  • 1. Data: 2012-07-12 07:10:45
    Temat: Czysczenie belek
    Od: "Red" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    1. Czym najlepiej i najszybciej wyczyscic stare belki sufitowe ? Belki
    maja okolo 40 lat i chce je wyczyscic zeby pozniej byly one widoczne bo
    sufit (deski) beda bite od gory.

    2. Czym później je dobrze zabezpieczyc (zakonserwowac) ?

  • 2. Data: 2012-07-12 07:18:51
    Temat: Re: Czysczenie belek
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > 1. Czym najlepiej i najszybciej wyczyscic stare belki sufitowe ? Belki
    > maja okolo 40 lat i chce je wyczyscic zeby pozniej byly one widoczne bo
    > sufit (deski) beda bite od gory.

    piaskowanie?
    Metoda chyba dość droga ale bardzo skuteczna, widziałem jak kiedyś
    coś podobnego robiono w starym domu.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2012-07-12 07:27:04
    Od: "Red" <s...@W...gazeta.pl>

    > piaskowanie?
    > Metoda chyba dość droga ale bardzo skuteczna, widziałem jak kiedyś
    > coś podobnego robiono w starym domu.

    Nie wchodzi w gre - nie mam sprzetu i nie chce miec piasku wszedzie.

    Chodzi o jakies tansze rozwiazanie. Belki sa zdrowe chodzi tylko o ladne ich
    wyczyszczenie i poznie wymalowanie zeby wygladalo stylowo.

  • 4. Data: 2012-07-12 09:18:58
    Od: anhin <a...@g...pl>

> [...]
    > sufit (deski) beda bite od gory.
    >
    > 2. Czym później je dobrze zabezpieczyc (zakonserwowac) ?

    1. przydałyby się jakieś pełniejsze informacje, tzn. przede wszystkim
    czym zanieczyszczone? Zaprawą, smołą, farbą (jaką?) czy po prostu
    zakurzone? Poza tym dość istotne jest jakie to drewno i w jakim stanie.
    2. jeśli ma być odsłonięte i widoczne? Niczym. Ale to zależy też od
    pomieszczenia. Jeśli to łazienka albo intensywnie używana kuchnia -być
    może przydałby się jakiś olejowy preparat w rodzaju Owatrolu.

  • 5. Data: 2012-07-12 09:23:40
    Od: "Szymon Więcek" <s...@W...gazeta.pl>

    > 1. przydałyby się jakieś pełniejsze informacje, tzn. przede wszystkim
    > czym zanieczyszczone? Zaprawą, smołą, farbą (jaką?) czy po prostu
    > zakurzone? Poza tym dość istotne jest jakie to drewno i w jakim stanie.

    Sa zakurzone i napewno czyms wymalowane. Gorszy problem ze miedzy nimi byla
    wata szklana i teraz musze sie jej pozbyc z belek.

    > 2. jeśli ma być odsłonięte i widoczne? Niczym. Ale to zależy też od
    > pomieszczenia. Jeśli to łazienka albo intensywnie używana kuchnia -być
    > może przydałby się jakiś olejowy preparat w rodzaju Owatrolu.

    Bedzie to salon wiec chodzi tylko o zabezpieczenie tych belek przed robactwem

  • 6. Data: 2012-07-12 09:43:33
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-07-12 07:10, Red pisze:
> [...]
    > sufit (deski) beda bite od gory.
    >
    > 2. Czym później je dobrze zabezpieczyc (zakonserwowac) ?

    Szlifierka kątowa z przystawką na papier ścierny (taka z rzepem).
    Szlifowanie idzie migiem. Jeśli musisz zedrzeć grubą warstwę, to
    najpierw bierzesz papier z grubszym ziarnem, a potem wygładzasz na
    gotowo drobnym. Oczywiście, nie wszędzie dojdziesz taką tarczą, więc
    szlifowania ręcznego w miejscach trudno dostępnym nie unikniesz.

