  • 1. Data: 2012-01-06 11:48:13
    Temat: Prawo wodne - wody opadowe
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Ustawa "Prawo wodne" mowi:

    (Art. 39)
    2. Dopuszcza się wprowadzanie:
    1) wód opadowych lub roztopowych, wód z przelewów kanalizacji deszczowej
    oraz wód
    chłodniczych do wód powierzchniowych lub do ziemi, w odległości mniejszej
    niż 1 kilometr
    od granic kąpielisk i plaz publicznych nad wodami,

    Pytanie brzmi: czy moge na tej podstawie legalnie wprowadzic do ziemi
    deszczowke z rynny (dom jednorodzinny z dala od plaz i kapielisk),
    ewentualnie poprowadzic ja *rura drenarska* do zakopanego w ziemi zbiornika
    w celu czesciowego rozsaczenia, a czesciowego zgromadzenia i pozniejszego
    wykorzystania?

    Czy w moim przypadku maja zastosowanie jakies inne przepisy? Jesli tak, to
    jakie?

    (crosspost, fut: pl.misc.budowanie)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-01-06 12:25:45
    Temat: Re: Prawo wodne - wody opadowe
    Od: spp <s...@g...pl>

    On 2012-01-06 12:48, Maciek wrote:

> [...]
    > wykorzystania?
    >
    > Czy w moim przypadku maja zastosowanie jakies inne przepisy? Jesli tak, to

    Kanalizacja odprowadzająca wody opadowe

    W przedmiotowym zakresie należy bezwzględnie brać pod uwagę przepis § 28
    rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w
    sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie (Dz. U. 2002 r. Nr 75 poz. 690 z późn. zm.), zgodnie z
    którym działka budowlana, na której sytuowane są budynki, powinna być
    wyposażona w kanalizację umożliwiającą odprowadzenie wód opadowych do
    sieci kanalizacji deszczowej lub ogólnospławnej. W razie braku
    możliwości przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej lub
    ogólnospławnej, dopuszcza się odprowadzanie wód opadowych na własny
    teren nieutwardzony, do dołów chłonnych lub do zbiorników retencyjnych.

    Czyli możesz, jedyne co ważne - musisz być właścielem tego terenu bo tam
    jest jeszcze:

    § 29. Dokonywanie zmiany naturalnego spływu
    wód opadowych w celu kierowania ich na teren sąsiedniej
    nieruchomości jest zabronione.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-01-06 12:52:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Jan 2012 13:25:45 +0100, spp napisał(a):

> [...]
    > ogólnospławnej, dopuszcza się odprowadzanie wód opadowych na własny
    > teren nieutwardzony, do dołów chłonnych lub do zbiorników retencyjnych.

    Czy kan. ogolnosplawna to to samo, co sanitarna? Bo gminna kanalizacja
    u mnie jest.

    > Czyli możesz, jedyne co ważne - musisz być właścielem tego terenu bo tam
    > jest jeszcze:

    Oczywiscie, wszystko odbyloby sie granicach mojej dzialki.

    Pytanie zasadnicze - czy potrzebuje na to pozwolenie wodnoprawne?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-01-06 14:06:23
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Czy kan. ogolnosplawna to to samo, co sanitarna? Bo gminna kanalizacja
    > u mnie jest.

    Nie to samo... wód opadowych nie możesz spuszczać do kanalizacji
    sanitarnej i odwrotnie... ścieków saniternych do burzowej też.

    > Pytanie zasadnicze - czy potrzebuje na to pozwolenie wodnoprawne?

    Nie. Kolega już Ci odpowiedział ;-).

    pozdrawiam
    Robert G

  • 5. Data: 2012-01-06 14:28:01
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    > Czy kan. ogolnosplawna to to samo, co sanitarna? Bo gminna kanalizacja
    > u mnie jest.

    Do kanalizacji ogólnospławnej odprowadzasz zarówno wody opadowe jak i ścieki
    socjalno-bytowe.

  • 6. Data: 2012-01-06 20:17:09
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Czy w moim przypadku maja zastosowanie jakies inne przepisy? Jesli tak, to
    > jakie?

    No np. plan zagospodarowania (na podstawie ktorego dostales pozowlenie na
    budowe) lub warunki zabudowy. Na 99 % jest tam napisane, co masz zrobic z
    deszczowka.

    Fantom

  • 7. Data: 2012-01-06 21:12:07
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykorzystania?
    >
    > Czy w moim przypadku maja zastosowanie jakies inne przepisy? Jesli tak, to

    A co chcesz zrobić z deszczem, gdyby nie było wolno?
    Moim zdaniem możesz wprowadzać na zasadzie swojego prawa do życia na tej
    ziemi.
    Czyli inaczej mówiąc, zwykłego korzystania ze środowiska.
    Co innego, gdybyś chciał korzystać z kanalizacji lub cudzej działki. Wtedy
    musisz mieć zgodę jej własciciela.

    t-1

  • 8. Data: 2012-01-07 01:38:17
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Jan 2012 22:12:07 +0100, t-1 napisał(a):

    (...)

    Ja pytam o podstawy prawne. W tym kraju prawo stanowione rzadko pokrywa sie
    z rozsadkiem, zwyczajami i praktyka.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał