  • 21. Data: 2019-06-05 22:45:59
    Temat: Re: Czy ma ktoś panele PV i oscyloskop cyfrowy z FFT ?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.06.2019 22:29, Irek.N. wrote:

    > Wiesz co, nie znam się, jak widać sond też nie mam, ale...
    > Analizatory nie sięgają chyba tak daleko w dziedzinie częstotliwości,
    > aby wykazać cokolwiek, co mogło by zagrozić łączności WiFi.
    > Zastanawiałeś się co energetycy mierzą i jakie sprzęty posiadają?

    Mierzą do 64 tej harmonicznej chyba ale to jest EMI. RFI to wysokie
    megaherce w górę i do tego wystarczą zwykle pierścienie ferrytowe,
    proszkowe czy jakieś inne kompozyty. Dobór zależy od częstotliwości.

    Zakłócenia trzeba rozróżnić na te promieniowane w przestrzeń i te
    przenoszące się po kablach. Te po kablach to zwykle harmoniczne sieci
    zasilającej ale one są odpowiedzialne za udary prądowe, walące w
    urządzenia w domu.
    Przez harmoniczne może nawet źle naliczać licznik prosumencki.

  • 22. Data: 2019-06-05 22:53:34
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Mierzą do 64 tej harmonicznej chyba ale to jest EMI. RFI to wysokie
    > megaherce w górę i do tego wystarczą zwykle pierścienie ferrytowe,
    > proszkowe czy jakieś inne kompozyty. Dobór zależy od częstotliwości.

    Ok, sądziłem że kończą w okolicach h50, ale to bez znaczenia.
    Pisałeś, że WiFi pada na notebooku nie podłączonym do sieci, a więc
    raczej wysokie częstotliwości. Co chcesz zmierzyć przy pomocy gościa z
    Flukiem?

    Ok, więcej nie wiem, nie pomogę.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 23. Data: 2019-06-05 23:21:43
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 05.06.2019 22:53, Irek.N. wrote:

> [...]
    > Pisałeś, że WiFi pada na notebooku nie podłączonym do sieci, a więc
    > raczej wysokie częstotliwości. Co chcesz zmierzyć przy pomocy gościa z

    Ale też termometry na 1-wire padają gdzie zasilanie jest z akumulatora.
    Tak jakby duża energia roznosiła się zasilaniem i promieniowała z kabli
    elektrycznych. Nie ma jak wypróbować PV bez podłączenia do zasilania.

    Ja osobiście znam przypadek gdzie falowniki LG do silników powodowały
    znikanie kamer IP na kablach.

  • 24. Data: 2019-06-06 00:15:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 22:39:10 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Harmoniczne powoduję szybsze psucie się innych urządzeń, kondensatorów,
    > cewek w elektromagnesach, uzwojeń w silnikach, szczególnie pomp ciepła.
    > Same panele dostają szpilkami wysokiego napięcia. Kable dostają drobnych
    > przebić co po latach skutkuje wybijaniem różnicówek bez powodu.

    Trzymasz godzinę dziennie telefon przy głowie a przejmujesz się
    szpilkami w panelach. Załóż sobie czapeczkę z folii aluminiowej
    i się wyluzuj :]

    L.

  • 25. Data: 2019-06-06 17:16:32
    Od: <test>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ale też termometry na 1-wire padają gdzie zasilanie jest z akumulatora.

    Z zupełnie innych powodów.

    >Tak jakby duża energia roznosiła się zasilaniem i promieniowała z kabli
    >elektrycznych.

    Niedługo spadnie ci na dom jakiś zakłócony satelita.

  • 26. Data: 2019-06-06 18:11:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-05 o 00:56, KIKI pisze:

    > Okolice Szczyrku, ja z 3city.

    Napisz do mnie na priv ( ale dużymi abym zobaczył bo to adres spamerski
    mam) i podaj namiary na nich, zadzwonię i się umówię gdzieś na przyszły
    tydzień jak znajdę trochę czasu, podjadę do nich i zobaczę co z tym zrobić.

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2019-08-16 11:38:00
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 05.06.2019 o 00:54, KIKI pisze:
    > Na pewno jest to zakłócenie idące powietrzem. Laptop na bateriach, bez
    > galwanicznego kontaktu, potrafi rozłączać wifi.

    ...ale druga strona komunikacji Wi-Fim czyli AP już galwaniczny kontakt
    z siecią DC ma.

    --
    Pozdr
    Sebastian Rusek