  • 1. Data: 2012-01-06 10:40:18
    Temat: Kiedy ościeżnice?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Kiedy powinienem zakładać ościeżnice (regulowane)? Przed
    panelami/kafelkami czy po? Niestety mam tu dwie wiarygodne i
    wykluczające się opinie na zasadzie "panie, kto taką bzdurę powiedział,
    panele kładzie się [przed|po] podłodze". No i jestem w kropce.

  • 2. Data: 2012-01-06 10:49:54
    Temat: Re: Kiedy ościeżnice?
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > wykluczające się opinie na zasadzie "panie, kto taką bzdurę powiedział,
    > panele kładzie się [przed|po] podłodze". No i jestem w kropce.

    Ościeżnice montujesz na samym końcu - po malowaniu i panelach.
    To jest robota lekka, łatwa i przyjemna, a co najważniejsze czysta.
    Oczywiście, jeśli nie weźmiesz do niej partaczy.

    Kafelkami na ścianie dojeżdżasz na równo z otworem drzwiowym, a
    ościeżnica przychodzi na kafle.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2012-01-06 11:02:37
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

> [...]
    >dwie wiarygodne i wykluczające się opinie na zasadzie "panie, kto taką
    >bzdurę powiedział, panele kładzie się [przed|po] podłodze". No i jestem w

    Na samym końcu po położeniu podłóg malowaniu itp.

  • 4. Data: 2012-01-06 12:22:03
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Oczywiście, jeśli nie weźmiesz do niej partaczy.
    >
    > Kafelkami na ścianie dojeżdżasz na równo z otworem drzwiowym, a ościeżnica

    A jak to będzie z kaflami położonymi niżej niż wysokość drzwi? Znaczy np.
    1,80m płytki a wyżej tynk - co się wtedy powinno zrobić żeby nad płytkami
    nie było dziury między ościeżnicą a ścianą? Centymetr jakiegoś akrylu się
    daje?

  • 5. Data: 2012-01-06 12:37:12
    Od: "alex" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@W...PL> napisał w wiadomości

    > Na samym końcu po położeniu podłóg malowaniu itp.

    pod warunkiem że majstrzy dobre i proste otwory zostawili
    bo jeseli nie to może być kucie albo doklejanie sciany

  • 6. Data: 2012-01-08 11:27:53
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przykładowo ościeżnice osadzałem przed glazurami, terakotami i parkietami.
    Ościeżnice nie "regulowane", lecz opaskowe z klejonego i obłogowanego drewna
    na całą grubośc muru (zamawiane na wymiar 14-17 cm).
    Po dobrym osadzeniu ościeżnic (pion, poziom itp.) miałem większą pewność, że
    glazurnik dobrze płaszczyznę płytek wyprowadzi
    A same opaski pod długiej przerwie, na końcu, tuż przed malowaniem.
    Ale może dziś wybrałbym inną kolejność.

    -----