  • 1. Data: 2019-05-30 14:23:38
    Temat: rekuperator brink
    Od: Budyń <b...@g...com>

    se mam rekuperator brink renovent hr medium, cos mi swita ze adam ma taki.
    Próbuję ustawic go na tryb letni, otworzyłem bypass, fizycznie zatkałem tekturą
    wymiennik w jednym kierunku, a za cholere nie mogę spowodowac aby do budynku
    dolatywało chłodne powietrze z zewnątrz. Czego nie robię mam na rekuperatorze
    przyrost +5stopni.
    Nie na rurach gdyby kto pytał, to juz wykluczyłem.

    nie wiem o co biega, jakiego linka potrzebuję podobnie z materią walczących :-)

    b.

  • 2. Data: 2019-05-30 21:27:48
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: ArekM <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 maja 2019 14:23:40 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    > Nie na rurach gdyby kto pytał, to juz wykluczyłem.
    >
    > nie wiem o co biega, jakiego linka potrzebuję podobnie z materią walczących :-)

    Ale po co tektura?

    Uruchomienie by-pass-u konfigurujesz - podajesz, przy jakiej temp. wewnątrz i przy
    jakiej na zewnątrz ma się uruchomić (czyli zablokować przepływ przez wymiennik). Np.
    konfigurujesz, ze jeśli temp. wew. przekracza 22 stopnie a zewn. jest wyższa niż 10
    to bypass się uruchamia. Mam model excellent 400, i tak to się robi. Patrze teraz na
    instrukcje do Twojego - tam jest tak samo :)

    I pamiętaj, ze powietrze z zewnątrz i tak przejdzie przez wymiennik - to powietrze
    wyrzucane na zewnątrz go ominie.

    --
    PozdrawiAM!

  • 3. Data: 2019-05-30 21:44:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 maja 2019 21:27:50 UTC+2 użytkownik ArekM napisał:
> [...]
    instrukcje do Twojego - tam jest tak samo :)

    > I pamiętaj, ze powietrze z zewnątrz i tak przejdzie przez wymiennik - to powietrze

    plan był taki jak piszesz - poczytac, uruchomic i zapomnieć. Ale nie zadziałało.
    Rozebrałem, pooglądałem. Okazuje sie ze bypass otwiera boczny przelot powietrza, ale
    nie zamyka przejscia przez wymiennik, ze 20% i tak tam leci i psuje parametry.
    Internety mówią ze czasem tam występuje jakias druga przesłona która zasłania
    wymiennik. U mnie tego nie ma - zastosowalem tymczasowo tekture. Ale i tak nie mam
    zadowalającej temperatury.
    Powiedzmy ze grzejące sie wentylatory troche podgrzewają, musze policzyc o ile mogą
    podgrzać.

    Mozesz u siebie zmierzyc temperature wlotu do budynku w stosunku do temperatury
    zewnętrznej?
    Oczywiscie gdy bypass otwarty.

    b.

  • 4. Data: 2019-05-31 08:18:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 30.05.2019 21:44, Budyń wrote:
> [...]
    nie zamyka przejscia przez wymiennik, ze 20% i tak tam leci i psuje parametry.

    U mnie też nie ma takiej przesłony wymiennika a bypass (Large) jest taki
    trochę mały żeby miało to dobrze działać :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2019-05-31 12:14:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 08:18:38 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> [...]
    >
    > U mnie też nie ma takiej przesłony wymiennika a bypass (Large) jest taki
    > trochę mały żeby miało to dobrze działać :-)

    no to jakie temperatury w stosunku do temp zewnętrznej dostajesz na wlocie do
    mieszkania?

    b.

  • 6. Data: 2019-05-31 12:54:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 May 2019 03:14:12 -0700 (PDT), Budyń

    > no to jakie temperatury w stosunku do temp zewnętrznej
    > dostajesz na wlocie do mieszkania?

    Też mnie ciekawi. Niemniej z całą pewnością dodam
    nagrzewnicę/chłodnicę za reku. Możę nawet dwie kaskadowo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-05-31 13:54:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 12:54:55 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 31 May 2019 03:14:12 -0700 (PDT), Budyń

    > Też mnie ciekawi. Niemniej z całą pewnością dodam
    > nagrzewnicę/chłodnicę za reku. Możę nawet dwie kaskadowo.

    u mnie teraz jest przyrost ok 4stopnie, zanim zaczne budować jakies GWC to najpierw z
    tym się muszę rozprawić. Własnie szykuję opcje ze w dzien gdy wentylacja mialaby
    nagrzewac budynek bedzie pracowala na absolutnym minimum, a potem przez wieczór czy
    noc wentylowala na maxa.

    b.

  • 8. Data: 2019-05-31 15:27:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 May 2019 04:54:45 -0700 (PDT), Budyń

> [...]
    > gdy wentylacja mialaby nagrzewac budynek bedzie pracowala na absolutnym
    > minimum, a potem przez wieczór czy noc wentylowala na maxa.

    Nie wyobrażam sobie takiej opcji tj. wichury podczas wieczora/nocy. Ja się
    w półśrodki, jak GWC pasywne, nie bawię. IMO szkoda na to kasy i czasu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-05-31 16:26:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 15:28:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 31 May 2019 04:54:45 -0700 (PDT), Budyń

    > Nie wyobrażam sobie takiej opcji tj. wichury podczas wieczora/nocy. Ja się
    > w półśrodki, jak GWC pasywne, nie bawię. IMO szkoda na to kasy i czasu.

    na 3 biegu żadnej wichury nie ma, a tym bardziej na drugim. Mogę z poziomy komputra
    domowego dowolną opcje wysterować. Teraz napisałem tak ze gdy są odpowiednie
    temeperatury to pompuje na 3 jesli jest tania taryfa, a na 2 jesli droga.

    Ale te 5stopni przyrostu na samym pudle wkurza mnie niemilosiernie, podejrzewam że
    tam się gdzies mieszaja strugi powietrza. A rozebrałem, przy okazji wyczyscilem
    wymiennik, nic podejrzanego nie widać :/

    Na zewnątrz mam 22,5 a z rur leci 27,7

    b.

  • 10. Data: 2019-05-31 17:03:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 16:26:32 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Na zewnątrz mam 22,5 a z rur leci 27,7
    Czujniki temperatur miejscami zamień