  • 1. Data: 2012-01-06 22:17:15
    Temat: Podłoga na gruncie - ile da ocieplenie ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Około 30m^2 podłogi mam na gruncie (piach->powietrze->deski podłogi) i
    jakieś 15m^2 nad zimną piwnicą. Myślę, że mogę dać pod tymi podłogami
    wylewkę i przynajmniej z 10cm styropianu - jakie wymierne korzyści może
    mi to przynieść ?
    Teraz kładąc się na tych podłogach "czuć" od nich zimno i jakby trochę
    wiało.

  • 2. Data: 2012-01-08 08:01:27
    Temat: Re: Podłoga na gruncie - ile da ocieplenie ?
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    > jakie wymierne korzyści może mi to przynieść ?

    Ile konkretnie w złotówkach to ciężko stwierdzić, ale zrób to koniecznie
    i nie zastanawiaj się. Choćby dla zdrowia, a przy okazji i dla owych
    wymiernych korzyści.

    Adam

  • 3. Data: 2012-01-08 21:22:46
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Około 30m^2 podłogi mam na gruncie (piach->powietrze->deski podłogi) i
    > jakieś 15m^2 nad zimną piwnicą. Myślę, że mogę dać pod tymi podłogami

    i pomyslec ze ludzie na ksiezycu byli 40 lat temu... a w sierpniu jakas
    megasonda laduje na marsie :)

  • 4. Data: 2012-01-09 07:48:19
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2012-01-08 22:22, stabillo pisze:
    > Użytkownik "Radek D"<r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > i pomyslec ze ludzie na ksiezycu byli 40 lat temu...

    ...a Skłodowska-Cuire była kobietą.
    Taaa... Ostatni raz byli na Księżycu 40 lat temu. Jak się "te ciepłe"
    podłogi robiło z legarów na piasku... A potem już na Księżycu nie byli,
    więc ta delikatna ironia nie do końca pasuje :)

  • 5. Data: 2012-01-09 09:44:48
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-09 08:48, hk pisze:
> [...]
    > podłogi robiło z legarów na piasku... A potem już na Księżycu nie byli,
    > więc ta delikatna ironia nie do końca pasuje :)

    Heeeeh - no ale ten dom był budowany coś około 40-50lat temu ;-).
    Co prawda był przebudowany 25 at temu - ale zabrakło wiedzy i materiałów
    by zrobić to "poprawnie" według współczesnych standardów.

    A wracając do pytania - ile szacunkowo mogę zaoszczędzić na ociepleniu
    podłogi 10cm styropianu ?
    Co jeszcze pewnie ma znaczenie - te podłogi są powyżej poziomu gruntu
    wokół domu.

  • 6. Data: 2012-01-09 10:44:54
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Radek D napisał:

    > A wracając do pytania - ile szacunkowo mogę zaoszczędzić na ociepleniu
    > podłogi 10cm styropianu ?
    > Co jeszcze pewnie ma znaczenie - te podłogi są powyżej poziomu gruntu
    > wokół domu.

    Na pewno trochę zdrowia i nerwów... :-)
    Co do kosztów. Nie wiadomo czym masz zamiar ogrzewać i jak bardzo Ci tam
    wieje. Słowem, ile teraz kasy wylatuje Ci przez te termiczne nieszczelności.

    Jeżeli pozostała część budowli, którą chcesz zmodernizować jest w
    podobnym stanie, to zrobienie samej podłogi 'na cacy' też niewiele da,
    bo ciepło/kasa dalej będzie uciekać.

    Jakbyś podał więcej detali tego 'przypadku', to może ktoś policzyłby
    ile... i czego zyskasz :-). Jak na razie ciut za mało danych.

    Czym grzejesz? Jaką chcesz tam mieć temperaturę wewnątrz? Jak ocieplone
    są ściany, sufit/strop? Ile i jakich masz okien i drzwi... jaka
    wentylacja? Wreszcie jaka powierzchnia tych ścian i sufitu? Jaka
    kubatura? Czy lokal jest w budynku wielorodzinnym otoczonym ogrzewanymi
    lokalami? Czy może w wolnostojącym nieocieplonym budynku narażony na
    podmuchy wiatru na szczycie wzgórza na otwartej przestrzeni...?

    Bez tych podstawowych danych nikt Ci na pytanie sensownie nie odpowie.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2012-01-09 11:22:41
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-09 11:44, Robert G pisze:
    > Na pewno trochę zdrowia i nerwów... :-)
    Nerwy - to pewnie chodzi o koszty ogrzewania ?
    Ale w zdrowiu - to, że zimno czy jest jeszcze jakiś powód ?

