  • 1. Data: 2019-06-01 19:54:30
    Temat: Wod-kan
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Czy wode i kanalizacje zaklada sie przed tynkami, czy po?
    Oczywiscie chodzi mi o ściany i posadzki.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 2. Data: 2019-06-01 21:22:15
    Temat: Re: Wod-kan
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-06-01 o 19:54, Twardy pisze:
    > Czy wode i kanalizacje zaklada sie przed tynkami, czy po?
    > Oczywiscie chodzi mi o ściany i posadzki.

    Zdecydowanie po tynkowaniu i po posadzkach, a najlepiej po gipsówkach i
    po malowaniu oraz po położeniu podłóg (płytki, parkiety, panele itd.) ;)

    Ja bym tam robił przed tynkami i przed posadzkami, a główne
    wyprowadzenia na zewnątrz przed chudziakami, ale ja to panie jestem
    raczej biedny i mnie nie stać robić po tynkach i po posadzkach, a
    bogatemu kto zabroni? :)

  • 3. Data: 2019-06-01 21:36:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-01 o 21:22, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > wyprowadzenia na zewnątrz przed chudziakami, ale ja to panie jestem
    > raczej biedny i mnie nie stać robić po tynkach i po posadzkach, a

    Można puścić natynkowo. :-)

    http://regiodom.pl/portal/sites/regiodom/files/image
    cache/755x/images/regiodompl/45/1_0.jpg?lu9i01

    Robert

  • 4. Data: 2019-06-02 06:18:50
    Temat: Odp: Wod-kan
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > wyprowadzenia na zewnątrz przed chudziakami, ale ja to panie jestem
    > raczej biedny i mnie nie stać robić po tynkach i po posadzkach, a

    Nie jasno to opisalem. Dom jest już w stanie surowym zamknietym.
    Chce teraz wykonac instalacje wod-kan. Jeden z hydraulikow chce tylko
    osadzic w scianach a reszte laczenia rur w posadzkach po tynkowaniu i przed
    wylewkami.
    Natomiast drugi z fachmanow chce wykonac cały montaż na sciananch i w
    podlodze teraz przed tynkami.
    Wiec jak to sie robi - czy w scianach przed tynkami a reszte po tynkowaniu
    przed wylewkami?

    --
    Pozdr.
    T.

  • 5. Data: 2019-06-02 16:32:55
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-02 o 06:18, Twardy pisze:
> [...]
    > podlodze teraz przed tynkami.
    > Wiec jak to sie robi -  czy w scianach przed tynkami a reszte po

    Hej,
    Jestem też na tym etapie... i fakt najlepiej było by zrobić 2 opcję, ale
    bezwzględnie musiałbyś zabezpieczyć wszystkie instalacje leżące na
    podłodze (pewnie też tak zrobię) bo tynkarze nie bardzo mają czas i
    ochotę uważać na to po czym chodzą. Niestety taka prawda.

    Robak

  • 6. Data: 2019-06-02 18:24:34
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Sir_Robak wrote:

> [...]
    > podłodze (pewnie też tak zrobię) bo tynkarze nie bardzo mają czas i
    > ochotę uważać na to po czym chodzą. Niestety taka prawda.

    Wlasnie tego sie obawiam, bo widze na innych budowach jak tynkarze chodza po
    rurkach i jak to wyglada po tynkowaniu, to mi sie odniechciewa wszystkiego.
    Dla mnie opcja pierwsza jest lepsza, bo caly montaz na podlogach wykona sie
    po tynkach.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 7. Data: 2019-06-02 18:54:24
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-06-02 o 18:24, Twardy pisze:

> [...]
    > chodza po rurkach i jak to wyglada po tynkowaniu, to mi sie odniechciewa
    > wszystkiego. Dla mnie opcja pierwsza jest lepsza, bo caly montaz na

    My się będziemy musieli nieco pomęczyć z zabezpieczeniami bo tylni
    mineralne lecą, a po nich kuć nie dam rady bo zostają jako wykończenie
    bez szpachlowania w większości.
    A pamiętaj też o korytkach kablowych bo też pewnie masz kilka zabezpiecz
    tak czy siak zawsze coś na placu/pod wiatką znajdziesz.

    Robak

  • 8. Data: 2019-06-02 19:11:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > chodza po rurkach i jak to wyglada po tynkowaniu, to mi sie odniechciewa
    > wszystkiego. Dla mnie opcja pierwsza jest lepsza, bo caly montaz na

    Wpuść tylko w tynki rury i to tylko tam gdzie będą widoczne bo np za
    szafkami
    w kuchni kto Ci je będzie oglądał, i zrób tynki, potem zrobić instalację
    z odbiorami i
    po nich wylewki.

  • 9. Data: 2019-06-02 19:42:22
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Janusz wrote:
    > W dniu 2019-06-02 o 18:24, Twardy pisze:
    >
    > i zrób tynki, potem zrobić
    > instalację z odbiorami i
    > po nich wylewki.

    Dokladnie tak chce zrobić, aby uchronić instalacje przed zadeptaniem przez
    tynkarzy.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 10. Data: 2019-06-03 12:15:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-02 o 19:42, Twardy pisze:

    > Dokladnie tak chce zrobić, aby uchronić instalacje przed zadeptaniem
    > przez tynkarzy.

    Pamiętaj jak będziesz robił wylewki aby podłogówka była napełniona i pod
    ciśnieniem,
    w razie dziury zrobionej przez macherów zobaczysz wodę i spadek
    ciśnienia, poza tym
    ogólnie podłogówka powinna być pod ciśnieniem podczas zalewana betonem .

    --
    Janusz