  • 31. Data: 2011-07-29 20:30:48
    Temat: Re: gdzie układać rury pp
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:j0r04g$fun$2@inews.gazeta.pl...

    > Jeden wystarczy.

    Mnie osobiście się zdarzyło że cieknął zgrzew na kolanie. Jeden raz na
    tysiące zgrzanych kształtek i nie wiedziałem dlaczego. Później usłyszałem o
    pękających rurach PP i podejrzewam że u mnie była ta sama przyczyna:
    transport i przechowywanie. W hurtowniach i na składach obsłudze zdarza się
    rzucać tymi rurami o betonowe podłogi. Końcówka rury uderzając o beton na
    zasadzie podobnej jak uderzenie (celowe) giętką pałką lub pejczem w stół
    jest poddana dość sporym siłom które powodują mikropęknięcia materiału
    wzdłuż osi rury a potem to już leci z górki....

  • 32. Data: 2011-07-30 07:13:06
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jul 27, 10:16 pm, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a5b9317b-b312-4ce3-99a8-539322f8b6fa@
    df3g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > Ale tam gdzie chcialbys cos utopic w posadzce czy w scianie mozna
    > rozwazyc puszczenie alupex-a w rurce pcv.
    > Ja mam tak zrobione w lazience. Woda do pralki (ciepla i zimna idzie w
    > posadzce w alupex-ie wsadzonym w rurke 50mm pcv (taka kanalizacyjna).
    > do tego zakrety robione na dwu kolankach (2x 45stopni).
    > I spie spokojnie.
    > Podobne przepusty mam zrobione pod drzwiami dla kabli elektrycznych.
    >
    > IMHO przerost formy nad trescią. Po co takie cudowanie i robienie
    > ogrzewanych kanałów dla robactwa ?
    > Jest opracowana technologia układania rur. Po co ją "ulepszać" ?

    Bo nie wiadomo jak dlugo te rury beda dzialac.
    A co do robactwa to U mnie jest tak zrobione ze oba wyloty sa latwo
    dostepne i zaslepione min. wata stalowa...
    Juz wole raz na jakis czas czyscic te rury niz raz pruc posadzke,
    kafelkowac itp.