  • 21. Data: 2010-04-07 07:12:26
    Temat: Re: Papa na deskowanie dachu
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > przestrzeń między krokwiami jedną taką listwę od dołu do góry. to
    > zapewni ciągłość wentylacji na całej długości połaci dachu oraz
    > dylatację wełny od desek. Słowem... między deskami a wełną na całej
    > długości będzie szczelina równa grubości tych listew na środku, a ok 3
    > cm w okolicach krokwi. Myślę, że taka szczelina zapewni odpowiednią
    > wentylację połaci i wełny, przy zachowaniu oczywiście odpowiednich
    > otworów wlotowych u dołu - przy okapie, tu robię nadbitkę i u góry -
    > przy kalenicy, tu trzeba i tak pozostawić szczelinę wentylacyjną.

    ta sztuka może się udać przy twardszej wełnie w płytach, jeśli
    będziesz kładł zwykłą matę z rolki, to zapomnij o szczelinie, przy
    próbie ściśnięcia wełny profilami czy g-k, listwy wejdą w nią bez
    żadnego wysiłku i oprze się o deski, poza tym rozwiń taką rolkę wełny,
    teoretycznie jest równej grubości, a w praktyce są miejsca bardziej
    zbite bardziej luźne. Jak jesteś taki staroświecki :-), to daj
    tradycyjnie rozciągnięty drut czy też sznurek od snopowiązałki między
    krokwie...

    > Uważam, że membrana tu jest zbędna po prostu skoro będą dechy i na nich
    > papa.

    membrana pod deskowaniem, to tak zamiast drutów, sznurka czy listewek,
    żeby zrobić szczelinę,

    > To wystarczająca izolacja gdyby coś przenikło przez dachówki :-)

    jeśli jest położona idealnie to tak, jeśli nie, to gorzej niż
    nieszczelna membrana

    pozdrawiam
    s_13