  • 1. Data: 2011-07-27 08:07:50
    Temat: Płyta OSb czy MFP
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam,

    Muszę zrobić koło 60 m szalunku wysokiego na 50cm (tyle będzie wlane betonu)
    Czy ktoś wie jak w praktyce wypada porównanie płyty MFP do OSB?
    Chodzi o wytrzymałość i odporność na wodę.
    Jaka grubość płyty jest wystarczającą aby się nie wygięła dla tych 50 cm
    wysokości betonu 18cm, 22cm?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2011-07-27 11:59:16
    Temat: Re: Płyta OSb czy MFP
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 27 Lip, 10:07, "KS" <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Chodzi o wytrzymałość i odporność na wodę.
    > Jaka grubość płyty jest wystarczającą aby się nie wygięła dla tych 50 cm

    bez podpórek bocznych nie wytrzyma ani OSB ani MSP. u mnie na stropie
    był szalunek z OSB-3/18cm o wysokości 25 cm i beton rozepchał górę na
    kilka cm.
    W jednym miejscu było z MFP 12cm, i tam to już w ogóle fale Dunaju
    wyszły ;)
    Zrób z OSB jakiejś taniej, tylko gęsto pionowe podpory zainstaluj.

  • 3. Data: 2011-07-27 18:45:50
    Od: "KS" <o...@o...pl>

[...]

    Rozumiem że chodzi o 12 i 18mm a nie cm (sam też się pomyliłem).
    Tylko dalej nie wiem która lepsza?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2011-07-27 19:14:31
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Zrób z OSB jakiejś taniej, tylko gęsto pionowe podpory zainstaluj.
    >
    > Rozumiem że chodzi o 12 i 18mm a nie cm (sam też się pomyliłem).

    Oczywiście minimum 22, a najlepiej 25 mm i OSB.

    Jeśli to ścianka to górą daj krawędziak, przewierćna wylot, uszykuj pręty
    gwintowane, rurkę elektroinstalacyjną uciętą na szerokość docelową murka i
    przełóż pręt zakładając w środku ścianki na niego rurkę i skręć na duże
    podkładki. takie "wiązanie" minimum co 1 m (przy wzmocnieniu
    krawędziakiem)lub 50 cm jak bez wzmocnenia.

    pzdr.
    Marcin W.

  • 5. Data: 2011-07-29 08:51:33
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 27 Lip, 10:07, "KS" <o...@o...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Musz zrobi ko o 60 m szalunku wysokiego na 50cm (tyle b dzie wlane betonu)
    > Czy kto wie jak w praktyce wypada por wnanie p yty MFP do OSB?
    > Chodzi o wytrzyma o i odporno na wod .
    > Jaka grubo p yty jest wystarczaj c aby si nie wygi a dla tych 50 cm
    > wysoko ci betonu 18cm, 22cm?
    >
    > Pozdrawiam
    > K.S.

    musisz spiac szalunki poziomo. Boczne podporki mozesz sobie odpuscic
    nic to nie da.
    Poziome spinki mozesz zrobic z drutu przecinajac lub z pretow w
    oslonie z rurki PCV przycietej na szerokosc wew. szalunku.