  • 1. Data: 2019-05-29 02:53:37
    Temat: oswietlenie lazienki na "podwieszonym" suficie
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Problem jest taki:

    sufit w lazience i pod nim drugi sufit, "nienaturalny" sufit, cos jakby
    gipsowa plyta..., nazywam go sufitem "podwieszonym", odstep miedzy sufitami
    = max . 20 cm.
    Miedzy sufitami doprowadzono instalacje elektr. i na brzegu sufitu
    podwieszonego w trzech miejscach leza sobie trzy swietlowki - swiatlo w
    lazience.
    Na obrazku 1. wyciagniete sa dwie swietlowki z kablami instalacji elektr.:
    https://i.imgur.com/Q1LuRD2.png
    https://i.imgur.com/jV9G3bY.png
    swietlowki daja dosyc oklepany efekt, taka troche pseudodyskrecja punktow
    swiecacych, ale tak ma byc.
    Ale:
    to jest lekko prostackie oswietlenie, swietlowki ze wszystkimi mozliwymi
    mankamentami (brzeczenie, nowa swietlowka i po jakims czasie mruganie,
    etc.).

    Jaki problem:
    zachowujac instal. elektr. (?) podlaczyc cos bardziej gustownego w trzech
    punktach, jakies inne lampy, zapewne z innymi "oprawkami", cos slyszalem o
    *ledowych* swietlowkach (?), ponoc zero brzeczenia, ponoc trwale... - nie
    mam o tym pojecia.
    A moze jeszcze cos innego dobrze zaswieci? Warunek brzegowy jest raczej
    pewny: wykorzystac okablowanie, skoro juz jest.

    Budujecie, remontujecie, to moze wiecie, co dzisiaj bedzie w punkt
    rozwiazaniem.
    jakies podpowiedzi beda? :)
    thx.

  • 2. Data: 2019-05-29 07:46:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > jakies podpowiedzi beda? :)
    ledy!

    o ile dobrze patrze, to oświetlenie ma być schowane pomiędzy sufitami?
    Jeśli tak, to zrób sobie sam oświetlenie ledowe. propozycja. na profil
    do sufitów podwieszanych, najtańszy, naklej dwa paski białych LED -
    jeden ciepły jeden zimny. profil będzie stelażem i radiatorem. połącz je
    szeregowo (12+12=24v), zasil zasilaczem 22v kupionym od holandpoland na
    allegro. Lekko za niskie napięcie spowoduje wzrost trwałości, który
    ewentualnie możesz skompensować większą ilością diod, ale uwierz mi -
    nie będzie trzeba. kup diody 56xx 57xx (jaśniej świecą) albo 2835-też
    dobre ale mają mniejsza powierzchnie oddającą światło. innych modleli
    nie kupuj. Na ali - do 20zł za 5 metrów.
    fotki chcesz?

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-05-29 10:33:36
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    ToMasz w news:qcl6bj$fjp$1@dont-email.me
    [............]
    > fotki chcesz?

    tak, bo poki co - malo rozumiem, wiec bedzie punkt odbicia dla pytan.

  • 4. Data: 2019-05-29 10:44:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 maja 2019 10:33:45 UTC+2 użytkownik 1634Racine napisał:

    > tak, bo poki co - malo rozumiem,
    W skrócie to co ToMasz napisał:
    https://www.castorama.pl/profil-budmat-cd60-do-sufit
    ow-podwieszanych-4-m-id-49707.html
    Bierzesz tego typu profil, wklejasz w niego dwa paski led(zimny i ciepły. podłączasz
    je do zasilacza i wkładasz tam gdzie były do tej pory świetlówki

  • 5. Data: 2019-05-29 10:57:43
    Od: ń <...@...n>

    LEDy ledami, ale mnie po kilku latach zaczęły mrugać (gdy się wyłączy, mrugają całą
    noc), a instalacja jest zagipsowana gdzieś w
    suficie podwieszanym, więc jakby co lepiej mieć elektrykę dostępną na wierzchu albo
    jakąś rewizję.

  • 6. Data: 2019-05-29 11:19:34
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 10:44, Kris pisze:

> [...]
    podłączasz je do zasilacza i wkładasz tam gdzie były do tej pory świetlówki

    Potrzebny w ogóle ten profil? Bedzie w sumie z jednej strony ograniczał
    światło tylko niepotrzebnie, bo zakładam, że paski wklejamy w od
    wewnętrznej?
    Czemu ciepły i zimny? A nie np. tylko ciepły?

    Czy są takie paski ale na 230V, żeby uniknąć zasilacza? W zupełnie innym
    zastosowaniu (podświetlenie takich pionowych desek na ścianie) bardzo by
    mi to ułatwiło, jakbym nie musiał nigdzie zasilacza wciskać...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2019-05-29 15:05:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisal ze do lazienki chce a nie do szopy na drewno.

  • 8. Data: 2019-05-29 16:07:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 maja 2019 15:05:36 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Napisal ze do lazienki chce a nie do szopy na drewno.

    Napisał to Zenek który ma w łazience na gwoździu powieszona farelką a w ściane
    zamiast gniazdek wmurowana listwę od przedłużacza;)

    Z tego co napisał autor watko wychodzi że te "oprawy" nie będą widoczne gdyż będą
    leżały na tzw kurzołapie czyli podwieszanym suficie

  • 9. Data: 2019-05-29 16:26:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 maja 2019 11:19:35 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Potrzebny w ogóle ten profil?
    Wg mnie nie- streściłem tylko to co ToMasz napisał
    > Bedzie w sumie z jednej strony ograniczał
    > światło tylko niepotrzebnie, bo zakładam, że paski wklejamy w od
    > wewnętrznej?

    Jakoś warto jednak te paski umocować na tym kurzołapie więc może i przyklejenie ich
    do profilu nie będzie głupim pomysłem
    > Czemu ciepły i zimny? A nie np. tylko ciepły?
    Tu już niech ToMasz doprecyzuje co miał na myśli. Może lepsza barwa światła?

    > Czy są takie paski ale na 230V, żeby uniknąć zasilacza?

    W sprzedaży są ale jakiś czas temu jak temat zgłębiałem to opinie były złe o tych
    paskach na 220V

    >W zupełnie innym
    > zastosowaniu (podświetlenie takich pionowych desek na ścianie) bardzo by
    > mi to ułatwiło, jakbym nie musiał nigdzie zasilacza wciskać...

    Wpisz w gogle "listwa do led", "profil do led" to może coś tam podpasujesz że będzie
    łatwiej mocować.
    A zasilacz niekoniecznie musi być przy samych ledach, możesz go gdzieś w innym
    miejscu upchnąć

  • 10. Data: 2019-05-29 16:47:09
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 29.05.2019 o 16:26, Kris pisze:

> [...]
    będzie łatwiej mocować.
    > A zasilacz niekoniecznie musi być przy samych ledach, możesz go gdzieś w innym

    Wiem, ale o tym "małym" problemie nie pomyślałem wcześniej na etapie
    ciągnięcia nowym kabli i remontu i mam kable pod ledy dociągnięte, mam
    je podpięte pod włączniki, ale nigdzie pod drodze nie znalazło się
    miejsce na zasilacz :/
    A puszkę przy włączniku mam już tak zawaloną, że nie zmieszczę tam
    zasilacza nawet jakby taki mały się znalazł:(
    A przecież nie bedę kuł nowopomalowanych i wygipsowanych ścian... :(

    Pzdr

    --
    /__/_* /