  • 1. Data: 2011-07-26 22:33:52
    Temat: zabudowa wanny - jak + otwór pod dzwiczki rewizyjne??
    Od: " koras" <p...@g...pl>

    Witam
    tzw. fachowiec remontuje mi łazienkę i mam wielkie wątpliwości co do jego
    fachowości. Dlatego zwracam się z prośbą o opinię. Fachowiec chce zrobić
    zabudową wanny z płyt k-g, w ogóle nie stosując zabudowy z bloczków, cegieł,
    betonu etc... W moim starym mieszkaniu wanna była na wylewce betonowej i do po
    dziś dzień nawet nie drgnie a mogę po niej i w niej skakać. Mam duże obawy,
    czy wanna na obudowie z płyt k-g z wykorzystaniem profili jest trwała i
    wytrzyma podobnie 20 lat. Tym bardziej, że lubię sobie usiąść na wannie, myjąc
    np. zęby. Czy jest to zwykłe pójście na łatwiznę przez fachowca czy tak teraz
    się robi?? Nawet jeśli się tak robi to myślę, że klient ma prawo do stawiania
    wanny w takiej technologii jak sobie wymarzy, prawda???
    Poza tym ten pseudofachura powiedział, że kratki rewizyjnej montować nie
    będzie, tylko jedną z płytek przyczepi na silikon (bo niby estetyczniej), w
    razie czego będzie ją można odkroić na fudze silikonowej nożem do tapet i
    potem sobie przeczyścić i założyć. To chyba też lekkie przegięcie?
    Proszę o opinie o tym niby fachowcu, chyba że się czepiam i mylę, to również
    proszę o taką opinię.
    pozdrawiam
    koras

  • 2. Data: 2011-07-26 23:08:09
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > potem sobie przeczyścić i założyć. To chyba też lekkie przegięcie?
    > Proszę o opinie o tym niby fachowcu, chyba że się czepiam i mylę, to

    Witam

    Ja u siebie zrobiłem zabudowę od dolnej krawędzi wanny w górę.
    Dzięki temu mam schowek na miskę i inne graty, rozwiązany problem rewizji i
    można podejść bliżej wanny (stopy pod wanną).
    Samą wannę umocowałem tylko za narożniki (zrobiłem specjalnie wsporniki
    stalowe mocowane do ściany). tyle ze ja mam wannę stalową chyba z Olkusza.
    Samą zabudowę mam z suporexu chyba 6 cm który opiera się na stalowym
    solidnym ceowniku osadzonym w ścianie (nie na profilu od gk).
    Całość mam juz chyba ze 7 lat i wszystko ok, choć obawiałem sie o to
    zawieszenie wanny za narożniki.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 3. Data: 2011-07-27 06:09:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik " koras" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stawiania
    > wanny w takiej technologii jak sobie wymarzy, prawda???

    Tak nie tyle się robi, co tak mozna zrobić. Jeśli zrobi to dobrze - będzie
    dobrze, jeśli źle - wiadomo.

> [...]
    > razie czego będzie ją można odkroić na fudze silikonowej nożem do tapet i
    > potem sobie przeczyścić i założyć. To chyba też lekkie przegięcie?

    nie, to jak najbardziej słuszne podejście. Z rewizji pod wanną przy
    odrobinie szczęścia nie skorzystasz nigdy, więc po co sobie linię glazury
    psuć drzwiczkami?
    Oczywiście dobrze byłoby, żeby to nie była sama płytka na silikon, a taka ze
    specjalnymi drzwiczkami przystosowanymi do ptrzyklejania płytki i dopiero to
    objechane wokół silikonową fugą.

    J.

  • 4. Data: 2011-07-27 07:10:13
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > potem sobie przeczyścić i założyć. To chyba też lekkie przegięcie?
    > Proszę o opinie o tym niby fachowcu, chyba że się czepiam i mylę, to
> [...]

    Z płytką to dobre rozwiązanie, natomiast
    zabodowe proponuję z bloczków z betonu komórkowego.

    tak u siebie rozwiązałem i wszystko jest wporządku.
    Nie chec robić, zmien go na innego.

