    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Orzech włoski szkodniki
    Date: Sun, 23 Aug 2015 12:27:22 +0200

    Od 3 lat choruje mi orzech włoski. Drzewo jest (a w zasadzie było)
    potężne, kilkunastometrowe z czterema dużymi konarami. Dwa lata temu
    jeden z konarów usechł i został ścięty. W ubiegłym roku to samo stało
    się dwoma. Wszystkie te konary po zimie po prostu nie zazieleniły się. W
    tym roku ostatni czwarty konar żyje, owocuje, ale zaczyna obsychać, a na
    pniu kora nie przylega do pnia na dość dużej powierzchni. Nie chcę
    odrywać kory, aby zobaczyć, co się dzieje pod spodem, ale coś ewidentnie
    drzewu zaszkodziło.
    Zawsze uważałem orzech włoski za drzewo odporne na szkodniki i choroby.
    Jak myślicie, co mu może być? Szkodniki?
    Jacek