  • 1. Data: 2012-01-06 11:14:42
    Temat: co bardziej wygłuszy- suporex czy regips i wełna
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    Witam,
    są schody (drewniane) rozdzielające dwa mieszkania w domku, na górnym
    poziomie schodów jest strop. Pod schodami drugi właściciel chce mieć WC.
    Chcę wygłuszyć trójkąt przy schodach dzielący dwie rodziny i widzę dwie
    opcje:
    1) od dołu do samej góry postawić ściankę z suporeksu (gr. 7,5cm) - bo i
    tak ma być tam ścianka (WC)
    2) zabudować sam trójkąt stelażami, wrzucić 5cm wełny (może coś jeszcze
    np. wygłuszenie z podłogi które mi zostało - bo chyba im więcej
    materiałów tym lepiej) i z drugiej strony też regips
    Która z tych opcji lepiej wygłuszy?

    Lukasz

  • 2. Data: 2012-01-06 14:22:54
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > np. wygłuszenie z podłogi które mi zostało - bo chyba im więcej materiałów
    > tym lepiej) i z drugiej strony też regips

    Podłączę się do kolegi z podobną kwestią:
    Ścianka działowa lekka między pokojami o długości 5 metrów i na końcu otwory
    pod drzwi na lewo i prawo do pokojów:
    1) YTONG INTERIO - bloczki grubości 115mm, 40x60cm
    czy
    2) stelaż i płyty z wygłuszeniem?

    Liczy trwałość, odporność mechaniczna (boję się, że mocniejsze walnięcie
    pieścią i dziura w płycie), rróżnice w akustyce i koszt

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-01-09 08:44:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Liczy trwałość, odporność mechaniczna (boję się, że mocniejsze walnięcie
    > pieścią i dziura w płycie), rróżnice w akustyce i koszt

    Śmieszą mnie opowieści o gościach walących pięścią po ścianach. Wiem że się
    da, nawet z kumplami robiliśmy zawody kto ile płyt przebije. Po przebiciu 3
    płyt odpuściłem sobie z mocno obdartym naskórkiem z pięści. Ale czy ty
    chodzisz po domu i walisz po pięściamu po ścianach?
    A nawet gdyby co, to możesz na profilu 50mm nakręcićć dwie warstwy płyt i
    wyjdzie ci ściana setka której łatwo nie przebijesz.
    Ja mam w domu ściany działowe z płyt GK. Lepiej tłumią dzwięki niż podobnej
    grubości ceramika czy ytong. Lepiej też izolują cieplnie, co ma znaczenie
    gdy za ścianą planujesz pomieszczenie o niższej temperaturze. W niektórych
    miejscach ściany są z jednej strony z dwoma płytami, np. w łazienkach,
    wiatrołapie. W łazienkach pierwsza warstwa ze zwykłych ale szpachlowana tak
    by tylko było i na nią druga z zielonych.
    Co do kosztów to nie ma sensu ich porównywać. Ścianę z GK stawiam sam w
    ciągu kilku godzin i na drugi dzień po szpachlowaniu maluję. Nie potrzebuję
    do tego betoniarki, piasku, cementu i całego tego syfu. Gdy się znudzi,
    można ją rozebrać bez większej demolki domku, nawet jak to zrobisz z głową
    to uda się sporo profili odzyskać i ponownie zastosować.

    Marek

  • 4. Data: 2012-01-09 21:09:05
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > A nawet gdyby co, to możesz na profilu 50mm nakręcićć dwie warstwy płyt i
    > wyjdzie ci ściana setka której łatwo nie przebijesz.

    U mnie są działówki z podwójnej płyty wszędzie. Tylko takie rozwiązanie polecam.
    Z 5cm wełny w środku (profil 75mm) ściana wygłusza doskonale.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2012-01-10 08:33:53
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > U mnie są działówki z podwójnej płyty wszędzie. Tylko takie rozwiązanie
    > polecam.
    > Z 5cm wełny w środku (profil 75mm) ściana wygłusza doskonale.

