  • 1. Data: 2010-12-08 15:43:18
    Temat: Paraizolacja, taśmy i jej montaż - kilka pytań
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Jakie paraizolacje stosujecie, jakich firm jakie grubości itd. Na co zwrócić
    uwagę i jakie wybrać? Możecie coś podpowiedzieć?

    Jakie taśmy stosujecie do mocowania do ścian, do profili do zaklejania dziur
    i łączenia foli?

    Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas montażu?

    Folia która dochodzi do ścian rozumiem że musi być wywinięta w dół i
    przyklejona do ściany, tak? A co potem z tą wystającą folią, jak to się
    wykańcza?

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-12-08 15:59:14
    Temat: Re: Paraizolacja, taśmy i jej montaż - kilka pytań
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <b...@o...pl> wrote:
    > Witam
    > Jakie paraizolacje stosujecie, jakich firm jakie grubości itd. Na co
    > zwrócić uwagę i jakie wybrać? Możecie coś podpowiedzieć?

    Ja dałem foliarex 150 chyba, srebrną. Nie wiem czy przetrwa, podobno
    membrany tej firmy się rozłażą po latach, ale paroizolacja nie jest narażona
    na temperatury.

    > Jakie taśmy stosujecie do mocowania do ścian, do profili do zaklejania
    > dziur i łączenia foli?

    Do profili dwustronną, najzwyklejszą, ważne żeby łatwo się zdejmowało
    ochronny "papierek" - żeby się nie narobić i nie klnąć. Do łączenia pasów
    folii kupiłem jakąś aluminiową zbrojoną taśmę. Zaklejałem nią również
    dziury.

    > Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas montażu?

    Żeby nie było dziur. Nie montować oczek halogenowych w paroizolacji.

    > Folia która dochodzi do ścian rozumiem że musi być wywinięta w dół i
    > przyklejona do ściany, tak? A co potem z tą wystającą folią, jak to się
    > wykańcza?

    Ja zakańczałem folię na profilu przyściennym U i podklejałem ją na prawie
    całej długości profila.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-09 00:08:55
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Folia która dochodzi do ścian rozumiem że musi być wywinięta w dół i
    > przyklejona do ściany, tak? A co potem z tą wystającą folią, jak to się

    Ja w Obi trafiłem na dobre taśmy do paroizolacji.
    Nazwy niestety nie pamiętam, w każdym razie asortyment obejmował taśmy do
    folii paroprzepuszczalnej i paroizolacyjnej, jak i taśmy butylowe. Taśmy do
    paroizolacji były zbrojone siateczką drucianą, a klej w postaci żelu był na
    bazie dyspersji akrylowej (tak pisało). Taśma dwustronna to w zasadzie była
    owa siateczka zatopiona w warstwie kleju. Taśmy trzymają wyjątkowo mocno,
    łączenia są mocniejsze od folii paroizolacyjnej. Odklejenie taśmy jest
    praktycznie niemożliwe.
    Poddasze izolowałm dokładnie rok temu. Ponieważ w paru miejscach nie
    przykreciłem jeszcze płyt gipsowych, to widzę, że taśmy trzymają jak świeżo
    położone.

    Folie poaroizolacyjnę zastosowałem zwykłą, żółtą, dość grubą. Nie mam wolnej
    przestrzeni powietrznej aby zastosować folią refleksyjną.

    Jesli chodzi o połączenie sufitu podwieszanego ze scianą, to zwykle poleca
    się połączenia ślizgowe.
    Na forum muratora jest ciekawy wątek na ten temat:
    forum.muratordom.pl/ocieplam-poddasze-krotkie-pytani
    a,t98340-60.htm?highlight=paroizolacja

    Ja u siebie mam sztywne połączenie stelażu ze ścianą. Aby nie mieś
    pękających naroży zastosowałem taśmy typu Tuff-tape (dokładniej taśmy
    Tuff-tape i Strait-Flex Original with holes). Folię parozolacyjną wywinąłem
    ne ścianę i obciąłem, szczelinę przy ścianie zagipsowałem, na to tuff-tape i
    gładź gipsowa. Do osadzania taśmy tuff-tape użyłem masy Sheetrock (jest w
    Castoramie). Zobaczę po sezonie grzewczym. Na razie (tzn. od 7 miesięcy)
    jest idealnie - zero uszkodzeń.

    Pozdrawiam,
    Druid29