    Pamiętaj tylko, żeby za mocno nie dociskać szlifierki do drzewa i nie
    przytrzymywać za długo w jednym miejscu, bo możesz porobić dziury, a
    przy odrobinie szczęścia i przypalić belki. Szlifierka kątowa ma duże
    obroty, więc ryzyko jest większe niż w przypadku np. oscylacyjnej lub
    taśmowej. Ale na pewno jest dużo szybciej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2012-07-12 10:35:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > 1. Czym najlepiej i najszybciej wyczyscic stare belki sufitowe ?

    Jak mają być gładkie to tak jak ktoś pisał - szlifierka
    Jeśli mają wyglądać "staro" - to szczotka druciana obrotowa montowana na
    wiertarkę

    2. Czym później je dobrze zabezpieczyc (zakonserwowac) ?

    Ja tam gdzie chcę by drewno wyglądało jak drewno i nie świeciło się "jak psu
    jajca" używam bezbarwnej lakierobejcy. Wiem że ta nazwa nie ma sensu, ale to
    nei ja ją wymyśliłem.

    Efekt jest taki, że drewno jest lekko przyciemnione i bardziej widać rysunek
    słojów - kolory są jakby żywsze i nic się nie błyszczy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-07-12 10:42:45
    Temat: Re: Czyszczenie belek
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > Sa zakurzone i napewno czyms wymalowane. Gorszy problem ze miedzy nimi byla
    > wata szklana i teraz musze sie jej pozbyc z belek.

    czymś? Farbą olejną? To przechlapane. Jeśli to jakieś bielidło, farba
    klejowa czy nawet emulsyjna, porządne mycie (szczotkowanie) wodą ew. z
    jakimś ługiem raczej załatwi sprawę. Farbę olejną możesz opalać, zmywać
    specjalnymi 'removerami', a i tak skończy się na ręcznym skrobaniu... Co
    do 'waty szklanej' (taka gruba, łamliwa?) zejdzie sama przy próbach
    usunięcia farby, a jeśli nie, możesz jej pomóc mocnym, przemysłowym
    odkurzaczem.

    > Bedzie to salon wiec chodzi tylko o zabezpieczenie tych belek przed robactwem

    robactwo w salonie? Hmm... myślę, że jeśli miał tam wleźć jakiś kołatek,
    to już dawno (40 lat, tak?) by to zrobił. A insektycydy nie są zdrowe
    dla ludzi, i jeśli nie ma absolutnej konieczności, należy unikać
    stosowania ich we wnętrzach, to samo dotyczy impregnacji przeciw owadom.
    Odsłonięte, suche i stare drewno wcale nie jest takie znowu atrakcyjne
    dla "robactwa".

  • 9. Data: 2012-07-12 10:43:33
    Od: "Red" <s...@W...gazeta.pl>

    > Jeśli mają wyglądać "staro" - to szczotka druciana obrotowa montowana na
    > wiertarkę

    Wlasnie o tym sposobie slyszalem i chyba do tego sie zastosuje bo chce aby
    drewno wygladalo staro - takie jak jest

> [...]
    rysunek
    > słojów - kolory są jakby żywsze i nic się nie błyszczy.

    Własnie o taki efekt mi chodzi
    Bede testowal na gornej krawedzi ktorej nie bedzie widac i sobie cos wybiore.

  • 10. Data: 2012-07-13 20:58:36
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Thu, 12 Jul 2012 05:10:45 +0000 (UTC), Red napisał(a):

    > 1. Czym najlepiej i najszybciej wyczyscic stare belki sufitowe ? Belki
    > maja okolo 40 lat i chce je wyczyscic zeby pozniej byly one widoczne bo
    > sufit (deski) beda bite od gory.

    Użyj szczotki strukturyzującej - mniej lub bardziej firmowej (w
    marketach budowlanych też dostaniesz). Efekt dobry, choć pracy (i pyłu)
    sporo, w zależności od stanu belek.

    > 2. Czym później je dobrze zabezpieczyc (zakonserwowac) ?

    Proponuję olej bezbarwny.

    --
    ŁC
    www.ciulkin.pl

    Jednonogi leśnik wdepnął protezą w sidła.
    - Deja vu - pomyślał.