data: 2010-09-13 08:09:15
    Temat: Okap nad kotłem
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

    Witam!

    Znalazłem coś takiego na Allegro:
    http://allegro.pl/okap-nad-piec-grill-kominek-wedzar
    nia-rozne-wym-i1225936411.html
    Posiadam kocioł na ekogroszek i zastanawiam się czy coś takiego sobie nie
    sprawić? Czy ktoś z grupowiczów ma taki okap (lub coś w tym rodzaju) u
    siebie, a jeśli tak to byłbym wdzięczny za podzieleniem się swoimi uwagami?

    Pozdrawiam! Marcin

    5445 (20100912) __________

  • 2. Data: 2010-09-13 09:09:32
    Temat: Re: Okap nad kotłem
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Wrz, 10:09, "Marcin" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > siebie, a jeśli tak to byłbym wdzięczny za podzieleniem się swoimi uwagami?

    Ale po co Ci taki okap ? Nie rozumiem do czego ma sluzyc. No chyba nie
    do wylapywania resztek cieplego powietrza i wdmuchiwania go do domu,
    razem z kilogramami czarnego weglowego pylu ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-09-13 14:46:33
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

> [...]
    > do wylapywania resztek cieplego powietrza i wdmuchiwania go do domu,
    > razem z kilogramami czarnego weglowego pylu ? :)

    Okap trochę pomaga w utrzymaniu czystości w kotłowni - wychwyci to co
    nad piecem się uniesie przy otwarciu drzwiczek ogniowych czy czyszczeniu
    popielnika. Tyle że na czas czyszczenia popielnika powinien być użyty
    dosyć silny wentylator odsysający a i tak przy transporcie opału się
    nasyfi i tak - prościej zainwestować w łatwo sprzątalną kotłownię.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2010-09-14 07:46:40
    Od: "Marcin" <m...@p...fm>

[...]

    Dzięki za udzielenie odpowiedzi za mnie :)
    Ciekawi mnie co to znaczy łatwo sprzątalna kotłownia? Myślę, że taką mam :)
    Jednak po za sezone (np. teraz) zamiast uruchomić ekogroszek to palę sobie w
    weekendy drewnem (duże pozostałości po budowie: deski, belki, łaty, itp) i
    przy wrzucaniu do kotła czasmi sobie pójdzie dym przez drzwiczki. Przy samym
    paleniu ekogroszkiem nie ma zbyt dużego zapylenia czy zadymienia kotłowni,
    ale coś zawsze się tam popyli i podymi np. podczas wymiatania hasi z
    popielnika.

    Pozdrawiam! Marcin

    5448 (20100913) __________