  • 1. Data: 2010-06-08 07:35:46
    Temat: Problem z licznikami na cyrkulacji c.w.u.
    Od: Czarek <...@...pl>

    Witam,

    mam mieszkanie w bloku z cykulacją c.w.u. na mieszkanie. Założone są dwa
    liczniki wody ciepłej - na wejściu cyrkulacji i na jej wyjściu. Problem
    polega na tym, że pomimo braku poboru, w ciągu doby różnica wskazań
    pomiędzy licznikiem na wejściu, a licznikiem na wyjściu wynosi około 0,3
    m3 na moją niekorzyść. W skali miesiąca daje to niebagatelną wartość 10
    m3 wody (przy czym woda "przepompowana" przez cyrkulację to około 2,5 m3
    na dobę).

    Jakie można zastosować metody rozwiązania tego problemu?

    Przy zużyciu przezemnie wody rzędu 15 m3 wychodzi na to, że prawie
    drugie tyle będę musiał dopłacić za wodę, której nie zużyłem. A biorąc
    pod uwagę, że u części odbiorców ma zapewne miejsce odwrotna sytuacja
    (licznik na wejściu zaniża, a na wyjściu zawyża) sytuacja staje się
    kuriozalna - ja zużywam 15 m3 wody na miesiąc, a płacę za 25 m3, a
    sąsiad, zużywający również 15 m3 na miesiąc może płacić za 5 m3 wody...

    Próbowałem zmniejszyć temperaturę na zaworze (głowicy?) cyrkulacji, ale
    efekt jest taki, że o ile przepływ faktycznie się zmniejszył, o tyle
    licznik na wejściu nadal wykazuje zużycie, a licznik na wyjściu
    cyrkulacji zatrzymał się.

    FUT warning

    Pozdrawiam

    Czarek