  • 11. Data: 2019-06-05 00:56:54
    Temat: Re: Czy ma ktoś panele PV i oscyloskop cyfrowy z FFT ?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 04.06.2019 21:55, Irek.N. wrote:

    > Ale to Ci okropny high-pass wyjdzie i niewiele się dowiesz.
    > Trzeba sondę wysokonapięciową (w paśmie jakie potrzebujesz można nawet
    > zrobić). Ciekawiej za to może być jak prądową zapniesz.

    > Obawiam się, że na innej instalacji efekt może być zupełnie inny.
    > Daleko?

    Okolice Szczyrku, ja z 3city.

  • 12. Data: 2019-06-05 01:03:00
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    > Ale to Ci okropny high-pass wyjdzie i niewiele się dowiesz.
    > Trzeba sondę wysokonapięciową (w paśmie jakie potrzebujesz można nawet
    > zrobić). Ciekawiej za to może być jak prądową zapniesz.

    Ja mam sondę Tek'a P5205 100MHz różnicową i 2 prądowe różne, jedną samą
    AC, a drugą AC/DC z hallem też chyba 100MHz albo 50, nie pamiętam.
    Mam oscyloskop, na którym zrobi się wszystko, 350MHz/5Gs. Równania można
    pisać z ręki, na windowsie.

  • 13. Data: 2019-06-05 07:54:26
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

> [...]
    > AC, a drugą AC/DC z hallem też chyba 100MHz albo 50, nie pamiętam.
    > Mam oscyloskop, na którym zrobi się wszystko, 350MHz/5Gs. Równania można

    Mam nadzieję, że w miarę nowa jednostka, pierwsze RS-y dało się zawiesić ;)
    A na serio, mam niedaleko, sprecyzuj co chcesz zobaczyć to zorganizujemy
    się.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2019-06-05 07:58:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Niech ktoś się pojawi z oscyloskopem kto ma PV albo niech oscyla pożyczy :-)

    Do szczyrku mam 15km, masz oscyla w zasięgu, Twój ruch.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2019-06-05 09:16:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 00:54:54 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Nie ma ekranowanych kabli. Ale z jakiegoś powodu produkuje się filtry do PV.

    Daj jakiś link do tego filtra bo jeszcze nigdzie czegoś takiego
    nie widziałem.

    L.

  • 16. Data: 2019-06-05 13:55:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.06.2019 07:54, Irek.N. wrote:

    > Mam nadzieję, że w miarę nowa jednostka, pierwsze RS-y dało się zawiesić ;)
    > A na serio, mam niedaleko, sprecyzuj co chcesz zobaczyć to zorganizujemy
    > się.

    Od kilku dni namawiamy gościa z Katowic co ma Fluke do pomiarów
    harmonicznych i parametrów sieci. Gość się zna tylko nie wiadomo kiedy
    będzie. Ty bez sond też niewiele zdziałasz.

    https://astat.pl//images/emc/filtrowanie/FN2200.pdf
    Filtry DC, producentów wielu. Wszyscy co robią filtry robią też na
    stronę DC.

    Żeby działał układ optymalizacji poboru prądu w funkcji oświetlenia też
    jest tam pobór impulsowy, który ładuje kondensatory. Z prądu w
    kondensatorach dolne mosfety robią sinusa sieci. To wszystko się szarpie
    prądem.

  • 17. Data: 2019-06-05 14:45:50
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    pl...

    On 04.06.2019 20:28, nadir wrote:

    >Dokładnie. Owinąć kilka razy przewód wokół jednej żyły DC, zbocznikować
    >opornikiem np 1k, jeszcze policzę to, i pooglądać w domenie czasu,

    Pamiętaj, żeby przeliczyć na energię elektronów w elektronowoltach, oraz
    sprawdzić jak się masa relatywistyczna skoryguje.

  • 18. Data: 2019-06-05 18:32:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 13:55:57 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > https://astat.pl//images/emc/filtrowanie/FN2200.pdf
    > Filtry DC, producentów wielu. Wszyscy co robią filtry robią też na
    > stronę DC.

    No i co z tego? Firmy produkują też dławiki, kompensatory mocy biernej
    i szampony dla psów. Co nie znaczy że ktoś to w domu do falownika
    doczepia.

    L.

  • 19. Data: 2019-06-05 22:29:01
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Od kilku dni namawiamy gościa z Katowic co ma Fluke do pomiarów
    > harmonicznych i parametrów sieci. Gość się zna tylko nie wiadomo kiedy
    > będzie. Ty bez sond też niewiele zdziałasz.

    Wiesz co, nie znam się, jak widać sond też nie mam, ale...
    Analizatory nie sięgają chyba tak daleko w dziedzinie częstotliwości,
    aby wykazać cokolwiek, co mogło by zagrozić łączności WiFi.
    Zastanawiałeś się co energetycy mierzą i jakie sprzęty posiadają?

    Hz...kHz...MHz...GHz... :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 20. Data: 2019-06-05 22:38:33
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.06.2019 18:32, Lisciasty wrote:

    > No i co z tego? Firmy produkują też dławiki, kompensatory mocy biernej
    > i szampony dla psów. Co nie znaczy że ktoś to w domu do falownika
    > doczepia.

    Harmoniczne powoduję szybsze psucie się innych urządzeń, kondensatorów,
    cewek w elektromagnesach, uzwojeń w silnikach, szczególnie pomp ciepła.
    Same panele dostają szpilkami wysokiego napięcia. Kable dostają drobnych
    przebić co po latach skutkuje wybijaniem różnicówek bez powodu.

    Natomiast producenci elektroniki nie dają filtrów, bo biją się na ceny
    żeby pozornie ich produkty były tańsze, mniejsze. Taki filtr dobrze
    zrobiony zajmuje mnóstwo miejsca w obudowie, więc go tam po prostu nie ma.