  • 11. Data: 2009-03-11 13:22:11
    Temat: Re: Porządkiogródkowe - Warszawa - czy ktoś zna kogośporządnego i niedrogiego?
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    Sloneczka,

    ale ja nie mam do przycinania całego sadu, tylko renklodę i antonówkę.
    I jedną jabłoń do wycięcia, bo się....nie udała.

    Więc może nie rozwijajmy całej procedury ogrodniczej, łacznie ze spijaniem
    fachowca, do dwóch drzew.

    Poza tym, wszyscy się mądrzycie, a nikt nie podał konkretnego namiaru.
    Mądrzyć to się w sumie każdy...ten no....umie.

    M.

  • 12. Data: 2009-03-11 13:44:31
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009, Vilar wrote:

> [...]
    >
    > Poza tym, wszyscy się mądrzycie, a nikt nie podał konkretnego namiaru.
    > Mądrzyć to się w sumie każdy...ten no....umie.

    Takiego detalisty fachowca to na pewno nie znajdziesz.

    Ale może zrób zdjęcie korony tych drzewek na tle nieba z dwóch boków.
    Chodzi o to żeby było widać dokładnie gałązki.
    Wystaw gdzieś te zdjęcia a my zaznaczymy gdzie ma być cięte.
    Później możesz ciachnąć wg zdjęcia albo oklejasz białą taśmą papierową
    miejsca cięcia. Znalezienie prostego gościa "chodź pan ciachnij" powinno
    być łatwe i tanie. Musisz wytłumaczyć człowiekowi, że ma ciąć w środku
    taśmy bo w ten sposob dowiesz się czy jakieś gałązki poległy nadmiarowo.

    I jeszcze apel. Niech ktoś z grupy kto ma blisko do Warszawy pojedzie
    i podgoli te drzewka.

    Pozdr.
    D.P.

  • 13. Data: 2009-03-11 13:57:43
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    > I jeszcze apel. Niech ktoś z grupy kto ma blisko do Warszawy pojedzie
    > i podgoli te drzewka.

    Nie no, tak bezczelna to nie jestem :-)))))).

    Problem w Wawce polega na tym, że albo ma się do czynienia z Panem Złotą
    Rączką, co to ogoli śnieguliczkę, bo mu grabie nie wchodzą, albo z firmami
    od"zakładania zieleni".

    Te firmy z kolei nie muszą oznaczać, że ma się do czynienia z kimś, kto zna
    się na drzewach, roślinach itd.
    Sama znam ludzi, którzy założyli taką firmę, bo nie bardzo wiedzieli co ze
    sobą zrobić. No i kładą teraz systemy nawadniania, trawę z rolki,
    "projektują" ogródki na jedno kopyto pełne ostrokrzewów, clematisów i innych
    popularnych obsadzaczy grządek i ścian.

    Pana Złotą Rączkę to nawet mam.

    Ale chciałam, żeby może ktoś przyszedł i zrobił to wszystko razem.
    I jak najbardziej za uczciwe pieniązki.
    Tylko na zasadzie Dobrej Praktyki :-))). A nie "ja tu i tam sobie dziabnę",
    a Ciebie szlag trafi.
    Stąd zasięganie języka na grupie.

    Ale poszukam jeszcze na własną rękę.
    Przecież muszą być np. jacyś działkowcy, czy ludzie posiadający ogrody, z
    doświadczniem nabytym przez lata we własnych ogródkach, a którzy chcą sobie
    dorobić (np. do emerytury). I właśnie o kogoś takiego mi chodziło, bo kogoś
    takiego to niestety nie znam.

    M.

  • 14. Data: 2009-03-11 14:00:53
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    A że jeszcze dopiszę,

    Na renklodzie mi zależy, bo rodzi jak głupia i jakie pychoty, o jaaa....
    skarb nie drzewo.

    M.

  • 15. Data: 2009-03-11 14:28:25
    Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009, Vilar wrote:

    > A że jeszcze dopiszę,
    >
    > Na renklodzie mi zależy, bo rodzi jak głupia i jakie pychoty, o jaaa....
    > skarb nie drzewo.
    >
    > M.

    Nie ma obowiązku cięcia. Jeśli dobrze rodzi to daj jej spokój.
    Zauważ, że sposoby cięcia co jakiś czas się zmieniaja. A ja osobiście
    uważam, że cięcie ma na celu osłabić roślinę po to by ta próbowała
    zostawić jak najwięcej potomstwa przed zgonem.

    D.P.

  • 16. Data: 2009-03-11 15:46:15
    Od: s...@o...eu

    > Ale poszukam jeszcze na własną rękę.

    I to jest najlepszy pomysł.

> [...]
    > dorobić (np. do emerytury). I właśnie o kogoś takiego mi chodziło, bo kogoś

    Wybierz się na spacerek w sobotę/niedzielę do ogrodu działkowego. Tam naocznie
    przekonasz się, który z działkowiczów swoje drzewka ma przycięte fachowo. Potem
    już tylko miła rozmowa i zaproszenie do dorobienia paru złotych w Twoim
    ogrodzie. Licz się jednak z tym, że taki fachura podpowie jeszcze kilka
    kwestii, które jego zdaniem warto byłoby zrobić roślinkom. Tak czy owak,
    wygrasz na tym Ty i Twoje rośliny.

    Pozdrawiam pogodnie

  • 17. Data: 2009-03-11 22:04:44
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Użytkownik Darek Pakosz napisał:

> [...]
    > uważam, że cięcie ma na celu osłabić roślinę po to by ta próbowała
    > zostawić jak najwięcej potomstwa przed zgonem.

    Dzięki
    Napisałeś to, co tak sekretnie myślałam

    Pozdrawiam, Barbara

  • 18. Data: 2009-03-11 23:07:01
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gp9ci0$5cb$1@inews.gazeta.pl Barbara Miącz
    <s...@i...te.ria.pl> napisał(a):

    > Dzięki
    > Napisałeś to, co tak sekretnie myślałam

    Hejka. Od dawna wiadomo, że cięcie to zabobon. :-)
    Pozdrawiam racjonalistycznie Ja...cki

  • 19. Data: 2009-03-11 23:52:12
    Od: "?" <n...@o...pl>

> [...]
    >
    > Poza tym, wszyscy się mądrzycie, a nikt nie podał konkretnego namiaru.
    > Mądrzyć to się w sumie każdy...ten no....umie.

    Ikselka największy mędrol. Ty kup za tysiąc zł piłę spalinową,
    za parę zł reczną i tnij sam - te w pień bez wiedzy.
    Cięcia pielęgnacyjne eksperymentalnie także sam.
    Ja wycinam i przecinam z wiedzą, ale jestem pewien,
    że Ty dasz sobie radę bez "niezbędnej" wiedzy.
    Powodzenia.

  • 20. Data: 2009-03-11 23:58:23

    A ja osobiście
    uważam, że cięcie ma na celu osłabić roślinę po to by ta próbowała
    zostawić jak najwięcej potomstwa przed zgonem.

    A ja podejrzwam, że wypiłeś zbyt dużo gorzałki dzisiaj.
    Oby nie za d........ .:-D