  • 1. Data: 2012-01-05 19:03:16
    Temat: Podłogówka pod prysznicem, jak radzić sobie z pex'em
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    W łazience chcę zrobić prysznic bez brodzika tylko z odpływem liniowym w
    podłodze.
    Będzie też ogrzewanie podłogowe.

    Czy układać podłogówkę pod prysznicem czy raczej go ominąć?

    Pytanie drugie. Jak sobie radziliście z operowaniem pexem 16mm przy
    układaniu podłogówki. Robiłem podłączenia do kaloryferów i już przy
    dłuższej rurce było trochę mieszania aby ładnie się układała.
    Na zwoju jest 200m i trochę ciężko się tym operuje.
    Oczywiście wszystko da się zrobić ale może macie jakiś "patent".

    --
    M.

  • 2. Data: 2012-01-05 20:04:01
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > ale mo e macie jaki "patent".

    patent to druga osoba do pomocy... jeden turla i rozwija, a drugi
    układa, dogina i klipsuje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-01-05 20:08:09
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-05 21:04, s_13 pisze:

    > patent to druga osoba do pomocy... jeden turla i rozwija, a drugi
    > układa, dogina i klipsuje...

    No to była pierwsza opcja. Tylko wkurza mnie to, że rolka rozwala się
    skutecznie na wszystkie strony.

    Pomyślałem o czymś w rodzaju kołowrotu z którego płynnie odwijałby się pex.

    --
    M.

  • 4. Data: 2012-01-05 20:22:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-01-2012 o 21:08:09 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > No to była pierwsza opcja. Tylko wkurza mnie to, że rolka rozwala się
    > skutecznie na wszystkie strony.
    To ją trzymaj do kupy razem, a stoisz na rurce i rozwijasz powoli,
    da się, ja sam układam podłogówkę bez problemów.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-01-05 20:26:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-01-2012 o 20:03:16 SkiMir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > podłodze.
    > Będzie też ogrzewanie podłogowe.
    >
    > Czy układać podłogówkę pod prysznicem czy raczej go ominąć?
    Zrobić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-01-05 20:35:14
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-01-05 20:03, SkiMir pisze:
> [...]
    > Na zwoju jest 200m i trochę ciężko się tym operuje.
    > Oczywiście wszystko da się zrobić ale może macie jakiś "patent".

    Ja odpowiem trochę przewrotnie.
    Mam podłogówkę w łazience i grzeję dość mocno, bo jak się wejdzie, to
    wyraźnie czuć ciepło pod stopą. Myślę, że jakieś 30-35 stopni ma podłoga.
    Pod prysznicem rurek nie kładłem.

    Ale jak wyjdę spod prysznica, to podłoga wydaje się zimna... być może
    jest to dowód na to, że jednak nie warto pod prysznicem kłaść
    podłogówki...? Znaczy się, brodzik pod prysznicem nagrzewa się tak mocno
    od samej wody z prysznica, że i tak jest cieplejszy niż podłoga w łazience.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2012-01-05 21:19:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 5 Sty, 21:35, wolim <n...@t...pl> wrote:

    > Ale jak wyjd spod prysznica, to pod oga wydaje si zimna... by mo e
    > jest to dow d na to, e jednak nie warto pod prysznicem k a
    > pod og wki...? Znaczy si , brodzik pod prysznicem nagrzewa si tak mocno
    > od samej wody z prysznica, e i tak jest cieplejszy ni pod oga w azience.

    Probujesz sie usprawiedliwic na sile ;-) Ale jak sie porozbierasz i
    wchodzisz do kabiny to musi byc tragiczne uczucie - zimno w stopy.
    Dopiero jak wlaczysz prysznic i woda zacznie nagrzewac kafelki to po
    jakims czasie moze sie nagrzeje.. Ja mam podlogowke w "brodziku" i
    drugi raz zrobilbym dokladnie tak samo - to jest super sprawa, a i
    brodzik potem znacznie szybciej wysycha :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-01-05 21:38:18
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Znaczy się, brodzik pod prysznicem nagrzewa się tak mocno od samej wody z
    > prysznica, że i tak jest cieplejszy niż podłoga w łazience.

    Jednak podloga w ukadzie z odplywem liniowym szybciej bedzie schla.
    Zdecydowanie robic.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2012-01-06 06:06:20
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-01-05 22:19, Adam pisze:

> [...]
    > drugi raz zrobilbym dokladnie tak samo - to jest super sprawa, a i
    > brodzik potem znacznie szybciej wysycha :)

    Nie usprawiedliwiam się, żałuję że nie zrobiłem podłogówki w wielu
    innych miejscach, ale pod prysznicem nie :)

    A pod prysznic nigdy nie wchodzę "na sucho". Zawsze najpierw odkręcam
    wodę, przewieszam ręcznik przez kabinę i wchodzę dopiero, jak już mam
    pewność, że z prysznica leci gorąca woda. Nie zniósłbym chyba lodowatej
    wody na plecach, która nawet przy cyrkulacji przez pewien czas jednak
    leci z prysznica :)

    Pozdry,
    MW

  • 10. Data: 2012-01-06 06:06:52
    Temat: Re: Pod?og?wka pod prysznicem, jak radzi? sobie z pex'em
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-01-05 22:38, Maniek4 pisze:
    > U?ytkownik "wolim"<n...@t...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Jednak podloga w ukadzie z odplywem liniowym szybciej bedzie schla.
    > Zdecydowanie robic.

    A o tym nie pomyślałem. To jest rzeczywiście dobry argument.

    Pozdry,
    MW