  • 1. Data: 2012-07-11 23:28:41
    Temat: Prawo budowlane - budynek gospodarczy do 25m2 a warunki zabudowy (czy konieczne)..
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    Witam..
    Pytałem na grupie prawo ale tam cisza..
    Mam działkę o wymiarach 25x40m (25m wzdłuż jezdni 40m wzdłuż drogi
    wewnętrznej która ma być przekazana gminie) dla której wydane są warunki
    zabudowy dla domku jednorodzinnego (nie ma planu).. jest tam określone
    że mogę postawić dom w obszarze oddalonym od skraju jezdni o 15m (czyli
    jakieś 13m od granicy działki) oraz 6m od granicy z drogą wewnętrzną..
    generalnie dla domku warunki mi pasują ale chciałbym też postawić sobie
    mały budynek gospodarczy (wiadomo jakieś narzędzia itp.).. i nie mogę
    nigdzie się doczytać czy na taki budynek też muszę mieć warunki
    zabudowy.. bo że mogę budować na zgłoszenie to już znalazłem, odległości
    też muszą być odpowiednie itp. to wszystko jest jasne.. ale właśnie -
    czy taki budynek musi być uwzględniony w warunkach zabudowy? a jeśli nie
    to czy mogę go zaplanować w innym miejscu niż granice wyznaczone przez
    warunki dla domu?
    Proszę o informację kogoś kto wie bo póki co warunki są na poprzedniego
    właściciela i nie wiem czy przepisywać je na siebie bez zmian czy
    występować o nowe z bud. gospodarczym.. wolałbym przepisać te aktualnie
    ale też wolałbym mieć komórkę..
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-07-12 08:43:37
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
    > czy taki budynek musi być uwzględniony w warunkach zabudowy? a jeśli nie
    > to czy mogę go zaplanować w innym miejscu niż granice wyznaczone przez
    > warunki dla domu?

    dla budynku na zgłoszenie nie obowiązują warunki zabudowy czyli budujesz tam
    gdzie chcesz (zachowując przepisowe odległosci od granic 3m i 4m jesli
    sciana z oknami).
    Ale rozważ budowę takiego budynku jako powiązanego z budynkiem mieszkalnym -
    bedziesz miał znacznie mniejsze podatki.

    b.

  • 3. Data: 2012-07-12 09:07:22
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    > dla budynku na zgłoszenie nie obowiązują warunki zabudowy czyli budujesz
    > tam gdzie chcesz (zachowując przepisowe odległosci od granic 3m i 4m
    > jesli sciana z oknami).

    Dziękuję bardzo za informację, czyli warunki przepisuję jak są..

    > Ale rozważ budowę takiego budynku jako powiązanego z budynkiem
    > mieszkalnym - bedziesz miał znacznie mniejsze podatki.

    A znacznie to mniej więcej ile?

    Bo dom powstanie dopiero (o ile powstanie) za kilka lat i jakiś garaż
    pewnie będzie, a komórka przyda się na już..

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-07-12 10:46:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Ale rozważ budowę takiego budynku jako powiązanego z budynkiem
    > mieszkalnym - bedziesz miał znacznie mniejsze podatki.

    Tzn? Wybijam w garazu wejście z tyłu i tam dobudowauję komórkę na graty?
    Wybicie drzwi na pozwolenie i projekt a czy taka komórka nie związana z
    gruntem może być do tej ściany przytulona?

    Marek

  • 5. Data: 2012-07-12 10:51:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 10:46, 4CX250 pisze:
> [...]
    > Wybicie drzwi na pozwolenie i projekt a czy taka komórka nie związana z
    > gruntem może być do tej ściany przytulona?

    Nie da rady - to musi być odrębny budynek i o ile w grę nie wejdzie
    rażąca niekompetencja lub łapówka, to takie zgłoszenie z budynkiem
    gospodarczym "przytulonym" do istniejącego mieszkalnego będzie odrzucone.

  • 6. Data: 2012-07-12 15:23:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 lipca 2012 09:07:22 UTC+2 użytkownik arturs napisał:
    > A znacznie to mniej więcej ile

    Sprawdż stawki podatku w swojej gminie. Ale nie zdziw się jak wyjdzie że za domek
    narzedziowy będziesz płacił rocznie więcej jak za cały dom mieszkalny.

    > Bo dom powstanie dopiero (o ile powstanie) za kilka lat i jakiś garaż
    > pewnie będzie, a komórka przyda się na już..
    To komórke stawiaj teraz. Bez zgłoszeń itp. Na czas budowy nikt sie nie przyczepi.
    A na przyszłość pomysl o pomieszczeniu gospodarczym połączonym z domem jak Budyń
    radzi

  • 7. Data: 2012-07-12 23:51:40
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    W dniu 2012-07-12 15:23, Kris pisze:

> [...]
    > A na przyszłość pomysl o pomieszczeniu gospodarczym połączonym z domem jak Budyń

    To sobie wyburzę ;)
    Dzisiaj w gminie potwierdzili mi że wszystko co jest tylko na zgłoszenie
    to nie interesuje gminy - zgłaszam do starostwa i jak nie sprzeciwią się
    to po 30tu dniach można działać..

  • 8. Data: 2012-07-14 00:17:59
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

> [...]
    > A na przyszłość pomysl o pomieszczeniu gospodarczym połączonym z domem jak Budyń

    To jeszcze dopytam.. musi być jakiś projekt na to podpisany przez kogoś
    z uprawnieniami architekta czy wystarczy mapka i opis ze szkicem itp.?