  • 21. Data: 2009-01-19 12:05:56
    Temat: Re: Ponadnormatywne zużycie gazu
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    hephalump pisze:

    > Nie jestem specem ale może ktoś wie czy praca pieca w takich warunkach
    > nie może wpływać na większe zużycie gazu.

    Duży nawiew szkodzi, brak nawiewu jeszcze bardziej.
    Jednak chyba zażegna problem - zmontuje przekaźnik z termometrem do
    kotła. Coś jak sterownik tylko kocioł i tak nie ma zaawansowanej
    automatyki wewnątrz wiec działanie na zasadzie włącz/wyłącz wystarczy.
    bo kiedy jest sterownik to nie pracuje tez pompa.

  • 22. Data: 2009-01-19 17:10:03
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gotowanie nie więcej jak 20zł (mierzone latem).
    > Bo przy szerszych obliczeniach wyszło ze na m2 potrzeba 330W ciepła co
    > jest 2x tyle co norma przewiduje.
    > ani mrozów trzaskających nie ma ani wiatrów wielkich.
    > Jednak z roku an rok poprawia się jakoś termoizolacje budynku lub
    > zmniejsza zużycie ciepła. np wszędzie podwieszany sufit, nowe ocieplone
    > drzwi, nowe okna, nowy kocioł a i tak idzie tyle gazu co przy starym
    > ogrzewaniu.
    > W tym roku bedzie docieplenie poddasza wełną. Ale jak to nie pomoże to już

    To masz zuzycie jakies 450-500 m3 czyli wychodzi ze masz 16 m3/doba
    Czyli troche za duzo.
    Proponuje Ci zalaczac piec recznie, np na 5 h dzienie. Bedziesz mial
    oszczedniej.
    Co do otwartej klatki schodowej to faktycznie obecne projekty sa fatalne pod
    tym wzgledem. Ludziom sie podoba ale praktyka nakazuje odzielic gore od
    dolu.
    Ocieplenie welna poddasza pomoze tylko zacznij oszczedzac bo przy tej sumie
    to na welne nie starczy.

  • 23. Data: 2009-01-19 18:09:48
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Kudlaty pisze:

    > Proponuje Ci zalaczac piec recznie, np na 5 h dzienie. Bedziesz mial
    > oszczedniej.

    To niestety fikcja. Mieszkam z osoba tak ciepłolubna co bez 26*C nie
    zaśnie :(
    Ja np nie mogę wytrzymać siedząc przy komputerze przy przepisowych 21*C,
    jest mi po prostu zimno w dłonie i stopy.
    Poza tym budynek ma duża pojemność cieplna wiec wychładzanie bedzie
    powodować większe koszta.

    > Co do otwartej klatki schodowej to faktycznie obecne projekty sa fatalne
    > pod tym wzgledem. Ludziom sie podoba ale praktyka nakazuje odzielic gore
    > od dolu.

    Teraz jest oddzielone jednak ciepło przechodziło przez betonowe schody.

    > Ocieplenie welna poddasza pomoze tylko zacznij oszczedzac bo przy tej
    > sumie to na welne nie starczy.

    Na razie skonstruuję sterownik do pieca. Już jutro zacznie działać.

  • 24. Data: 2009-01-19 18:22:17
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Próby zatrzymania impetu nawiewu nie pomogły. Nadal jest zimno. Po prostu
    > cug w kominie jest potworny bo komin wewnątrz budynku dużej średnicy i
    > wysoki (10m).

    Masz kocioł z otwartą komorą spalania ????

  • 25. Data: 2009-01-19 19:26:19
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Jakiej wełny? Ja mam styropian. :-)

    A więc sprawdziłem, odciąłem zbiornik na 120l na chwilkę od instalacji
    wodnej, zanotowałem temp. na początku i ilość gazu wg licznika, potem
    podgrzałem wode o kilka stopni i znowu odczyt z licznika gazu. Z licznika
    wyszło mi, że zużył 86l gazu na podgrzanie wody o 3*C, a z obliczeń, że
    powinien zużyć 44l gazu, a więc sprawność kotła 50%. :-)

    Coś tu nie gra, powtórze eksperyment na dłuższym odcinku czasu. :-)

  • 26. Data: 2009-01-19 19:40:39
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    nom pisze:

    > Jakiej wełny? Ja mam styropian. :-)

