  • 1. Data: 2010-05-28 10:13:30
    Temat: Porotherm 25 cm + welna 12 cm, a Porotherm 25 cm + welna 10 cm.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    "Szlag mnie trafia", bo na pewnej budowie w projekcie architektonicznym była ściana
    wypełniająca:

    - Panele osłonowe 12 mm
    - Szczelina powietrzna 23 mm
    - Wełna mineralna 12 cm
    - Porotherm 25 cm (nie wiem jaki, pewnie normalnie murowany)
    - Tynk gipsowy 15 mm

    a wykonawca sobie rozkosznie "zaoszczędził" zmieniając wełnę 12 cm na wełnę 10 cm, co
    odkryłem po 2 latach dość przypadkowo (naprawa
    okna).

    Teoretycznie można wzywać wykonawcę do przywrócenia do stanu projektowego, ale droga
    długa i kosztowna (nie po dobroci).

    Inne roziązanie to np. wezwanie do wypłaty jakiegoś odszkodowania.

    I tak się zastanawiam, czy różnica w oporze cieplnym tej ściany będzie bardzo duża,
    czy duża, czy średnia.

    Policzyć kalkulatorem współczynniki U czy opory R to umiem, ale mam na myśli
    praktyczne spostrzeżenia układu Porotherm 25 cm
    (prawdziwy Wienerberger przyjeżdżał na budowę) + wełna (chyba Knauf z zewnętrzną
    czarną powłoką izolacyjną) + panele wentylowane.

    Większość tutaj to "styropianowcy", ale może ktoś miał podobny do powyższego układ
    ściany (panele osłonowe najmniej ważne, może być
    np. klinkier najlepiej ze szczelinbą powietrzną).
    THX

  • 2. Data: 2010-05-28 11:00:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ja bym założył sprawe bez pytania i dopiero wtedy zaczal rozmawiac.
    jak bedzie przed faktem ( zakladam, ze jeszcze istnieje na rynku jesli
    nie to sprawe cywilna) to inaczej bedzie rozmawial.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 3. Data: 2010-05-28 11:33:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Ja bym założył sprawe bez pytania i dopiero wtedy zaczal rozmawiac.

    Co wy tak lubicie po sądach latać
    Wtopił byś kasę stracił czas i tyle

    >jak bedzie przed faktem ( zakladam, ze jeszcze istnieje na rynku jesli
    >nie to sprawe cywilna) to inaczej bedzie rozmawial.

    To chyba sprawe kierbudowi założyć bo potwierdził że wykonanie jest zgodne z
    projektem.
    A wykonawca oleje, powie inwestor odebrał więc jest ok.
    Na miejscu wykonwcy twierdziłbym że dawałem zgodnie z projekltem a któ w
    ciągu tych dwóch lat to zmienił to nmnie nie obchodzi
    Inwestor nie ptrzał z czego mu buduja niech ma pretensje do siebie.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-05-28 12:59:41
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    Uwaga- na przykąldzie styropianu 13 cm a 10 cm.
    Różnice są zauważalne przy silnych mrozach rżedu -20 i niższej. Przy mrozach
    rzędu do -12, -14 różnice są pomijalne.

    Poza tym dziwna jest Twoja sytuacja. Nie widziałeś faktur za wełnę? Jelsi
    nie byłeś na budowie to co robił
    inspektor nadzoru, który ma dbać o dobro inwestora?
    Kto oddawał dziennik budowy, nie bytło tam wpisaów o budowie wg projektu?
    Ja bym sobie dał spokój w sprawie sądów. Polubowne załatwienie sprawy np w
    ramach reklamacji niech coś w formie prac budowlano-wykończeniowych Ci
    zrobią (jesli jest jeszcze coś do zrobienia).
    T.

  • 5. Data: 2010-05-28 16:15:48
    Od: M <M...@w...pl>

    kris pisze:

> [...]
    > ciągu tych dwóch lat to zmienił to nmnie nie obchodzi
    > Inwestor nie ptrzał z czego mu buduja niech ma pretensje do siebie.

    A z kim masz umwowę? Z deweloperem (inwestorem). I dlatego trzeba podać
    do sądu inwestora (czyli dewelopera). Pod warunkiem, że w umowie
    wyraźnie było napisane, że miało być 12cm.

    Oczywiście sprawa jest trudna, bo WSZYSTKIM (od kierbuda przez
    inspektora, po wykonawcę i inwestora) będzie zależało na uwaleniu sprawy.

    M.

  • 6. Data: 2010-05-29 10:18:08
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Pytanie: czy i jaki był wymagany współczynnik przenikania ciepła dla ściany
    zewnętrznej, dla przedstawionego do zatwierdzenia projektu budowlanego, w
    2006 roku (budynek mieszkalny oddany do użytkowania 2008 r.?

    Chodzi mi po głowie U(max) = 0,30 dla ściany oraz U(max) = 0,25 dla
    stropodachu.

    Ale czy był wymagany dla ściany, czy jedynie dla lokalu/budynku?

    Dziś (2010 r.) powyższe wartości są wymienione w ZAŁĄCZNIKU Nr 2
    WYMAGANIA IZOLACYJNOŚCI CIEPLNEJ I INNE WYMAGANIA ZWIĄZANE Z OSZCZĘDNOŚCIĄ
    ENERGII do ROZPORZĄDZENIA w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

    Czy analogiczne obowiązywały przed zmianą z 01.01.2009 r. ?

    I pytanie drugie:
    W jaki sposób jest sprawdzane przez urząd spełnienie wymienionych wymagań
    izolacyjności cieplnej przez przedłożony do zatwierdzenia projekt budowlany ??

    -----

    > Oczywiście sprawa jest trudna, bo WSZYSTKIM będzie zależało na uwaleniu
    sprawy.