  • 1. Data: 2012-01-05 16:21:43
    Temat: Pytanie o wentylację pod dachem
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Jest sobie dach z membraną i bez deskowania. A przy tym z nadbitką (okap jak
    przy deskowaniu - na krokwiach a nie pod). Membrana teoretycznie pozwala na
    to, żeby wełna jej dotykała, ale mówi się że "wentylacja musi być".
    I tu pytanie - jak tę wentylację zrobić????
    Nie ma problemu (w zasadzie teoretycznie nie ma, bo membrana zwisa, a deski
    nie) z rozciągnięciem sznurków między krokwiami żeby odsunąć wełnę, ale mam
    problem z tym, że nie wiem którędy powietrze ma w tę szczelinę między wełną
    a membraną wpadać. Bo jak jest podbitka to się robi otwory z siatką przeciw
    robalom w podbitce, nie dociąga się pod sam dach styropianu na elewacji i
    jesty ok. Ale jak nie ma podbitki???
    Wiem, że kiki pisał, że wiatr nie może hulać po wełnie (ale dwóch warstw
    membrany nie zrobiłem tylko jedną) i wiem, że Robert G. ma deski nabite na
    krokwie i deskowanie po całości (więc chyba i szczelinę nad wełną ma). Nie
    wiem jak maja inni, ale może ktoś powie - jak się zostawia szzcelinę przy
    nadbitce żeby z jednej strony za bardzo wiatr nie hulał a z drugiej żeby
    robale nie wchodziły??? Jak zakończyć styropian na ścianie kolankowej pod
    skośnym dachem żeby ani dziury pianką w całości nie zatkać, ani żeby mi sie
    nic w styropian i wełnę nie wżerało???

  • 2. Data: 2012-01-05 19:24:32
    Temat: Re: Pytanie o wentylację pod dachem
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik arek napisał:
    > Jak zakończyć styropian na ścianie kolankowej pod
    > skośnym dachem żeby ani dziury pianką w całości nie zatkać, ani żeby mi sie
    > nic w styropian i wełnę nie wżerało???

    Od strony wełny dałem siatkę przeciw owadom - kupiłem na allegro z rolki.
    Styro elewacyjnego nie dociągałem do desek - też mam na okapie nabite na
    krokwie - tylko zostawiłem 5 cm szczelinę i założyłem tam wróblówki.
    Mieszkam drugi sezon i drugą zimę grzeję i nie widzę, żeby mi coś
    wywiewało :-).
    Opału nie idzie za dużo, a szczelinę mam nad wełną bez membran - tak z
    2-4 cm.
    Wiatr tam sobie hula, ale mi to nie przeszkadza i nie widzę, żeby miało
    to jakieś znaczenie.

    pozdrawiam
    Robert G.