    Wkładanie cieńszej wełny do grubszego profila to kiepska oszczędność.
    Do profilów 75mm jest dostępna wełna o grubości 75mm.
    Wiele osób robi tez poważny błąd, wkładają nie prasowaną wełnę w kostki
    lecz taką zrolowaną. Ma to tą wadę że po jakimś czasie zjeżdża w dół i 1/4
    ściany od góry jest pusta. Nieraz zdażyło mi się co prawda taką też wkładać
    jak inwestor sobie życzył ale ja zawsze zalecałem wtedy klejenie na
    butaprenie w sprayu albo na kleju do tapet. Tylko że wtedy wszystko robi się
    niepotrzebnie drogie.
    Z GK miałem swój epizod w życiu przez kilka lat. Nigdy więcej GK, mimo że
    dzięki temu udało mi się zarobić dzięki GK na dom.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-10 13:00:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 10 Sty, 09:33, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
    > Z GK miałem swój epizod w życiu przez kilka lat. Nigdy więcej GK, mimo że
    > dzięki temu udało mi się zarobić dzięki GK na dom.

    A co jest z nimi nie tak?

    Pzdr.
    L.

  • 7. Data: 2012-01-10 13:27:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >A co jest z nimi nie tak?

    Pył z płyt i gipsu a już kontakt z wełną mineralną przez dłuższy okres czasu
    pozostawia ślady w organiźmie.
    Przyplątała się alergia, problemy ze spojówkami i mimo że nie jestem
    chuderlakiem problemy z kręgosłupem. Kiedyś bez problemu dźwigałem na
    siłowni, teraz jak stawiałem kominek to wkład ważący 90kg jak obsadzałem to
    na drugi dzień czułem tak jakby mi w plecach się coś kruszyło. Od szpachli
    mam tak zniszczone stawy palców że mam poważne problemy z pisaniem na
    klawiaturze. Dawniej nauczyłem się pisać bez patrzenia na klawiaturę. Teraz
    walę mnóstwo błędow na klawiaturze i już nie potrafię pisać tak jak dawniej
    bo tak mam zgrabiałe palce. Jak widzisz robota niby czysta i przyjemna ale
    na dłuższy czas straszne pozostawia ślady. Po powrocie do normalności czyli
    do elektroniki i okazyjnego pisania programów widać co ta praca pozostawiła
    po sobie, jakie ślady na ciele.
    No i potwornie nudna a to pozostawia ślady na duszy. Da się na tym zarobić
    niezłe pieniądze, to fakt, ale nie w Polsce. Dlatego miałem firmę za
    granicą. Po powrocie do Polski dałem się namówić zrobić jeszcze parę rzeczy
    samodzielnie ale jak mi zginęły narzędzia, powiedziałem dosyć.

    Marek

  • 8. Data: 2012-01-10 14:22:53
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > za granicą. Po powrocie do Polski dałem się namówić zrobić jeszcze parę
    > rzeczy samodzielnie ale jak mi zginęły narzędzia, powiedziałem dosyć.

    ale jak ktoś zamierza zrobić sobie trochę gipsu to mu place od tego nie
    odpadną.
    Mówimy o zrobieniu czegoś sobie na własny użytek we własnych domach,
    to chyba krzywdy nie będzie. Trochę pyłu i czasem frajdy ze zrobienia czegoś
    samodzielnie.
    Prz pracy ciągłej może faktycznie mieć takie skutki.
    Pozdrawiam

    Rafał

  • 9. Data: 2012-01-10 14:44:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Kacper" <e...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mówimy o zrobieniu czegoś sobie na własny użytek we własnych domach,
    > to chyba krzywdy nie będzie. Trochę pyłu i czasem frajdy ze zrobienia

    A to oczywiste. W domu mam sporo GK zrobionych samodzielnie.

    Marek

  • 10. Data: 2012-01-10 17:39:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Wkładanie cieńszej wełny do grubszego profila to kiepska oszczędność.
    > Do profilów 75mm jest dostępna wełna o grubości 75mm.

    Tu nie chodziło o oszczędność, tylko lepsze parametry akustyczne :)
    Wełna w ścianie nie powinna dotykać płyt.
    Jeśli chodzi o oszczędności, to ja z kolei uważam, że pojedyncza warstwa płyty
    to kiepska oszczędność. Raptem 4-5zł/m2 czyli mniej niż połowa tego, co weźmie
    malarz za pomalowanie tej ściany. Różnica między 1 a 2 warstwami jest kolosalna.

    --
    Bartek