> [...]
    >
    > Jakbyś podał więcej detali tego 'przypadku', to może ktoś policzyłby
    > ile... i czego zyskasz :-). Jak na razie ciut za mało danych.

    Piec z podajnikiem na eko-groszek.
    Średnio idzie na zimę jakieś 3-4t groszku.

    >Jaką chcesz tam mieć temperaturę wewnątrz?
    Ciężko powiedzieć - 21-22stopnie (małe dziecko w domu)

    > Jak ocieplone są ściany, sufit/strop?
    Ściany - 1/4 domu (tam gdzie jest 30m^2 podłogi na gruncie) to ściany z
    kamienia wapiennego. Reszta domu pustak->powietrze->cegła (lub połówka
    pustaka).
    Na stropie rzucone jest 20-30cm wełny izolacyjnej->pustka od
    0-1,5m->dach pokryty blachą falistą.

    >Ile i jakich masz okien i drzwi
    Okien ok 20m^2 i drzwi tarasowe - nowe z PCV (średnia klasa).
    Drzwi wejściowe - do wymiany - z drewna bez ociepleń do ganku i
    z ganku do domu drewno+szkło bez ociepleń.

    >... jaka wentylacja?
    Grawitacyjna

    > Wreszcie jaka powierzchnia tych ścian i sufitu?Jaka kubatura?
    Będzie jakieś 130-150m^2 powierzchni, połowa w pomieszczeniach o
    wysokości 2,70m reszta 2,30m wysokości, kubatura jakieś około 550-650m^3.

    > Czy lokal jest w budynku wielorodzinnym otoczonym ogrzewanymi
    > lokalami? Czy może w wolnostojącym nieocieplonym budynku narażony na
    > podmuchy wiatru na szczycie wzgórza na otwartej przestrzeni...?
    Dom jedną ścianę ma wspólną z ogrzewanym domem, stoi na zboczu
    niewielkiej wzniesienia - wieje słabo-średnio.

    > Bez tych podstawowych danych nikt Ci na pytanie sensownie nie odpowie.
    >
    > pozdr
    > Robert G.
    Dzięki

  • 8. Data: 2012-01-09 11:48:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Piec z podajnikiem na eko-groszek.
    > Średnio idzie na zimę jakieś 3-4t groszku.

    to daj se siana z potencjalna oszczędnością :-) Podłogę zrob wyłącznie w
    celu uzyskania komfortu, bo zimna przyjemna nie jest. Ala na oszczednosci
    nie licz :)

    b.

  • 9. Data: 2012-01-09 11:50:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-01-2012 o 10:44:48 Radek D <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > by zrobić to "poprawnie" według współczesnych standardów.
    >
    > A wracając do pytania - ile szacunkowo mogę zaoszczędzić na ociepleniu
    Na pewno więcej zaoszczędzisz niż wydasz na styropian.
    30m2*10cm=3m3 po 120zł=360zł, warto kruszyć kopie dla 360zł?
    zrób raz a pożądnie, i do wylewki daj od razu pex-a co 15cm przyda ci
    się na przyszłość, koszt to rolka (200m) nawet najtańszy po 1,5zł z marketu
    da radę.na rurki siatka i beton (wylewka) ale to i tak musisz dać :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2012-01-09 12:02:36
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Na pewno więcej zaoszczędzisz niż wydasz na styropian.
    > 30m2*10cm=3m3 po 120zł=360zł, warto kruszyć kopie dla 360zł?
    To, że mam dać styropian to w żaden sposób nie kwestionuję.
    Czekam po prost na większy remont - bo jak zerwę podłogę to przy
    okazji muszę jeszcze zburzyć kominek (nieużywany, źle zaprojektowany)i
    zrobić ściany na gładko ( a i może sufit też poprawię).

    Pytanie zadałem bardziej z ciekawości - czy będzie to 1% oszczędności
    czy 10% (co już mogło by być odczuwalne).

    > zrób raz a pożądnie, i do wylewki daj od razu pex-a co 15cm przyda ci
    > się na przyszłość, koszt to rolka (200m) nawet najtańszy po 1,5zł z marketu
    > da radę.na rurki siatka i beton (wylewka) ale to i tak musisz dać :)

    A po co ten pex ? Pokoje ogrzewane grzejnikami.