  • 1. Data: 2012-01-05 14:12:49
    Temat: kupno nieruchomosci na ktorej siedzi bank i 2-gi wlasciciel
    Od: "tr" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam
    mam na oku nieruchomość - dom z działką jednak sytuacja prawna tej
    nieruchomości jest skomplikowana
    Malzenstwo mialo rozdzielnosc majatkowa zona zaciagnela kredyt hipoteczny,
    wybudowali dom, zona sie ulotnila i nie splacala kredytu, bank przejal swoja
    polowke druga polowka jest meza. Maz chetnie sprzeda bank rowniez ja bym
    kupil ale na kredyt hipoteczny ktory jest nieosiagalny bo nikt mi nie da
    kredytu na udzial w domu no i pozostaje druga polowka i to za ile ktos by
    chcial ją sprzedać wiedząc ze umoczyłem juz pieniadze w drugiej cześci
    nieruchomości

    Jakie jest wyjście z tej sytuacji aby kupić na kredyt hipoteczny? Moze macie
    takie doświadczenia i możecie podpowiedzieć jakąś drogę rozwiązania tego
    pata? Jakie sa pocedury bankowe w takiej sytuacji?

    dzieki

  • 2. Data: 2012-01-05 14:27:09
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

> [...]
    > takie doświadczenia i możecie podpowiedzieć jakąś drogę rozwiązania tego
    > pata? Jakie sa pocedury bankowe w takiej sytuacji?

    chyba najprościej dogadać się z bankiem, w ktorym zaciągniety jest kredyt i
    przejąć całą nieruchomośc..
    pozr
    gr

  • 3. Data: 2012-01-05 16:34:40
    Od: "tomek" <t...@...pl>

> [...]
    > takie doświadczenia i możecie podpowiedzieć jakąś drogę rozwiązania tego
    > pata? Jakie sa pocedury bankowe w takiej sytuacji?

    Kupujesz połowę od banku, mrozisz szampana, puszczasz romantyczny film i
    czekasz...... tak długo, aż zjawi się ta żona :D

  • 4. Data: 2012-01-05 18:03:20
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "tr" <x...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie doświadczenia i możecie podpowiedzieć jakąś drogę rozwiązania tego
    > pata? Jakie sa pocedury bankowe w takiej sytuacji?

    Sądzę że najlepiej jest poszukać dobrego biura nieruchomości lub
    bezpośrednio notariusza.

    To co mi przychodzi na myśl to umowa przedwstępna z mężem z zastrzeżeniem że
    będzie ważna pod warunkiem że bank udzieli wymaganego kredytu. Umowa
    przedwstępna będzie jednak wymagała własnego wkładu na zabezpieczenie
    interesów męża gdybyś zrezygnował z transakcji z innego powodu niż nie
    udzielony kredyt. Mąż po otrzymaniu twojego zadatku będzie natomiast
    związany umową w wysokości 2 x twój zadatek. Radzę więc ustalić go możliwie
    wysoko aby skutecznie zniechęcić męża do zmiany swojej decyzji.

  • 5. Data: 2012-01-05 20:17:10
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > związany umową w wysokości 2 x twój zadatek. Radzę więc ustalić go możliwie
    > wysoko aby skutecznie zniechęcić męża do zmiany swojej decyzji.

    to dość ryzykowna zabawa... trudno jest sformułować umowę, trzeba
    podać terminy wywiązania się z zobowiązań (załatwienie kredytu, spraw
    własności), a to nie zależy tylko od stron umowy, ani nawet od ich
    dobrej woli... potem może się okazać, że takiej woli w ogóle brak (jak
    w przypadku transakcji nagłaśnianej w tvn)
    tu notariusz powinien pomóc, aby zawrzeć jakąś umowę pomiędzy trzema
    stronami, uzależniając zobowiązania wszystkich stron ze sobą,
    notariusz powinien mieć gotowe rozwiązania, pewnie nie raz to
    przerabiał...

    pozdrawiam
    s_13