  • 1. Data: 2019-06-04 21:06:59
    Temat: Re: Grubość wylewki na styropianie - zbroić czy nie?
    Od: o...@g...com

    Mam podobny problem . 7cm do dyspozycji na stropie. Teraz byl styro 4 + wylewka bez
    zbrojenia- kuchnia, przetrwało ponad 20 lat, jednak zaczęło pękać więc zerwalem.
    teraz planuje 2 styro+wylwka , grubsza zbyt obciąży strop. Chcialbym troszke podgrzać
    zimne plytki. Ale obawiam sie ,ze nawet przy wylewce anchydrytowej cieplo uciekne do
    piwnicy, i jeszcze smolna izilacja na starym stropie-podgrzana moze wydzielac
    zapachy? ma ktoś pomysł?

  • 2. Data: 2019-06-05 19:31:56
    Od: ń <...@...n>

    Dać mikrozbrojenie?

    -----

  • 3. Data: 2019-06-05 22:44:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-04 o 21:06, o...@g...com pisze:
> [...]
    bez zbrojenia- kuchnia, przetrwało ponad 20 lat, jednak zaczęło pękać więc zerwalem.
    teraz planuje 2 styro+wylwka , grubsza zbyt obciąży strop.
    Rurki na styropianie na to siatka zbrojeniowa do wylewek, wylewka z
    włóknami.

    Chcialbym troszke podgrzać zimne plytki. Ale obawiam sie ,ze nawet przy
    wylewce anchydrytowej cieplo uciekne do piwnicy,

    Ważne jest żeby odciąć drogę ciepłu, 2cm styro już wystarczy ale musi
    być szczelnie ułożone, pamiętaj o taśmie piankowej na ściany.

    i jeszcze smolna izilacja na starym stropie-podgrzana moze wydzielac
    zapachy? ma ktoś pomysł?

    Wywalić, musi być czysto bo rozpuszczalniki z takich izolacji "zjadają"
    styropian.
    A nalepiej dać XPS-a bo zwykły mogą zniszczyć butami, dobrze jest też
    rozłożyć deski i po nich chodzić, potem usuwać na bieżąco przy robieniu
    wylewki.

    --
    Janusz