  • 1. Data: 2015-02-23 10:43:34
    Temat: Procedura podłączenia prądu ze skrzynki do domu - jak?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy prąd ze skrzynki do domu musi połączać "urzędowa" ekipa?
    Jak wygląda to w praktyce?

    Czy mogę sobie dociągnąć kabel sam, czy urząd będzie wymagał podpisów,
    zaświadczeń i karty szczepień?

    Jakich kosztów spodziewać się przy połączaniu licznika prądu?

    Tzn: ile kosztuje "zrobienie" prądu - oprócz całej instalacji robionej w
    domu?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-02-23 10:50:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 10:43:35 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Czy prąd ze skrzynki do domu musi połączać "urzędowa" ekipa?
    > Jak wygląda to w praktyce?
    > Czy mogę sobie dociągnąć kabel sam, czy urząd będzie wymagał podpisów,
    > zaświadczeń i karty szczepień?

    kwity ma ci podpisac uprawniony elektryk -zatem szukal jakiegos lokalersa -on ci
    powie co mozesz zrobic sam, co on - i ile to bedzie kosztować.

    b.

  • 3. Data: 2015-02-23 10:57:49
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-02-23 o 10:50, Budyń pisze:
    > kwity ma ci podpisac uprawniony elektryk -zatem szukal jakiegos lokalersa -on ci
    powie co mozesz zrobic sam, co on - i ile to bedzie kosztować.

    Z Twoich słów wynika, że nie musi to być elektryk powiązany z Energą.
    Może być dowolny z uprawnieniami?

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-02-23 11:23:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 10:57:51 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    powie co mozesz zrobic sam, co on - i ile to bedzie kosztować.

    > Z Twoich słów wynika, że nie musi to być elektryk powiązany z Energą.
    > Może być dowolny z uprawnieniami?

    energetyka robi skrzynke el. w ogrodzeniu
    Cała reszta to twoja sprawa - robisz instalacje za porozumieniem z upr. elektrykiem,
    kabel zasilający do tej energetycznej trzeba wprowadzic (do czesci z licznikiem) i
    zostawic niepodłączony.
    po zakonczeniu całosci badz tylko rozdzielnicy budowlanej ten elektryk zgłasza do
    odbioru to co zrobiliscie.
    Po kontroli energetyka w szafce wiesza i podłącza licznik.

    b.

  • 5. Data: 2015-02-23 11:39:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Czy prąd ze skrzynki do domu musi połączać "urzędowa" ekipa?
    > Jak wygląda to w praktyce?

    Jakiej skrzynki? Twojej czy ZE? U mnie jest tak że skrzynka jest ZE. Ja
    wziąłem elektryka który podłączył tam kabel, zrobił pomiar uziemienia i
    tyle. On wystawił papier i dopiero wtedy przyszli panowie z ZE i wstawili do
    skrzynki licznik.

    Co jest na drugim końcu kabla nikogo z ZE nie interesuje. U mnie wtedy była
    tylko prowizorka - przepięciówka, różnicówka i dwa esy - jeden na światło i
    jeden na gniazdka, a cała "instalacja" do nich podpięta to było tylko
    oświetlenie i gniazda w garażu gdzie rozdzielnia się znajdowała. Dopiero
    później ciągnąłem wszystkie obwody.

    > Czy mogę sobie dociągnąć kabel sam, czy urząd będzie wymagał podpisów,
    > zaświadczeń i karty szczepień?

    Kabel jak najbardziej możesz dociągnąć sam, ale wcześniej zapytaj elektryka
    jaki on ma być i ile go ma wystawać :-) Mi elektryk powiedział jaki kabel
    kupić i jak długi koniec ma wystawać z ziemi by on się wpiął do skrzynki.

    > Jakich kosztów spodziewać się przy połączaniu licznika prądu?

    > Tzn: ile kosztuje "zrobienie" prądu - oprócz całej instalacji robionej w
    > domu?

    U mnie to było 2 tysiące dla ZE - opłata przyłączeniowa - opłata ta jest
    zależna od zamówionej mocy.
    500zł dla elektryka za zrobienie pomiarów uziemienia i podłączenie kabla do
    skrzynki z licznikiem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-02-23 11:41:01
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Z Twoich słów wynika, że nie musi to być elektryk powiązany z Energą. Może
    > być dowolny z uprawnieniami?

    Do wpięcia kabla tak, ale licznik montuje ktoś na zlecenie ZE. Przynajmniej
    u nas tak to wygląda. Podłączenie jest w gestii inwestora, ale do licznika
    przysyłają swoich (i na swój koszt).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-02-23 12:49:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > u nas tak to wygląda. Podłączenie jest w gestii inwestora, ale do licznika

    ponieważ skrzynka jest ZE to i tak do wpięcia potrzebny jest ktoś od
    nich, żęby ja otworzyć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2015-02-23 12:54:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 12:50:25 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    > ponieważ skrzynka jest ZE to i tak do wpięcia potrzebny jest ktoś od
    > nich, żęby ja otworzyć

    elektryk sobie poradzi

    b.

  • 9. Data: 2015-02-23 12:55:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 11:23:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    odbioru to co zrobiliscie.
    > Po kontroli energetyka w szafce wiesza i podłącza licznik.
    U mnie było trak:
    -energetyka postawiła szafkę w granicy posesji w tej szafce powiesiła licznik.
    Przez kilka pierwszych miesięcy budowy podłączałem tam przedłużacz, jak już dom stał,
    były drzwi i okna to zrobiłem docelową rozdzielnię w domu i połączyłem ją z szafką z
    licznikiem.
    Taryfa od początku zwykła, nie żadna budowlana.

  • 10. Data: 2015-02-23 14:19:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > ponieważ skrzynka jest ZE to i tak do wpięcia potrzebny jest ktoś od
    > nich, żęby ja otworzyć

    Mnie dali klucze - w końcu tam jest rozłącznik abym mógł grzebać przy
    rozdzielni w domu.

    Pozdrawiam
    Ergie