  • 1. Data: 2009-03-02 23:40:21
    Temat: wapnowanie trawnika
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Witam ponownie!

    Mam pytanie odnośnie wapnowania:

    Chciałem kupić wapno dolomitowe. Na worku przeczytałem, że dawka wynosi
    ok 2-3 kg/10 m2. mam ok. 500 m2 trawnika i trochę drzewek owocowych.
    Z rachunku wynika więc... ok 125 kg, mam rację?

    Czy mogę zamiast tego użyć zwykłego wapna budowlanego (zostało mi trochę
    po budowie)?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2009-03-03 09:08:05
    Temat: Re: wapnowanie trawnika
    Od: Panslavista <p...@g...com>

    On 3 Mar, 00:40, Cyklista <c...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Z rachunku wynika więc... ok 125 kg, mam rację?
    >
    > Czy mogę zamiast tego użyć zwykłego wapna budowlanego (zostało mi trochę

    Lepsza saletra wapniowa. Wapno budowlane nie nadaje się bez
    odpowiedniej przeróbki...

  • 3. Data: 2009-03-03 20:17:28
    Od: "?" <n...@o...pl>

> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Przemek

    Lepsza saletra wapniowa. Wapno budowlane nie nadaje się bez

    W glebie się przerobi, ale dolomitowe znacznie lepsze.
    Saletra wapniowa jest droga.

  • 4. Data: 2009-03-03 21:23:35
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gohqp2$l2j$1@news.dialog.net.pl Cyklista
    <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > owocowych. Z rachunku wynika więc... ok 125 kg, mam rację?
    >
    > Czy mogę zamiast tego użyć zwykłego wapna budowlanego (zostało mi

    Hejka. Wapna budowlane są spoiwami uzyskiwanymi albo z kamienia
    wapiennego CaCO3 , mogą być także z dolomitu CaCO3 Y MgCO3 lub z margla
    wapiennego (wapienia zawierającego ił) przez wypalanie w temperaturze
    pomiędzy 1000 a 1200 !C. Podczas wypalania zostaje wydalony dwutlenek węgla
    CO2 i pozostaje wapno palone CaO.
    Z tego powodu (agresywna forma tlenkowa) nie powinno być używane do
    wapnowania gleb lekkich.
    Osobiście w ramach walki z mchem posypałem własny działkowy trawniczek
    grubą warstwą wapna budowlanego. Wysypałem worek 50 kg na powierzchnię około
    1 ara trawnika. Trawie nic się nie stało, mech zrudział ale po paru
    tygodniach wrócił do normy. :-(
    Pozdrawiam szaleńczo Ja...cki

  • 5. Data: 2009-03-05 20:48:15
    Od: Cyklista <c...@i...pl>

    Dirko pisze:
    Trawie nic się nie stało, mech zrudział ale po paru
    > tygodniach wrócił do normy. :-(

    Jaki z tego morał?

    Działa szybko ale krótko?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 6. Data: 2009-03-05 22:37:11
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:gopdq7$m4a$2@news.dialog.net.pl Cyklista
    <c...@i...pl> napisał(a):

    > Jaki z tego morał?

    Hejka. Na mech nie ma mocnych.
    Pozdrawiam odpornie Ja...cki

  • 7. Data: 2009-03-06 12:03:53
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    > W wiadomości news:gopdq7$m4a$2@news.dialog.net.pl  Cyklista

    >    Hejka. Na mech nie ma mocnych.

    Słoneczko z nim sobie radzi.
    :-)

    Pozdrawiam pogodnie

  • 8. Data: 2009-03-06 12:28:42
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "skryba" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Słoneczko z nim sobie radzi.
    > :-)
    >
    > Pozdrawiam pogodnie

    Grabie do mchu. Trzeba trawnik wyczesywać, duży mechanicznie, mały,
    przydomowy ręcznie.
    Jest to jedna z prac pielęgnacyjnych...

  • 9. Data: 2009-03-06 12:45:33
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:098b.000000ff.49b11129@newsgate.onet.pl skryba
    <s...@o...eu> napisał(a):

    > Słoneczko z nim sobie radzi.
    > :-)

    Hejka. Czyżby to była zawoalowana propozycja wykarczowanie drzew i
    krzewów na działce? ;-)
    Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

  • 10. Data: 2009-03-06 15:41:14
    Od: "skryba" <s...@o...eu>

    >    Hejka. Czyżby to była zawoalowana propozycja wykarczowanie drzew i
    > krzewów na działce? ;-)
    >                    Pozdrawiam ekstyrpacyjnie Ja...cki

    Ależ skądże. Co też Tobie przyszło do głowy.
    Kombinuję właśnie, co by tu jeszcze dosadzić
    i gdzie to ewentualnie upchnąć.
    :-)

    Pozdrawiam pogodnie