  • 1. Data: 2010-12-28 11:16:09
    Temat: Opłacalność wymiany kotła gazowego.
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    I nie chodzi mi o teorię, z którą też jest różnie. Łaziłem za
    przedstawicielami znanych firm na targach poznańskich i niczego konkretnego
    się nie dowiedziałem.
    W serwisie pytałem i pan powiedział, że rozczaruję się wymianą.
    Czy ktoś z Was wymieniał kocioł c.o. ze starego na nowy (z otwartej na
    otwartą komorę)? Jeśli tak, to chciałbym się dowiedzieć, ile % zmalało
    zużycie gazu i czy w ogóle zmalało.
    Gaz jest drogi, zima ostra, szkoda pieniędzy, jakby co.
    Ale czy warto zmieniać? Dziś produkuje się tandetę, a stary chodzi OK.
    Ot, dylemat.
    jagr

  • 2. Data: 2010-12-28 12:03:29
    Temat: Re: Opłacalność wymiany kotła gazowego.
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    jagr wystukał:

> [...]
    > Gaz jest drogi, zima ostra, szkoda pieniędzy, jakby co.
    > Ale czy warto zmieniać? Dziś produkuje się tandetę, a stary chodzi OK.

    My wymieniliśmy. I nawet nie chodziło o wydajność (która trudno na razie
    ocenić, bo wymienialiśmy latem) a raczej a) o bezpieczeństwo b) o brak
    przeciągów hulających zimą po domu - piecyk w łazience, a szyber "dla
    niego" w kuchni pod oknem. A piecyk nieźle ciągnął...

    Dodatkowa korzyść - nowy piecyk daje o wiele stabilniejszą temperaturę
    wody. Owszem, jest różnica między malutkim strumieniem a odkręceniem do
    oporu, ale nie jest to już różnica klasy parzy / ledwie ciepła. No i ten
    malutki strumień może być naprawdę malutki, przy starym piecyku minimalny
    strumień odpalający piecyk był o wiele większy.

    Ale czy to ci sie opłaca sam musisz zdecydować.

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------< http://goodreads.com/spriggana >-
    --<()> -< http://esensja.pl/ >-------------< http://bujold.sf-f.pl/ >-