  • 41. Data: 2021-04-09 19:29:31
    Temat: Re: Pompa ciepła APIC
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.04.2021 15:57, Myjk wrote:
    > Zależy od zapotrzebowania na ciepło i mocy pompy -- a ponieważ gruntówka ma
    > stałą moc (bo moc ma dla A0 i rzadko kiedy z gruntu spada niżej, u mnie się
    > np. w tym roku zatrzymało na A+3 i nie spadło niżej -- aktualnie już +6 i
    > rośnie) to wiadomo że upchnie się zawsze w 2T. Powietrznej spada moc ze
    > spadkiem DZ więc siłą rzeczy musi dłużej pracować.

    Przeczytałeś to co napisałeś przed wysłaniem? Skoro gruntówka ma stałą
    moc, a zapotrzebowanie rośnie to Ci się spina?

    Skoro wyrzuciłeś akumulator z równania, to gdzie w Twoim wzorze jest
    ciepło potrzebne na utrzymanie temperatury w godzinach poza 2T?

    A piecem gazowym da się zmieścić tylko w 2T? Temu moc przecież też nie
    spada wraz z temperaturą na zewnątrz. O kocioł na pellet, olejowy? x-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2021-04-10 21:06:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Apr 2021 19:29:31 +0200, Mateusz Bogusz

> [...]
    > Skoro wyrzuciłeś akumulator z równania, to gdzie w Twoim wzorze jest
    > ciepło potrzebne na utrzymanie temperatury w godzinach poza 2T?

    Nie wyrzuciłem akumulatora. Gruntówka nawet przy -20sC na zewnątrz ma moc
    nominalną jakby w powietrzu było nadal 0sC, jeśli jest prawidłowo dobrana
    to się upchnie w 2T. Powietrzna musiałaby być mocno przewymiarowana aby
    zawsze spełniać ten warunek (bo i w nocy, keidy większość 2T to i zimniej).

    > A piecem gazowym da się zmieścić tylko w 2T? Temu moc przecież też nie
    > spada wraz z temperaturą na zewnątrz. O kocioł na pellet, olejowy? x-D

    Od kiedy łone produkują ciepło z pruntu że w ogóle je mieszasz?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2021-04-12 09:49:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.04.2021 21:06, Myjk wrote:
> [...]
    > zawsze spełniać ten warunek (bo i w nocy, keidy większość 2T to i zimniej).

    To pompy powietrzne "się nie mieszczą w 2T" czy jednak "jeżeli moc
    odpowiednia" to się już też mogą mieścić?

    I jaki problem z przewymiarowaniem? PW wszystkie mają inwerter więc są
    używalne w całym sezonie. Dopiero co na początku tego roku pisałem, że
    gdy przyszedł wieczór -20C to pompa powietrzna chodziła z jeszcze małym
    zapasem przez całą noc.

    > Od kiedy łone produkują ciepło z pruntu że w ogóle je mieszasz?

    Ty postawiłeś hipotezę, że żeby zmieścić się w godzinach taryfy 2T to
    urządzenie musi mieć stałą moc. Piec gazowy, piec na pellet czy
    też...pompa powietrzna jeżeli posiada modulację w odpowiednim zakresie,
    także utrzyma stała moc. Nie zgadza się?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz