  • 1. Data: 2012-07-28 08:56:17
    Temat: Zolta trawa u dolu zdzbla
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Powiedzcie mi czy to po prostu jakas dzika trawa czy choroba,
    najlepiej to widac po koszeniu, trawa do 2-3 centymetrow jest zoltra a
    powyzej jest juz normalnie zielona. co to za dziugostwo?

  • 2. Data: 2012-07-28 17:33:18
    Temat: Re: Zolta trawa u dolu zdzbla
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 08:56:17 +0200, emes napisał(a):

    > Powiedzcie mi czy to po prostu jakas dzika trawa czy choroba,
    > najlepiej to widac po koszeniu, trawa do 2-3 centymetrow jest zoltra a
    > powyzej jest juz normalnie zielona. co to za dziugostwo?

    Gdzie ciemniej=niżej, tam mniej zielono 333-)
    --
    XL

  • 3. Data: 2012-07-28 20:58:07
    Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl>

    emes <e...@e...pl> napisał(a):

    > Powiedzcie mi czy to po prostu jakas dzika trawa czy choroba,
    > najlepiej to widac po koszeniu, trawa do 2-3 centymetrow jest zoltra a
    > powyzej jest juz normalnie zielona. co to za dziugostwo?

    Mam inne żółknięcie jedynego kawałka prawdziwego trawnika w ogrodzie (bo
    większość którą koszę, to żywioł czyli wszystko, a nie trawa).
    Oto na moim trawniku pojawiły się w odstępach kilkudniowych placki o średnicy
    30 cm zupełnie obumarłe. Żóta, wychnięta trawa - mimo, że ten trawniczek był
    regularnie podlewany i nawożony.
    Psa nie mam, żeby to powstało od moczu psiego.

    Majka

  • 4. Data: 2012-07-29 01:22:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2012 18:58:07 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
    > 30 cm zupełnie obumarłe. Żóta, wychnięta trawa - mimo, że ten trawniczek był

    Rożne możliwości::
    http://www.forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=17&t
    =35643&start=14
    Ale zapewne:
    "Nasz bohater to chrabąszcz majowy (...)Jeszcze większe spustoszenie robią
    jego larwy, zwane pędrakami. Wylęgają się z jaj pod ziemią. Żyją zakopane
    nawet 5 lat, podgryzając korzonki młodych drzewek, traw, owoców. Łyse żółte
    placki na trawnikach to często ich dzieło. "
    http://www.kochamwies.pl/eko/uprawy/13475-buraki-na-
    pedraki

    --
    XL