    To bez różnicy. Jak jesz gorącą zupę to też dmuchasz na łyżkę, mimo że
    Twój oddech jest cieplejszy niż otaczające powietrze, prawda ? No a mimo
    to dużo szybciej stygnie :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 27. Data: 2009-01-19 19:46:29
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    "Piotr_Boncza" <o...@m...com> wrote in message

    > Inny numer, który potrafi kosmicznie powiększyć zużycie gazu to zamontowanie
    > termostatu sterującego kotłem w pomieszczeniu, w którym są głowice na
    > grzejnikach. Na głowicach 21' termostat na 22' i kocioł pracuje cały czas.
    > Częstym błędem jest też ustawienie zbyt niskiej temperatury na kotle. Skutek
    > podobny :)

    Piotrze, czy mógłbyś napisać co oznacza 'zbyt niska temperatura na kotle'
    zakładając że kocioł bez kondensacji ?
    Nie twierdzę że nie jest tak jak piszesz, po prostu wpływu temperatury na kotle
    na zużycie gazu nie zdążyłem jeszcze przećwiczyć w praktyce i jestem ciekaw jak
    to jest.

    Póki co jestem pewien że zbyt wysoka temperatura wody pogarsza subiektywny
    komfort cieplny
    Przebywanie w pobliżu gorącego grzejnika nie jest przyjemne, a po wyłączeniu
    pieca przez termostat nagrzane grzejniki nadal odnoszą temperaturę pomieszczenia
    poszerzając zakres jej wahań.
    Nie wiem jaki % załączenia pieca do czasu spoczynku przyjąć jako poprawny - ten
    wskaźnik wydaje mi się dość sensowny ?
    Teoretycznie z tego co wiem podczas grzania CO piece nie korzystają z modulacji
    (prócz startu) a oddawanie ciepła do wymiennika przy większej róznicy temperatur
    powinno odbywać się raczej sprawniej niż przy mniejszej różnicy temperatur.
    Oczywiście mogę się mylić...

    TomekD

  • 28. Data: 2009-01-19 21:01:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nom wrote:
    > Notuje codziennie spalanie gazu mojego kotła Vitopend 100, łacznie z
    > temp. dzienną i nocną. :-)
    > Zauważyłem, że były takie okresy, że kocioł przez 1-2 dni brał po
    > 14-15m3 na dobę, a na następny dzień 9-10m3. Trudno mi to
    > wytłumaczyć, bo temp. na zewnątrz była podobna. :-)
    > Ja mogę zbadać mniej więcej kaloryczność gazu podgrzewając wodę w
    > zamkniętym i zaizolowanym zbiorniku C.W.U. i dzisiaj dokonam pomiarów
    > to napiszę co i jak, ale akurat od paru dni wszytsko jest OK, to
    > znaczy kocioł zużywa 8m3 gazu na dobę.

    może warto zainwestować 600 zł w ciepłomierz.

  • 29. Data: 2009-01-19 21:05:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Osadnik wrote:

> [...]
    > 21*C, jest mi po prostu zimno w dłonie i stopy.
    > Poza tym budynek ma duża pojemność cieplna wiec wychładzanie bedzie

    no cóż...

    jak sie lubi mieć upały to sie za to płaci.

    jak wy w domu robicie soebie oranżerie to płacicie jak za grzanie oranżerii.

    jest spora różnica w zapotrzebowaniua dla domu na 20 st a na 26 st.

  • 30. Data: 2009-01-19 21:37:26
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > jak wy w domu robicie soebie oranżerie to płacicie jak za grzanie
    > oranżerii.

    Mnie satysfakcjonuje 22- 23*C ,niby tylko taka niewielka różnica od 21
    ale mogę wytrzymać. I tak nic nie pobije znajomego u którego siedziałem
    w kurtce bo miał 16*C w pokoju.

    > jest spora różnica w zapotrzebowaniua dla domu na 20 st a na 26 st.

    Tylko jedna sobą i tylko w jednym pomieszczeniu. walczę z mitem ze w
    nocy musi by ciepło i sam zakręcam grzejnik na noc. Dlatego jestem na
    etapie jednak kombinowania sterownika własnej roboty który cichaczem na
    noc wyłączy ogrzewanie i z 30 minut przed planowaną pobudka uruchomi go
    na nowo..