  • 1. Data: 2010-05-07 10:03:05
    Temat: Preparat do barwienia i zabezpieczenia drewna
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W sklepach króluje DREWNOCHRON, jeden ze sprzedawców stwierdził, że jest
    najczęściej kupowany ale od jakiegoś czasu zmienił się jego skład, nie
    ma ponoć wosków.

    Co polecacie do zabezpieczenia i zabarwienia: 1. Słupy drewniane na
    tarasie, 2. deski elewacyjne (pewnie to samo), 3. podbitka

    Ariusz

  • 2. Data: 2010-05-07 15:08:53
    Od: krzychut <p...@i...pl>

    On 7 Maj, 12:03, Ariusz <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > Co polecacie do zabezpieczenia i zabarwienia: 1. Słupy drewniane na
    > tarasie, 2. deski elewacyjne (pewnie to samo), 3. podbitka

    mam kiepska opinie o tymze drewnochronie. nie utrzymuje koloru i po
    dwoch latach barwa schodzi "platami". wyglada badziewnie. do
    impregnacji zaczalem pozniej uzywac impregnatu drewnochronnego
    nobilesu i jest o niebo lepszy. mam u siebie w lesie altane
    zaimpregnowana powierzchniowo trzy lata temu nobilesem. wyglada jak
    swiezo malowana.

    krzychut
    www.drewnianebudowanie.pl

  • 3. Data: 2010-05-07 15:53:31
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Pozwolę się podłączyć z zapytaniem. Ja szukam podobnego preparatu do
    podbitki ale w kolorze białym.

    PC

  • 4. Data: 2010-05-07 17:10:31
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co polecacie do zabezpieczenia i zabarwienia: 1. Słupy drewniane na
    > tarasie, 2. deski elewacyjne (pewnie to samo), 3. podbitka

    Śnieżka Drewkorn.
    Zawiera silikon i dają 7 lat gwarancji na powlokę.
    Malowałem tym deski na plot i po zimie żadnych negatywnych zmian

    Kris

  • 5. Data: 2010-05-08 06:33:43
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Co polecacie do zabezpieczenia i zabarwienia: 1. Słupy drewniane na
    > tarasie, 2. deski elewacyjne (pewnie to samo), 3. podbitka

    Sadolin jest bardzo dobry...a jak chcesz miec profesjonalnie to polecam
    farby remmersa. Malowalem balustrady pod kolor zlotego debu i wyszlo super.
    Najpierw daje sie podklad koloryzujacy i głęboko impregnujacy a pozniej
    kladzie warstwe zewnetrzna.
    pozdr.

  • 6. Data: 2010-05-10 09:57:02
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Ariusz pisze:

    > Co polecacie do zabezpieczenia i zabarwienia: 1. Słupy drewniane na
    > tarasie, 2. deski elewacyjne (pewnie to samo), 3. podbitka

    Ja polecam impregnat Valti Color firmy Tikkurila. On pozostawia otwarte
    pory drewna i nie łuszczy się, tylko powoli jest wymywany przez deszcz
    i zanika. W tym roku pomalowałem nim jednokrotnie słupy tarasowe
    malowane 4 lata temu, bo w niektórych miejscach (przeważnie na sękach)
    od strony zachodniej zaczęło przeświecać gołe drewno. Wszystkie
    preparaty tworzące powłokę na drewnie z czasem zaczynają się łuszczyć
    i kolejne malowanie trzeba zacząć od pracochłonnego usuwania poprzedniej
    warstwy.

    T.