  • 1. Data: 2011-07-27 08:03:47
    Temat: gdzie układać rury pp
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

    Witam

    Gdzie układa się rury CWU z PP? Przeglądając różne fora widzę, że większość
    układa w warstwach podłogi. Nie lepiej będzie w bruzdach w ścianie? Są
    jakieś przeciwskazania?

    Zgred

  • 2. Data: 2011-07-27 08:14:44
    Temat: Re: gdzie układać rury pp
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2011 10:03, Zgred pisze:
    > Witam
    >
    > Gdzie układa się rury CWU z PP? Przeglądając różne fora widzę, że
    > większość układa w warstwach podłogi. Nie lepiej będzie w bruzdach w
    > ścianie? Są jakieś przeciwskazania?

    Ja w ogóle polecałbym "kontrrewolucyjne" ;) podejście i układał je na
    wierzchu lub w otwartych bruzdach zasłonięte jakimiś maskownicami.

    Może przesadzam, ale na wypadek jakiejś awarii (wada materiału, coś
    zamarznie, pęknie, jakiś "fachowiec" przewierci przy innej okazji)
    łatwiej zdiagnozować i naprawić.

    Moim rodzicom fachowcy ułożyli przeciągnęli CO w podłodze - było fajnie
    póki woda nie zaczęła znikać...

  • 3. Data: 2011-07-27 08:31:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-07-2011 o 10:03:47 Zgred <f...@n...com.pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Gdzie układa się rury CWU z PP? Przeglądając różne fora widzę, że
    > większość układa w warstwach podłogi.
    Akurat rur zgrzewanych bym nie układał w wylewce bo później dostęp do
    nich marny, jak już to pex-a i to w całości.

    > Nie lepiej będzie w bruzdach w ścianie? Są jakieś przeciwskazania?
    Nie, ale musisz przewidzieć że w tym miejscu nie będziesz wiercił
    dziur ani wbijał gwoździ.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-07-27 09:05:49
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

> [...]

    > Nie lepiej będzie w bruzdach w ścianie? Są jakieś przeciwskazania?
    Nie, ale musisz przewidzieć że w tym miejscu nie będziesz wiercił

    Akurat kuchnię oraz łazienki mam stosunkowo blisko w stosunku do kotłowni. Poza
    schowkiem pod schodami między kotłownią a kuchnią innych pomieszczeń po drodze brak.
    Planuję ułożyć rury w bruzdach możliwie blisko podłogi. Zastanawiam się tylko jak
    obejść drzwi w kotłowni, które wypadają po drodze. Można je obejść górą, czy na takim
    odcinku przejśc podłogą?

    Zgred

  • 5. Data: 2011-07-27 10:23:55
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam

    > Gdzie układa się rury CWU z PP? Przeglądając różne fora widzę, że
    większość
    > układa w warstwach podłogi. Nie lepiej będzie w bruzdach w ścianie? Są
    > jakieś przeciwskazania?

    IMHO, szkoda roboty, materiału i czasu na kucie, instalacja CWU ma byc
    maksymalnie
    prosta, odcinki podłogowe naljepiej z jednego elementu tzn jak najmniej
    laczen.

    W scianie bedzie zapewne instalacja elektryczna, pozniej bedziesz
    montowal listwy przypodlogowe itp itd. dokladanie dodatkowych rurek
    na wysokosci powyzej planowanej posadzki to proszenie sie o problemy a
    wystarczy
    tylko raz sie zapomniec, natomiast robienie bruzd w scianach
    tam gdzie bedzie posadzka nie ma sensu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2011-07-27 11:06:28
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-07-2011 o 11:05:49 Zgred <f...@n...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > blisko podłogi. Zastanawiam się tylko jak obejść drzwi w kotłowni, które
    > wypadają po drodze. Można je obejść górą, czy na takim odcinku przejśc
    Ale takie długie odcinki to bez sensu kuć ściany, lepiej podłogą, daj tam
    pex-a
    a rozdzielacz (najprostrzy/najtańszy) w kotłowni i do niego pociągnij
    wszystkie rury i połącz. Oczywiście muszą być dwa na zimną i na ciepłą
    wodę, rurki prowadzi się w warstwie ocieplenia i owija/zakłada piankę.
    Pamiętaj że goła rura nie może ci się nigdzie ocierać o ścinę czy beton
    bo się przetrze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-07-27 11:10:29
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-07-2011 o 10:14:44 Andrzej Ława
    <a...@l...spam_precz.com> napisał(a):

    > Moim rodzicom fachowcy ułożyli przeciągnęli CO w podłodze - było fajnie
    > póki woda nie zaczęła znikać...
    Taa też znam taki przypadek gdy FIRMA nie jakieś tam zenki, zrobili
    firmie ogrzewanie grzejnikowe w hali a rozprowadzanie puścili w posadzce,
    a że robili na 'bogato' to oczywiście miedź bo innego g..a to oni się
    nie dotykają :) efekt był taki że po kilku poszukiwaniach kamerą
    termowizyjną
    i rozkutych dziurach w posadzkach, właściciel się wkurwił i kazał firmie
    zrobić jeszcze raz, tym razem rurki pociągli po ścianach :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-07-27 11:30:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 27, 10:03 am, "Zgred" <f...@n...com.pl> wrote:
> [...]
    > układa w warstwach podłogi. Nie lepiej będzie w bruzdach w ścianie? Są

    To ja ci troche domieszam :)

    Generalnie tak jak Andrzej Ława radzi lepiej puscic w scianie lub tam
    gdzie sie da to nawet na scianie (tak aby nie miec niespodzianek).

    Ale tam gdzie chcialbys cos utopic w posadzce czy w scianie mozna
    rozwazyc puszczenie alupex-a w rurce pcv.
    Ja mam tak zrobione w lazience. Woda do pralki (ciepla i zimna idzie w
    posadzce w alupex-ie wsadzonym w rurke 50mm pcv (taka kanalizacyjna).
    do tego zakrety robione na dwu kolankach (2x 45stopni).
    I spie spokojnie.
    Podobne przepusty mam zrobione pod drzwiami dla kabli elektrycznych.

  • 9. Data: 2011-07-27 20:10:42
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Zgred" <f...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Gdzie układa się rury CWU z PP? Przeglądając różne fora widzę, że
    > większość układa w warstwach podłogi. Nie lepiej będzie w bruzdach w

    Prościej, szybciej, mniej ograniczeń, bez kucia/wycinania ściań, lepsza
    izolacja, ciszej. Jaki widzisz minu układania rur w podłodze ?

  • 10. Data: 2011-07-27 20:16:19
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
[...]

    IMHO przerost formy nad trescią. Po co takie cudowanie i robienie
    ogrzewanych kanałów dla robactwa ?
    Jest opracowana technologia układania rur. Po co ją "ulepszać" ?
    --
    Jackare