  • 1. Data: 2010-12-08 15:09:43
    Temat: śnieg pod dahchówką
    Od: "adi" <a...@g...com>

    czy ktos mi powie jak to możliwe że pod dachówką czyli na membranie leży
    dużo śniegu, widać że ewidentnie podwiało go między dachówkami ale dlaczego?
    dachówka położona dobrze tzn pozamykana na zamkach nic nie sterczy, spinki
    są.Dachówka to roben plus czarnobrązowa

  • 2. Data: 2010-12-08 15:12:43
    Temat: Re: śnieg pod dahchówką
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adi" <a...@g...com> wrote:
> [...]
    > dlaczego? dachówka położona dobrze tzn pozamykana na zamkach nic nie
    > sterczy, spinki są.Dachówka to roben plus czarnobrązowa

    Ja mam rupp-ceramika czerwoną angobowaną i mam to samo.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-08 15:22:01
    Od: "adi" <a...@g...com>

    ajak duzo tego śniegu masz bo mi w niektórych miejscach widać jakby folia
    była naciągnięta od cieżaru śniegu

  • 4. Data: 2010-12-08 15:32:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "adi" <a...@g...com> wrote:
    > ajak duzo tego śniegu masz bo mi w niektórych miejscach widać jakby folia
    > była naciągnięta od cieżaru śniegu

    Gruba warstwa, myślę że jest podobnie jak u Ciebie. Ostatnio wszedłem na
    strych i mnie to trochę zdziwiło. Po trąceniu folii śnieg zjeżdza na dół.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-12-08 15:37:42
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    czyli na membranie leży
    > dużo śniegu, widać że ewidentnie podwiało go między dachówkami ale
    > dlaczego? dachówka położona dobrze tzn pozamykana na zamkach nic nie
    > sterczy, spinki są.Dachówka to roben plus czarnobrązowa

    ta sama dachówka i ten sam problem
    ale faktem jest, ze wiało w tym roku przez 2 dni niesamowicie

  • 6. Data: 2010-12-08 16:18:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:
> [...]
    > dlaczego? dachówka położona dobrze tzn pozamykana na zamkach nic nie
    > sterczy, spinki są.Dachówka to roben plus czarnobrązowa

    Dachówki z definicji nie są szczelnym pokryciem...
    Ja mam deskowanie i nie jestem w stanie zajrzec nad deskowanie, ale
    spodziewam się, że też będzie śnieg...

    Tylko teraz odwilż i wszystko zjedzie, a jak wiatr powieje, to wyschnie
    i będzie git.
    W przypadku membran sprawa może być o tyle skomplikowana, że jak dużo
    tego śniegu nawieje, to się membrana mocno naciąga. Pewnie nie jest to
    korzystne zjawisko.

    Dlatego zrobiłem pełne deskowanie. Mam jednak wrażenie, że i pod
    deskowanie minimalne ilości się miejscami dostały.

    Myślę jednak, że to nie problem o ile zostawiono odpowiednie szczeliny
    wentylacyjne. Wszystko wyschnie i będzie dobrze.

    Najgorzej jest zamknąć drewniane elementy na głucho, bo wtedy ewentualna
    woda nie ma jak odparować i mogą krokwie gnić.

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-12-08 17:05:57
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Najgorzej jest zamknąć drewniane elementy na głucho, bo wtedy ewentualna
    > woda nie ma jak odparować i mogą krokwie gnić.

    Czy zostawiales szczeline pod kalenica? I czy ona jest niezbedna,
    bo u mnie fachowcy zosatwili deski i pape szczelnie i tak sie wlasnie
    zastanawiam jak to rozsadnie wykonac. Na gasiorach zamontowana jest juz
    instalacja odgromowa, wiec zdjecie ich to niechetnie,
    Wiercic, wycinac otwory ?
    zbyszek

  • 8. Data: 2010-12-08 17:23:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Zbyszek napisał:

    > Czy zostawiales szczeline pod kalenica?

    Tak.
    między połacią z jednej strony, a połacią z drugiej u samej góry - pod
    kalenicą jest zostawiona szczelina tak z 10 cm.
    ona jest wykończona od góry taśmą kalenicową - takie dwie metalowe
    pofałdowane paski połączone rodzajem tkaniny. Nad taśmą umocowane są
    gąsiory.

    Powietrze ze szczelin pod deskowaniem ma którędy uchodzić pod gąsiorami,
    a jednocześnie nie ma prawa od góry nawiewać np śnieg, ani owady nie
    mają jak dostawać się do środka.

    Szczelina u góry jest niezbędna, bo dach deskowany musi być wentylowany.
    Jak jej nie zostawisz, to i wentylacji nie będzie.

    pozdr
    robercik-us

  • 9. Data: 2010-12-08 19:17:11
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 16:09, adi pisze:
> [...]
    > dlaczego? dachówka położona dobrze tzn pozamykana na zamkach nic nie
    > sterczy, spinki są.Dachówka to roben plus czarnobrązowa

    Bardziej prawdopodobne jest raptowne ochłodzenie i gromadzący się szron.

    M.

  • 10. Data: 2010-12-08 19:55:24
    Od: "adi" <a...@g...com>

    > Bardziej prawdopodobne jest raptowne ochłodzenie i gromadzący się szron.

    za duzo tego na szron