  • 1. Data: 2015-02-23 14:05:17
    Temat: Parterówka - sens garażu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Sytuacja taka : planowana parterówka, rodzina 2+3, mają się zmieścić
    sypialnia, pralnia, 3 pokoje dla dzieci, kuchnia ze spiżarnią,
    jakiś gabinet do pracy i na papiery, pokój dzienny, kibelki, łazienki...
    Miejca na zabudowę : 320m2.
    Aha, no i garaż dwustanowiskowy.
    Moim zdaniem się nie da, żona się upiera i męczy autokada, ja jestem
    zdania, że garaż precz, blachosmrody niech sobie parkują pod wiatą,
    którą się gdzieś tam w kącie postawi. Zamiast garażu jakaś mała
    komórka na rowery, kosiarki i inne duperele.
    Jak to się robi normalnie z czymś takim?
    Patrząc zdroworozsądkowo, ludzie jakoś żyją trzymając samochody
    obok bloku pod chmurką i krzywda im się nie dzieje.
    Oczywiście fajnie mieć komfort i takie tam, ale skoro miejsca
    nie ma, czy jest sens iść w zaparte?

    L.

  • 2. Data: 2015-02-23 14:25:45
    Temat: Re: Parterówka - sens garażu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Sytuacja taka : planowana parterówka, rodzina 2+3, mają się zmieścić
    > sypialnia, pralnia, 3 pokoje dla dzieci, kuchnia ze spiżarnią,
    > jakiś gabinet do pracy i na papiery, pokój dzienny, kibelki, łazienki...

    No, no, przy tej ilości pomieszczeń to sporo miejsca się straci na
    korytarze. Koniec końców może się okazać że dom z poddaszem będzie
    wygodniejszy.

    > Miejca na zabudowę : 320m2.
    > Aha, no i garaż dwustanowiskowy.

    To IMO podstawa!

    > Moim zdaniem się nie da, żona się upiera i męczy autokada,

    Bez problemu się da. W skrajnym przypadku jeśli pomieszczenia chcecie bardzo
    duże i przy parterówce robi się kłopot z doświetleniem środka domu to robi
    się dom atrialny. Atrium nie musi być duże wystarczy 5x5m by ładnie
    doświetlić sąsiednie pomieszczenia.

> [...]
    > komórka na rowery, kosiarki i inne duperele.
    > Jak to się robi normalnie z czymś takim?

    Robi się garaż połączony z domem by w zimie albo deszczu kulturalnie nosić
    zakupy do kuchni.

    > Patrząc zdroworozsądkowo, ludzie jakoś żyją trzymając samochody
    > obok bloku pod chmurką i krzywda im się nie dzieje.

    Nie? A majątek za garaże podziemne to kto płaci?

    > Oczywiście fajnie mieć komfort i takie tam, ale skoro miejsca
    > nie ma, czy jest sens iść w zaparte?

    Miejsce jest :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-02-23 15:46:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 14:05:18 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Aha, no i garaż dwustanowiskowy.
    > Moim zdaniem się nie da, żona się upiera i męczy autokada, ja jestem
    > zdania, że garaż precz, blachosmrody niech sobie parkują pod wiatą,

    skrobanie zamarznietego auta to zadna przyjemnosc -moja zona zawsze jesienią daje mi
    nakaz eksmisji rumpli z garażu bo miejsce dla auta musi być.

    Wiec niby - tak. Tyle ze równie dobrze spełnia swa rolę byle blaszak a kosztuje
    milion razy taniej.

    b.

  • 4. Data: 2015-02-23 15:51:46
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-02-23 o 14:05, Lisciasty pisze:

    > Patrząc zdroworozsądkowo, ludzie jakoś żyją trzymając samochody
    > obok bloku pod chmurką i krzywda im się nie dzieje.

    Mam dom z garażem od 3 lat, ale od początku służył mi do celów
    prowadzonej działalności. Jesienią biznes przeniosłem w inne miejsce i
    pierwszą zimę trzymałem auto codziennie w garażu. Powiem tak: dla mnie
    różnica KOLOSALNA, jak nie będę naprawdę przyparty do muru to już więcej
    nikt nie namówi mnie do trzymania samochodu pod chmurką :)

    Czysto, ciepło, bez porównania.

  • 5. Data: 2015-02-23 18:26:06
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.02.2015 o 14:05, Lisciasty pisze:

    > zdania, że garaż precz, blachosmrody niech sobie parkują pod wiatą,
    +
    Taniej
    nie trzeba odśnieżać wjazdu, miejsca gdzie są drzwi garażowe
    zimno, więc zimą nie odrywa się śnieg z pod auta
    auto mniej rdzewieje
    -
    Garaż to często warsztat, miejsce do składowania innych gratów niż auto.
    ToMasz

  • 6. Data: 2015-02-23 19:09:04
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2015 05:05:17 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

> [...]
    > sypialnia, pralnia, 3 pokoje dla dzieci, kuchnia ze spiżarnią,
    > jakiś gabinet do pracy i na papiery, pokój dzienny, kibelki, łazienki...

    Imho garaż w bryle domu to duży koszt. Za metr kwadratowy zapłacisz tyle,
    ile za pokój. Musisz to dobrze ocieplić, wentylować itp. itd.

    Jeżeli masz miejsce, to daj garaż wolnostojący jakoś połączony z domem -
    rozwiązanie wg mnie idealne.

    Garaż postawisz za o wiele mniejsze pieniążki.

    --
    Franc

  • 7. Data: 2015-02-23 19:31:59
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-02-23 o 19:09, Franc pisze:
> [...]
    > rozwiązanie wg mnie idealne.
    >
    > Garaż postawisz za o wiele mniejsze pieniążki.

    i zapłacisz 10xtyle podatku co za garaż w bryle domu (przynajmniej kilka
    lat temu tak było - 0,6zł/m2 w bryle domu, 6zł/m2 wolnostojący

    Łukasz

  • 8. Data: 2015-02-23 20:04:18
    Od: Franc <t...@w...pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2015 19:31:59 +0100, dddddddd napisał(a):

    > i zapłacisz 10xtyle podatku co za garaż w bryle domu (przynajmniej kilka
    > lat temu tak było - 0,6zł/m2 w bryle domu, 6zł/m2 wolnostojący

    W bryle zapłacisz średnio 3 tys. za wybudowanie metra kwadratowego.

    Wolnostojący poniżej 1 tys. za metr kwadrat (u mnie wyszło 80 metrów za 60
    tys).
    Policzyć trzeba samemu.

    --
    Franc

  • 9. Data: 2015-02-23 21:17:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 20:04:20 UTC+1 użytkownik Franc napisał:
    > W bryle zapłacisz średnio 3 tys. za wybudowanie metra kwadratowego.
    > Wolnostojący poniżej 1 tys. za metr kwadrat (u mnie wyszło 80 metrów za 60
    > tys).
    > Policzyć trzeba samemu.

    no to trzeba to pożenic -tania konstrukcja dotknięta do budynku i zgłoszona podatkowo
    jako czesc budynku.

    b.

  • 10. Data: 2015-02-23 22:32:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > i zapłacisz 10xtyle podatku co za garaż w bryle domu (przynajmniej kilka
    > lat temu tak było - 0,6zł/m2 w bryle domu, 6zł/m2 wolnostojący

    Nadal tak jest, ale niestety chcą tę furtkę zlikwidować.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl