  • 1. Data: 2010-05-28 09:19:43
    Temat: Układanie drewna/czas schnięcia
    Od: "Adam R" <r...@i...pw.edu.pl>

    Witam!
    Chciałbym nietypowo ułożyć drewno kominkowe. Wszędzie piszą/pokazują by
    układać je tak aby miejsca cięcia (albo jedno z nich) było na zewnątrz, np
    tu: http://images38.fotosik.pl/191/cdff1068a220a8acmed.j
    pg.
    Chciałbym trzymać drewno za budynkiem przy ogrodzeniu tak jak "narysowałem"
    niżej (widok z góry):

    x------------------------------- ogrodzenie
    x drewno
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ściana budynku

    Mam taką długą wąską kiszkę - szerokość 0,5m głębokość 4m. Ponieważ ciężko
    się je układa "prawidłowo" a później zdejmuje (osypuje się) chciałbym je
    ułożyć równolegle do linii ściany i ogrodzenia w kilku filarach/rzędach.
    Oczywiście zrobię drewutnię, tak by nie niszczyć ściany i ogrodzenia. Będzie
    wentylacja - dystanse od ściany i od dołu.Mam tylko wątpliwość - czy takie
    drewno wyschnie w sensownym czasie?

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi/rady
    Adam Rogalski

  • 2. Data: 2010-05-28 12:01:18
    Temat: Re: Układanie drewna/czas schnięcia
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Adam R" <r...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Chciałbym nietypowo ułożyć drewno kominkowe. Wszędzie piszą/pokazują by
    > układać je tak aby miejsca cięcia (albo jedno z nich) było na zewnątrz, np
    Z tego co ja wiem, drewno (do wyschnięcia) należy układać warstwami
    prostopadłymi do siebie. Czyli u Ciebie jedna poprzecznie do ściany następna
    wzdłuż itd. oczywiście warstwa nie musi mieć jednego kierunku na całej
    długości. Wtedy znacznie łatwiej uzyskać regularne bryły nawet bez bocznych
    ścianek a i przepływ powietrz pewnie lepszy - no i nie osypuję się jak przy
    modelu monokierunkowym. Zauważ, że tak zawsze spakowane jest drewno w
    paletach.
    qaz

  • 3. Data: 2010-05-28 12:29:31
    Od: JUMBO <m...@p...usunto.onet.pl>

    W dniu 2010-05-28 11:19, Adam R pisze:
    > Witam!
    [..]

    Pamiętajcie tylko ze drewno do kominka nie może być składowane bliżej
    niż 4 metry od granicy działki
    (Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 80 poz. 563 Rozdział 2 par.4 pkt 6, przed
    chwilą dzwoniłem do straży poż)
    Tez mam fajne miejsce za budynkiem ale mam i sąsiada z którym się nie
    dogadam.
    Maciek
    m...@p...usunto.onet.pl

  • 4. Data: 2010-05-28 12:42:18
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 28.05.2010 14:29, JUMBO wrote:
> [...]
    > chwilą dzwoniłem do straży poż)
    > Tez mam fajne miejsce za budynkiem ale mam i sąsiada z którym się nie
    fajnie:)
    Ja mieszkam w szeregowcu, działkę mam szerokości 9m, z tego wynika że
    drewno mogę ułożyć tylko na samym środku działki w pasie szerokości 1m.
    Chciałbym to zobaczyć w praktyce.
    Na szczęście mam normalnych sąsiadów:)

  • 5. Data: 2010-05-28 21:21:37
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Zauważ, że tak zawsze spakowane jest drewno w paletach.

    Tu akurat chodzi o co innego.
    W tym sposobie układania, który podajesz, wchodzi mniej drewna na 1m^3.
    I o to chodzi sprzedawcy.

    A tak przy okazji - palety to drugi rodzaj oszustwa.
    Niby sprzedają paletę na wysokość 1m i mówią że to 1m^3
    A naprawdę to 0,8m*1,2m*1m=0,96m^3

    Sprzedawców drewna jest tylu na rynku, że warto wybrać "niekanciarza" i nie
    nabierać się na układanie w poprzek, metry nasypowe, palety itp. :)

  • 6. Data: 2010-05-30 13:51:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JUMBO wrote:
> [...]
    > chwilą dzwoniłem do straży poż)
    > Tez mam fajne miejsce za budynkiem ale mam i sąsiada z którym się nie

    kolejny debilizm... drewno trzymac na środku działki :)