  • 11. Data: 2019-05-31 17:24:31
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 17:03:57 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czujniki temperatur miejscami zamień

    ale no weź.... tego typu błąd nie wchdzi w grę

    b.

  • 12. Data: 2019-05-31 17:40:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 17:24:33 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > ale no weź.... tego typu błąd nie wchdzi w grę

    Próbowałeś podmienić czujniki?

  • 13. Data: 2019-05-31 17:55:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 May 2019 07:26:31 -0700 (PDT), Budyń

    > na 3 biegu żadnej wichury nie ma, a tym bardziej na drugim.

    A to są właśnie biegi "na maxa"?

    > Ale te 5stopni przyrostu na samym pudle wkurza mnie niemilosiernie,
    > podejrzewam że tam się gdzies mieszaja strugi powietrza. A rozebrałem,
    > przy okazji wyczyscilem wymiennik, nic podejrzanego nie widać :/
    > Na zewnątrz mam 22,5 a z rur leci 27,7

    To pomiar za samym reku czy z anemostatu? Niezależnym termometrem?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2019-05-31 18:08:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-31 o 16:26, Budyń pisze:
    > na 3 biegu żadnej wichury nie ma, a tym bardziej na drugim. Mogę z poziomy komputra
    domowego dowolną opcje wysterować. Teraz napisałem tak ze gdy są odpowiednie
    temeperatury to pompuje na 3 jesli jest tania taryfa, a na 2 jesli droga.

    Czy możesz coś więcej napisać o tym programie do sterowania? Jak łączy
    się z reku? Analizuje dane z czujników? Opowiadaj! Strasznie jestem ciekawy.

    Mam tego cholernego klona Brinka firmy Viessmann i nie dam gnojom ponad
    tysiaka za sterownik. A bez sterownika nie mogę zmienić konfiguracji.

    --
    MN

  • 15. Data: 2019-05-31 19:04:11
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 17:55:45 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 31 May 2019 07:26:31 -0700 (PDT), Budyń

    > A to są właśnie biegi "na maxa"?

    zdaje sie ze max to 265m3/h, mocno z anemostatów dmucha ale tego sie nie daje odczuć
    w pomieszczeniu, nic tez nie hałasuje. Tym sie nie przejmuję.

    > To pomiar za samym reku czy z anemostatu? Niezależnym termometrem?

    mam ręczny elektroniczny i ten wtykałem wszędzie. Teraz założyłem 1wire zeby komputer
    też wiedzial, wyniki takie same.

    b.

  • 16. Data: 2019-05-31 19:10:15
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 18:08:11 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > się z reku? Analizuje dane z czujników? Opowiadaj! Strasznie jestem ciekawy.

    mam raspberrypi który steruje całą hydrauliką, obsługuje czytanie termometrów i 16
    przekaźnikow,
    było kilka wolnych wiec dwa wykorzystalem do sterowania rekuperatorem. Dobrze ze
    extra przewody doprowadzilem do reku.

    > Mam tego cholernego klona Brinka firmy Viessmann i nie dam gnojom ponad
    > tysiaka za sterownik. A bez sterownika nie mogę zmienić konfiguracji.

    konfiguracje reku to musze robić ręcznie na jego panelu sterującym. Zdalnie to tylko
    mogę przestawić biegi.

    b.

  • 17. Data: 2019-05-31 21:04:34
    Od: ArekM <a...@g...com>

    > Mozesz u siebie zmierzyc temperature wlotu do budynku w stosunku do temperatury
    zewnętrznej?
    > Oczywiscie gdy bypass otwarty.

    0.5 stopnia więcej niż na zewnątrz, w najdalej od jednostki położonym wylocie do
    pomieszczenia.

    --
    PozdrawiAM

  • 18. Data: 2019-05-31 22:17:50
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-05-31 o 19:10, Budyń pisze:
    > konfiguracje reku to musze robić ręcznie na jego panelu sterującym. Zdalnie to
    tylko mogę przestawić biegi.

    Szkoda.
    Tyle to już robię sterownikiem uniwersalnym.

    --
    MN

  • 19. Data: 2019-06-01 16:14:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 31 maja 2019 13:54:47 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > u mnie teraz jest przyrost ok 4stopnie, zanim zaczne budować jakies GWC to
    > najpierw z tym się muszę rozprawić.

    A liczyłeś energię jaką takie wianie przeniesie? Okaże się że to 100x mniej
    niż potrzeba żeby chatę schłodzić... Jak masz coś płacić za to GWC
    to się zastanów. Ja też miałem mocne plany (nawet chciałem taki glikolowy
    z wymiennikiem ciepła budować) ale dałem sobie spokój.
    Jak odpalę chłodzenie podłogi to jest efekt. Ale rekuperacją nic się nie zdziała.

    L.

  • 20. Data: 2019-06-01 18:48:19
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 31 May 2019 10:10:15 -0700 (PDT), Budyń

> [...]
    > termometrów i 16 przekaźnikow, było kilka wolnych wiec dwa wykorzystalem
    > do sterowania rekuperatorem. Dobrze ze extra przewody doprowadzilem do

    Do tego można też podpiąć jakieś naścienne panele sterujące? Zastanawiam
    się nadal jak rozwiązać działanie chłodnic na wodę lodową. Nie chcę kupować
    gotowych klimakonwektorów (które mają oczywiście swój sterownik), bo one są
    zazwyczaj dużej mocy a ja potrzebuję niezależne 2-3kW żeby niezależnie
    uruchamiać dla każdego pomieszczenia na piętrze.

    I taki sterownik będzie musiał załączyć po pierwsze pompkę obiegową, po
    drugie odpowiedni obieg, i wentylator, a do tego ew. jeszcze biegi wentyla.

    Sam pisałeś program czy są jakieś gotowce do skonfigurowania?

    --
    Pozdor
    Myjk