  • 1. Data: 2015-08-23 12:27:22
    Temat: Orzech włoski szkodniki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Od 3 lat choruje mi orzech włoski. Drzewo jest (a w zasadzie było)
    potężne, kilkunastometrowe z czterema dużymi konarami. Dwa lata temu
    jeden z konarów usechł i został ścięty. W ubiegłym roku to samo stało
    się dwoma. Wszystkie te konary po zimie po prostu nie zazieleniły się. W
    tym roku ostatni czwarty konar żyje, owocuje, ale zaczyna obsychać, a na
    pniu kora nie przylega do pnia na dość dużej powierzchni. Nie chcę
    odrywać kory, aby zobaczyć, co się dzieje pod spodem, ale coś ewidentnie
    drzewu zaszkodziło.
    Zawsze uważałem orzech włoski za drzewo odporne na szkodniki i choroby.
    Jak myślicie, co mu może być? Szkodniki?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-08-23 17:15:02
    Temat: Re: Orzech włoski szkodniki
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-23 o 12:27, Jacek pisze:

    > Nie chcę
    > odrywać kory, aby zobaczyć, co się dzieje pod spodem, ale coś ewidentnie
    > drzewu zaszkodziło.
    Jednak oderwałem kawałki nietrzymającej się kory. W drewnie są
    pojedyncze otwory o średnicy ołówka i trochę liczniejsze małe -ok 2 mm
    średnicy.
    Co za czort?
    Jacek

  • 3. Data: 2015-08-23 20:37:02
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Zawsze uważałem orzech włoski za drzewo odporne na szkodniki i choroby.

    Hejka. Widocznie nadszedł już czas, żeby zmienić ten pogląd.
    Pozdrawiam rewidująco Ja...cki