  • 1. Data: 2010-12-27 11:01:51
    Temat: Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?
    Od: Krzysiek <a...@a...pl>

    Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
    W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

  • 2. Data: 2010-12-27 11:26:33
    Temat: Re: Popiół z węgla kamiennego - co z nim zrobić?
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysiek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
    > W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

    U mnie postawiono specjalne zbiorniki/kontenery na popiól, wcześniej ludzie
    wrzucali do kontenera na zwykłe śmieci i "władze gminy" denerowały się, ale
    nie mogły nic zrobić. Teraz są kontenery i jest spokój, a zdaje mi się, że
    część popiołu wraca przy posypywaniu dróg (lepsze to dla aut roślinek niż
    sól), a reszta idzie pod budowę nowych dróg.

    pogadajcie z radnymi gminy/dzielnicy czy kto tam u Ciebie rządzi i nich może
    coś oni pomyślą. w końcu za coś kasę biorą ( i to nie małą).

    jasiek

  • 3. Data: 2010-12-27 13:13:25
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Krzysiek" <a...@a...pl> wrote in message
    > Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
    > W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

    Zemleć i posypywać drogi zamiast piachu i soli.
    Takie 2 in 1...

  • 4. Data: 2010-12-27 18:56:53
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 27 Dec 2010 12:01:51 +0100, Krzysiek napisał(a):

    > Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
    > W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

    My formujemy z niego podjazd od drugiej strony działki. Po latach się
    ugniecie i osiądzie, coś się na tym położy.

  • 5. Data: 2010-12-27 19:54:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:
    > Co zrobić z popiołem powstałym po spalaniu węgla w sezonie grzewczym?
    > W tym roku nikt mi nie chce wziąć takiego odpadu.

    mam nadzieję że wprowadzą obowiązek gromadzenia i oddawania do utylizacji.
    :)

  • 6. Data: 2010-12-28 09:05:02
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2010-12-27 20:54, Marek Dyjor pisze:

    > mam nadzieję że wprowadzą obowiązek gromadzenia i oddawania do
    > utylizacji. :)

    Tym bardziej, ze popioly maja podwyzszona radioaktywnosc
    --
    A S

  • 7. Data: 2010-12-28 12:14:41
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

    > Tym bardziej, ze popioly maja podwyzszona radioaktywnosc
    > --
    > A S

    Tak z ciekawści, co rozumiesz przez podwyższoną radioaktywność? przecież
    węgiel dostępny w ogólnym handlu ma radioaktywność taką, jak wszystko
    wokoło, czyli uogólniając - dopuszczalną. Zatem po spaleniu w piecu (czy też
    szybkim utlenieniu jak niektórzy na tej grupie zwracają uwagę) wydaje mi
    się, że raczej radioaktywność nie wzrasta - a przynajmniej ja niegdy nie
    słyszałem, żeby coś takiego w przypadku węgla się działo.

    I jak długo trzebaby było leżeć zakopanym w tym popiele, żeby odczuć
    szkodliwe skutki tej radioaktywności?

    jasiek

  • 8. Data: 2010-12-28 14:42:01
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > wydaje mi się, że raczej radioaktywność nie wzrasta - a przynajmniej ja
    > niegdy nie słyszałem, żeby coś takiego w przypadku węgla się działo.

    wzrasta, bo następuje koncentracja -w popiele jest relatywnie więcej
    metali ciężkich/izotopów niż w węglu kamiennym. Co w praktyce ma
    niewielkie znaczenie, bo w 99% wypadków różnica jest na poziomie ułamków
    promieniowania tła.

    > I jak długo trzebaby było leżeć zakopanym w tym popiele, żeby odczuć
    > szkodliwe skutki tej radioaktywności?

    cóż, wedle niektórych teorii promieniowanie lekko przewyższające poziom
    tła jest nadzwyczaj korzystne dla organizmu (sprawdź np. czym się leczy
    ogólną i szczególną niemoc w Lądku Zdroju). Ale co kto lubi...

  • 9. Data: 2010-12-28 15:04:12
    Od: "jasiek" <j...@p...fm>

> [...]
    > metali ciężkich/izotopów niż w węglu kamiennym. Co w praktyce ma
    > niewielkie znaczenie, bo w 99% wypadków różnica jest na poziomie ułamków

    czyli nie wzrasta tylko następuje koncentracja, przecież to jest różnica jak
    dla mnie, w wyniku spalania nie pojawiają sie dodatkowe ilości pierwiastków
    promieniotwórczych. wzrasta tylko ich występowanie w danej objętości, ale
    nie pojawiają się w sposób magiczny, inaczej nikt by nie eksploatował rud
    metali radioaktywnych tylko spaliłby sobie węgiel powiedzmy tonę w której
    znajduje się jakiś tam promil izotopów, a po spaleniu uzyskałby powiedzmy 1g
    matereiału radioaktywnego - to byłby cud niczym w Kaanie Galilejskiej - coś
    z niczego

    > cóż, wedle niektórych teorii promieniowanie lekko przewyższające poziom
    > tła jest nadzwyczaj korzystne dla organizmu (sprawdź np. czym się leczy
    > ogólną i szczególną niemoc w Lądku Zdroju). Ale co kto lubi...

    o promieniowaniu tła to ja wiem, poprostu wypowiedź naszego przedmówcy nieco
    mnie zaskoczyła, ale zakładam, że przeczytał wypociny jakiegoś pismaka,
    który nie ma pojęcia o czym pisze i potem powstają jakieś dziwne plotki w
    społeczeństwie.

    na dobrą sprawę ludzie też są radioaktywni i gdyby zebrać odpowiednio dużo
    popiołu z ludzkich szczątek to tez można powiedzieć, że są szkodliwe.

    jasiek

  • 10. Data: 2010-12-28 17:24:44
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    jasiek <j...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    duĹź
    > popiołu z ludzkich szczątek to tez można powiedzieć, że są szkodliwe.

    Wiecej w tym popiele zwiazków siarki anizeli radioaktywnosci. Siarka jak
    wiadomo w zwiazkach jest agresywna. Nie wiem jak w Lądku Zdroju - ale w
    Swieradowie Zdroju leczą wodami radonowymi, ktore są przeznaczone dla osób
    juz w wieku "pokreatywnym".. Wyraznie na to zwracają tam uwagę. Za to pchają
    się do tych wód tłumy podstarzałych Niemców, którym do szczęscia brak tylko
    uciekajacego zdrowia.. Wiec konserwują się w tych kapielach ile wlezie.
    A wracając do popiołu zmuszajmy samorzady do jego odbioru i utylizacji.W
    moich stronach ktos kiedyś zastosował vendettę. Gdy mu posypano w akcji
    dobroczynności urzedu miasta ulicę pylacym zuzlem, za pare dni ktoś w nocy
    wysypał przyczepkę popiołu przed tymze urzędem. Zrobił się "kurz", sprawcy
    nie wykryto, ale akceptacja społeczna wiadomo po czyjej była stronie...
    Teraz juz nie widać by utwardzali żuzlem w okolicach.
    Marex