  • 1. Data: 2012-07-25 00:18:39
    Temat: Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    "Chorobotwórcze wirusy i bakterie z kolei utrzymują w środowisku tzw. stan
    wirulencji czyli zjadliwości, który przebiega od kilku tygodni do
    kilkunastu miesięcy, pierwotniaki i tasiemce zachowują inwazyjność ok. 1
    roku, a jaja nicieni pasożytniczych kilka do kilkunastu lat. Nawet bardzo
    drastyczne zabiegi fizyczne i chemiczne skierowane na zabicie organizmów
    chorobotwórczych w ściekach są mało skuteczne. Najtrudniej ulegają
    zniszczeniu jaja nicieni pasożytniczych - glisty ludzkiej (Ascaris
    lumbricoides) i glisty psiej (Toxocara canis).

    Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że podczas stosowania
    standardowych metod dezynfekcji osadów ściekowych jaja tych pasożytów
    ulegają destrukcji w warunkach tlenowych w temperaturze 55oC po upływie 2
    godzin, a w temperaturze 45 oC dopiero po 2 dniach, natomiast w warunkach
    beztlenowych giną w temperaturze 45 oC, a w temperaturach niższych mają
    jedynie opóźniony rozwój zarodkowy."

    Więcej o osadach sciekowych i zagrożeniach z nich wynikających:
    http://greenworld.serwus.pl/osady%20sciekowe.htm
    --
    XL

  • 2. Data: 2012-07-25 23:06:37
    Temat: Re: Osady ściekowe do ogrodu? - c.d.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    No masz... a ludzie jeją obornik na uprawy od tysięcy lat i sypią te
    zwierzęce gówienka prosto pod krzaczki z których potem zajadają owoce albo
    mieszają z ziemią i potem marcheweczka, pietruszeczka...
    Uważasz że w odchodach zwierzęcych nie ma czegoś jak nicienie, tasiemce i
    jaja a w ludzkich to cała masa jest?

    Marek

  • 3. Data: 2012-07-26 14:44:31
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 23:06:37 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > No masz... a ludzie jeją obornik na

    POD. To jest różnica.

    > uprawy od tysięcy lat i sypią te
    > zwierzęce gówienka prosto pod krzaczki z których potem zajadają owoce albo
    > mieszają z ziemią i potem marcheweczka, pietruszeczka...

    I to znaczy, że tak trzeba nadal?

    Od tysięcy lat liczba ludności troszku wzrosła i w ściekach jest też
    ciekawiej, co nie znaczy weselej.

    > Uważasz że w odchodach zwierzęcych nie ma czegoś jak nicienie, tasiemce i
    > jaja a w ludzkich to cała masa jest?

    A te "zwierzęce", zwłaszcza psie i kocie, to oczywiście nie trafiają do
    ścieków? W Polsce ludzie trzymają miliony psów i kotów.

    --
    XL

  • 4. Data: 2012-07-26 16:39:19
    Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

    > No masz... a ludzie jeją obornik na uprawy od tysięcy lat i sypią te
    zwierzęce gówienka

    Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
    Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".

    Feah

  • 5. Data: 2012-07-26 19:19:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 16:39:19 +0200, Feahisim napisał(a):

    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

    > zwierzęce gówienka
    >
    > Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
    > Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".

    Pewnie miał na myśli gnojówkę - czyli wyciek z gnoju :-)

    --
    XL

  • 6. Data: 2012-07-26 22:37:34
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > A te "zwierzęce", zwłaszcza psie i kocie, to oczywiście nie trafiają do
    > ścieków? W Polsce ludzie trzymają miliony psów i kotów.

    Mówię o zwierzętach domowych jak kury, krowy, swinki...

    Marek

  • 7. Data: 2012-07-26 22:38:54
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
    > Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".

    Wyjaśnij mi więc czym jest obornik. Bo według mojej wiedzy z dupy
    pochodzi...

    Marek

  • 8. Data: 2012-07-27 17:54:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:37:34 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > From: 4CX250 <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    > Newsgroups: pl.rec.dom,pl.rec.ogrody
    > Subject: Re: Osady ?ciekowe do ogrodu? - c.d.
    > Date: Thu, 26 Jul 2012 22:37:34 +0200

    > Mówię o zwierzętach domowych jak kury, krowy, swinki...

    Mówisz o zwierzętach hodowlanych, nie domowych - kury, krowy, świnki,
    konie, owce, kozy to zwierzęta hodowlane. Domowe to kot, pies, fretka,
    chomik itp.

    --
    XL

  • 9. Data: 2012-07-27 17:55:54
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 22:38:54 +0200, 4CX250 napisał(a):

> [...]
    >
    > Użytkownik "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wyjaśnij mi więc czym jest obornik. Bo według mojej wiedzy z dupy

    Niektórzy znają go tylko z worka - kupują granulowany. A mleko z kartonu
    :-D

    --
    XL

  • 10. Data: 2012-07-27 17:56:16
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 26.07.2012 o 16:39 Feahisim <h...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

    > zwierzęce gówienka
    >
    > Obornik ani nie jest cieczą, ani nie jest gówienkiem.
    > Prawdopodobnie dysponujesz wiedzą "popularną".
    >

    > Feah

    Że tak powiem "gówno" zmieszane ze słomą to też "gówno".
    Trudno tu wyszczególnić jakieś specjalne przechowywanie czy leżakowanie.
    Chyba małe znacznie tutaj ma stopień rozwodnienia co do zawartości
    bakterii.

    --
    Scowron