  • 1. Data: 2019-06-04 16:32:24
    Temat: Czy ma ktoś panele PV i oscyloskop cyfrowy z FFT ?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    Czy ma ktoś panele PV i oscyloskop cyfrowy z FFT ?

  • 2. Data: 2019-06-04 17:23:44
    Temat: Re: Czy ma ktoś panele PV i oscyloskop cyfrowy z FFT ?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    W dniu 2019-06-04 o 16:32, KIKI pisze:
    > Czy ma ktoś panele PV i oscyloskop cyfrowy z FFT ?

    A to mnie zaciekawiłeś.
    Mam co prawda połowę wymaganego sprzętu, więc się nie klasyfikuję, ale i
    tak powiedz co chcesz zrobić.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2019-06-04 20:28:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-04 o 17:23, Irek.N. pisze:

    > A to mnie zaciekawiłeś.
    > Mam co prawda połowę wymaganego sprzętu, więc się nie klasyfikuję, ale i
    > tak powiedz co chcesz zrobić.

    Strzelam, że chce zobaczyć czy i jak "sieją" przetwornice.

  • 4. Data: 2019-06-04 21:06:13
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.06.2019 20:28, nadir wrote:

    > Strzelam, że chce zobaczyć czy i jak "sieją" przetwornice.

    Dokładnie. Owinąć kilka razy przewód wokół jednej żyły DC, zbocznikować
    opornikiem np 1k, jeszcze policzę to, i pooglądać w domenie czasu,
    kręcąc poziomem wyzwalania w górę i w dół. Następnie przełączyć na FFT i
    pobawić się częstotliwością próbkowania i czasem trwania.
    Trzeba obmierzyć co tam wychodzi i w jakim zakresie ale obstawiam, że po
    stronie DC będzie widać harmoniczne sieci w prądzie.
    Mam znajomych z daleka, za daleko żeby podjechać, ale skarżą się na
    zakłócania gdy wychodzi słońce. Czym mocniej świeci tym jest gorzej, a
    wyłączenie falownika natychmiast leczy problem.

  • 5. Data: 2019-06-04 21:28:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 21:06:17 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Mam znajomych z daleka, za daleko żeby podjechać, ale skarżą się na
    > zakłócania gdy wychodzi słońce. Czym mocniej świeci tym jest gorzej, a
    > wyłączenie falownika natychmiast leczy problem.

    A co to za falownik? Może jakieś gówno?
    Ja mam w chacie 5 falowników a szósty na ogrodzie i nic mi nie zakłóca :]

    L.

  • 6. Data: 2019-06-04 21:32:28
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.06.2019 21:28, Lisciasty wrote:

    > A co to za falownik? Może jakieś gówno?
    > Ja mam w chacie 5 falowników a szósty na ogrodzie i nic mi nie zakłóca :]

    Wszystkie zakłócają jak nie dałeś filtrów
    LG szczególnie. Ale są filtry do LG.

    Natomiast w PV to Fronius siedzi. Zaczyna świecić jakieś ethernety
    kablowe świrują, czujnuk temperatury pieca pokazuje głupoty.

  • 7. Data: 2019-06-04 21:40:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 21:32:46 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Natomiast w PV to Fronius siedzi. Zaczyna świecić jakieś ethernety
    > kablowe świrują, czujnuk temperatury pieca pokazuje głupoty.

    Coś mają zdrowo spier... w instalacji. Tam nie działał jakiś
    artysta plastyk, co np. puścił fazę ochronnym a bezpiecznik założył
    na neutralu? :]
    Albo macher od fotowoltaiki coś spieprzył.

    L.

  • 8. Data: 2019-06-04 21:55:06
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Dokładnie. Owinąć kilka razy przewód wokół jednej żyły DC, zbocznikować
    > opornikiem np 1k, jeszcze policzę to, i pooglądać w domenie czasu,
    > kręcąc poziomem wyzwalania w górę i w dół.

    Ale to Ci okropny high-pass wyjdzie i niewiele się dowiesz.
    Trzeba sondę wysokonapięciową (w paśmie jakie potrzebujesz można nawet
    zrobić). Ciekawiej za to może być jak prądową zapniesz.

    > Mam znajomych z daleka, za daleko żeby podjechać, ale skarżą się na
    > zakłócania gdy wychodzi słońce. Czym mocniej świeci tym jest gorzej, a
    > wyłączenie falownika natychmiast leczy problem.

    Obawiam się, że na innej instalacji efekt może być zupełnie inny.
    Daleko?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2019-06-04 21:58:07
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Natomiast w PV to Fronius siedzi. Zaczyna świecić jakieś ethernety
    > kablowe świrują, czujnuk temperatury pieca pokazuje głupoty.

    Fronius dziadostwa nie robi, to raczej górna półka (przynajmniej w
    tematach jakie używam).
    Objawy świadczą raczej o wysokich częstotliwościach, może gdzieś przy
    przekształtniku pokombinowane z ekranami jest?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2019-06-05 00:54:51
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.06.2019 21:58, Irek.N. wrote:

> [...]
    > Objawy świadczą raczej o wysokich częstotliwościach, może gdzieś przy
    > przekształtniku pokombinowane z ekranami jest?

    Nie ma ekranowanych kabli. Ale z jakiegoś powodu produkuje się filtry do PV.
    Na pewno jest to zakłócenie idące powietrzem. Laptop na bateriach, bez
    galwanicznego kontaktu, potrafi rozłączać wifi. W środku nie wygląda
    jakby miały być jakie znaczące filtry EMI. Elektronika nie jest
    ekranowana jak należy.
    Niech ktoś się pojawi z oscyloskopem kto ma PV albo niech oscyla pożyczy :-)