  • 1. Data: 2012-01-06 21:03:04
    Temat: Nagły skok w zużyciu gazu
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    Witam wszystkich,

    od grudnia zmieniłem system rozliczania w gazowni na comiesięczny
    odczyt. Powalił mnie pierwszy rachunek za miesiąc w wysokości 700 PLN!
    Rok wcześniej w mróz, zużycie miałem na poziomie 200m3, teraz - 380...
    Dodam, że konfiguracja pieca i sterownika pokojowego b/z. Z moich
    obserwacji wynika, że piec włącza się 3-4x dziennie plus raz dziennie
    jest grzana woda do mycia (zasobnik 80l z podwójną wężownicą - szybkie
    grzanie), a zużycie wynosi 11m3 dziennie!
    Jako że serwis będzie we wtorek, liczę na Waszą pomoc w rozwikłaniu
    zagadki, co jest przyczyną takiego skoku w spalaniu gazu (czujnik w
    piecu, uszkodzony licznik).

    Pozdrawiam,

    Szymon

  • 2. Data: 2012-01-06 21:25:45
    Temat: Re: Nagły skok w zużyciu gazu
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Szymonias" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    To co można sprawdzić to (ostrożne) spr. temp. spalin.
    Można też porównać czasookres pracy kotła dziś i kiedyś. Można poobserwować
    gazomierz, czy nie chodzi, gdy urządzenia nie pracują. Można sprawdzić,l
    czy płomień nie jest żółty w wyniku niecałkowitego spalenia gazu.
    Przyczyną może być gorszej jakości (zaazotowany) gaz.
    inni niech podpowiedzą Ci więcej.

  • 3. Data: 2012-01-06 21:25:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Szymonias napisał:
    > co jest przyczyną takiego skoku w spalaniu gazu

    Może 'wzbogacany' gaz...? Czym to było... azotem??? ;-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-01-06 21:37:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    Tegoroczna zima nie pomaga PGNiG, więc kombinują jak mogą, żeby prezesi
    mieli "odpowiednie" wynagrodzenie i premie.

  • 5. Data: 2012-01-06 21:49:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-01-06 21:52:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    napisał(a):

    > Witam wszystkich,
    >
    > od grudnia zmieniłem system rozliczania w gazowni na comiesięczny
    > odczyt. Powalił mnie pierwszy rachunek za miesiąc w wysokości 700 PLN!
    Bo ten grudzień taki dupiaty jest, śniegu nie ma ale zimno np u mnie pod
    górami
    ja też za grudzień i 5 dni spaliłem 330m3 gazu z CWU i gotowaniem.
    Tyle że ja grzeję ponad 200m2 po podłogach.
    Tyle samo gazu poszło mi za pazdziernik i listopad.
    Jest po prostu zimno, mokro, u mnie co chwila mam śnieg potem topnieje
    no i wieje.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2012-01-06 22:08:18
    Od: Szymonias <s...@g...com>

    On 6 Sty, 22:52, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Tyle samo gazu poszło mi za pazdziernik i listopad.
    > Jest po prostu zimno, mokro, u mnie co chwila mam śnieg potem topnieje

    Jestem za teorią "wzbogacania" gazu, bo dziwnym trafem, tylko
    zmieniłem taryfę, to pierwszy odczyt był po miesiącu i tygodniu (a
    zaklinali się, że co równiutki miesiąc będą sprawdzać), a kolejny
    odczyt był po...17 dniach. Coś tu śmierdzi (ale nie gazem)...
    Muszą poczekać, aż ktoś z sąsiadów dostanie rachunek, ale na ulicy
    tylko ja zmieniłem sposób rozliczenia, więc reszta dostanie rachunek w
    połowie stycznia.

    Szymon

  • 8. Data: 2012-01-06 22:10:05
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Trudno porownywac rok do roku, jezeli temperatury sa inne, ale faktycznie
    w tym roku u mnie tez obecnie obserwuje nienormalnie dlugie zalaczenia
    palnika, szczegolnie po godzinie 15 w dni robocze. A grzeje samo co.
    Prawdopodobnie mamy "polepszacze". Ale tam gdzie sprzedawca jest rowniez
    dystrybutorerem problem kalorycznosci gazu nie sitnieje ...

    --
    Maciej

  • 9. Data: 2012-01-06 22:36:21
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Paradoksalnie może być tak że przy bardziej ujemnych temperaturach zużywałem
    czasem mniej gazu niż przy takich w okolicach 0.
    Chodzi o wilgoć i wiatry. Może słabo grzejesz, przesunął się w głąb ścian
    punkt rosy, nawilgły i teraz masz słabą izolację?
    Ja ostatnio notuję średnio 3,5-4m3 gazu na dobę na grzanie i CWU ale od
    świąt popalam kominkiem tak po 4 godziny wieczorem.
    Wcześniej zanim paliłem w kominku bywało po około 5-6m3. Najwięcej bo do 9m3
    na dobę notowałem zeszłej zimy w styczniowe mrozy dochodzące w nocy
    do -23stC.

    Jak przyjdzie ten od kotła to poproś go aby zmierzył ciśnienie gazu
    dynamicznie czyli podczas gdy kociol ma załączony palnik na pełnej mocy.
    Jeżeli masz dobry reduktor to nie powinno spadać zbytnio. Jeśli dobrze
    pamiętam, to u mnie był kiedyś problem że powinno być z rury 50mbar a
    okazało się że po włączeniu palnika spadało do 30mbar. Po bojach z
    gaziarzami wymienili mi reduktor na nowy innego modelu i teraz mam spokój.
    Gdy ciśnienie spada za reduktorem to kocioł aby zagrzać tą samą ilość wody
    będzie musiał dłużej mieć załączony palnik a to odbije się na wskazaniach
    licznika.

    Marek

  • 10. Data: 2012-01-06 22:40:16
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "M@tej" <k...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Prawdopodobnie mamy "polepszacze". Ale tam gdzie sprzedawca jest rowniez
    > dystrybutorerem problem kalorycznosci gazu nie sitnieje ...

    Wlasnie zamówilem, czujniki PT500 do liczników ciepla jakie mi wpadly
    ostatnio w rece. Planuje zalozyc jeden na na obiegu CWU jeden na CO i jeden
    na obwodzie za wymiennikiem z kolektorów slonecznych na ogrzewanie
    podlogowe. Bede mial jak na rece to co zuzyje kociol w przeliczeniu na ilosc
    ciepla.

    Marek