  • 5. Data: 2011-07-27 07:43:51
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-27 08:09, Jarek P. pisze:

> [...]
    > taka ze specjalnymi drzwiczkami przystosowanymi do ptrzyklejania płytki
    > i dopiero to objechane wokół silikonową fugą.

    U mnie rewizji nie ma - tzn. zabudowa jest z bloczków a w miejsce
    rewizji kawałek płyty gipsowej. Na wszystko poszła kostka drobna po łuku
    - bez zdjęć i liczenia kostki nie znajdę gdzie jest ta dziura.
    Co ciekawa już 2 m-c po zrobieniu ujawniła się pewna wada i trzeba było
    dziurę do rewizji odsłonić - nożykiem wyciąłem fugę i wyciągnąłem
    kawałek płyty z płytkami. Po naprawie na nowo wszystko wkleiłem i
    zafugowałem znów nic nie widać.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-07-27 08:20:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 27, 12:33 am, " koras" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > np. z by. Czy jest to zwyk e p j cie na atwizn przez fachowca czy tak teraz
    > si robi?? Nawet je li si tak robi to my l , e klient ma prawo do stawiania
    > wanny w takiej technologii jak sobie wymarzy, prawda???
    > Poza tym ten pseudofachura powiedzia , e kratki rewizyjnej montowa nie
    > b dzie, tylko jedn z p ytek przyczepi na silikon (bo niby estetyczniej), w
    > razie czego b dzie j mo na odkroi na fudze silikonowej no em do tapet i
    > potem sobie przeczy ci i za o y . To chyba te lekkie przegi cie?
    > Prosz o opinie o tym niby fachowcu, chyba e si czepiam i myl , to r wnie

    Zalezy jaka wanna i jak mocowana.
    Moim zdaniem obudowa wanny (w dzisiejszych czasach) nie powinna byc
    zbyt masywna bo jak wanne bedziesz wymienial to bedzie masa kucia, i
    ponownej murarki.
    Jesli zalezy ci na stabilnosci to popros fachowca o to aby postawil 4
    narozniki i dal katownik na ktorym bedzie sie wanna wspierac.

    Jesli zrobic stelaz z profili blaszanych odpowiednio przemyslnie to
    spokojnie wanne uniosa i beda stabilne.

    Ostatnio musialem kuc taka murowana obudowe i zeszlo mi 2 dni a
    uzywalem mlota udarowego...

  • 7. Data: 2011-07-27 14:09:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jarek P." <j...@g...com> writes:

    > nie, to jak najbardziej słuszne podejście. Z rewizji pod wanną przy
    > odrobinie szczęścia nie skorzystasz nigdy, więc po co sobie linię
    > glazury psuć drzwiczkami?

    Ja mam rewizję pod wanną w postaci jednej płytki (kafelka) na
    magnesach. Gdyby to jeszcze zafugować, to w ogóle byłoby nie do
    odróżnienia. A jednak co dostęp, to dostęp.

    MJ

  • 8. Data: 2011-07-28 19:37:03
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > fachowości. Dlatego zwracam się z prośbą o opinię. Fachowiec chce zrobić
    > zabudową wanny z płyt k-g, w ogóle nie stosując zabudowy z bloczków,

    Fachowiec chce to zrobić najmniejszym kosztem czasu i wysiłku. Płytą GK
    wannę obuduje w 1 - 1,5 godziny, murując - w jeden roboczodzień +
    zaciągnięcie klejem na podkład.
    Jeżeli wanna jest metalowa ja upierałbym się przy obmurówce w klasycznym
    wydaniu oraz przy zabetonowaniu nóżek do podłogi. To zapewnia stabilność i
    wyciszenie wanny. Obmurówkę kazałbym wykonać w cegle lub jakichś bloczkach
    gazowych ze wskazaniem na coć odpornego na dużą kondensację wilgoci. Rewizja
    powinna być chociażby po to by wyczyścić lub móc zdemontować syfon. Można ją
    zasłonić kafelką na magnesie lub "fudze" z silikonu. Jeśli nie chce tak
    zrobić - niech wypierdala.
    --
    Jackare